Miten saada vauva hiljaiseksi?????
En jaksa. Olen täysin loppu. Nyt istunut tässä nojatuolissa viimeiset 30min peltorit päässä, KUN EI JAKSA kuunnella tuon ipanan huutoa! Raivostuttavaa! En koskaan halunnut tulla äidiksi mutta vahinko sattui ja tapahtui, minkäs teet???? Argggghh!
Kommentit (45)
Äiti vaiko henkilö vain kirjoitti:
Rauhoitu itse. Keskity tuolloin vain pieneesi ja hänen tunteeseen unohda kaikki muu varsinkin se mitä haluaisit tehdä. Minä en oikein usko edes koliikkiin tms omien kokemusteni myötä. Ei koskaan käynyt niin että vauva olisi vain pitkiä aikoja itkenyt. Eivät ne sellaista jaksaisi ilman syytä. Itsehän jo syyn sanoitkin, et halunnut lasta. Vauva aistii tyytymättömyyttä.
Toivottavasti tuo oli vain provo:D Meidän lapsella kyllä oli koliikki. Hän huusi joka ilta useita tunteja 3 vko - 2,5 kk ikäisenä. Sylissä kanniskelu ja hytkyttely auttoi onneksi siihen, paikoillaan ollessa huusi. Päivisin hän oli vallan hyväntuulinen lapsi, joka itki vain syystä. Meitä on kaksi vanhempaa ja lapsi rauhoittui yöhön mennessä, joten meillä ei sikäli ollut mitään hätää eikä stressattu hirveästi tuota. Sitten huutaminen vaan yhtäkkiä loppui ilman, että meidän elämässä ja rutiineissa olisi mikään muuttunut. Minä nautin vauvan kanssa kotona olosta ja minulla on hyvä, lapsen hoitoon osallistuva mies, enkä keksi mitään henkisen puolenkaan syytä lapsen huutamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tissi suuhun.
mulle kanssa, onko vapaita tisuja?
Jos olet tsekannut ilmeisimmät huudon syyt eli nälkä, märkä vaippa jne, eikä kipua aiheuttavaa sairautta esim. korvatulehdusta ole syytä epäillä, niin ota rennosti. Jotkut vauvat vain huutavat enemmän. Sillä ei ole mikään varsinainen hätä. Pysy vauvan lähellä. Pidä peltorit päässä. Voit kokeilla pistää radion päälle taustaääneksi vauvalle. Jos jaksat, käy vaunulenkillä. Rakenna itsellesi päivärutiini vauvan kanssa. Siinä ne päivät menee ja viikot ja kuukaudet, aika kuluu ja vauva kasvaa ja elämä helpottuu. Jos tuntuu, ettei omat rahkeet riitä, niin hae apua. Sitä on saatavilla ja sekä sä että vauvasi olette sen arvoisia. Muista, että hyvä riittää. Usko tai älä, lapsi tuo lopulta elämään enemmän iloa kuin olit koskaan uskonut. Tsemppiä!
Jos et lasta halunnut alunperinkään etkä vieläkään halua sitä, anna se herran jestas adoptoitavaksi. Suomessakin on vaikka miten monta nimenomaan vauvan haluavaa pariskuntaa.
Veljenpoika huutaa varmaan 12 tuntia päivässä... Ei ole kivaa olla kylässä edes yhtä päivää. Varmaan painajainen olla 24/7 tuollaisen vauvan kanssa.
Monilla vauvoilla on vatsavaivoja. Apua voi saada apteekista, muistaakseni myytiin aikoinaan Rela-tippoina. Oli joku toinenkin merkki saatavilla, jompikumpi voisi auttaa teilläkin.
Lääkärikäynti voi myös olla hyvä, jos ei lähes kokoaikaisen itkun syyhyn saa selvyyttä.
Meillä oli myös aikoinaan jatkuvaa huutoa ja käytössä Peltorit....
Vierailija kirjoitti:
Onko kipuja? Maha vääntää? Tekee hampaita? Korvatulehdus? Anna panadolia.
Rauhoitu itse. Keskity tuolloin vain pieneesi ja hänen tunteeseen unohda kaikki muu varsinkin se mitä haluaisit tehdä. Minä en oikein usko edes koliikkiin tms omien kokemusteni myötä. Ei koskaan käynyt niin että vauva olisi vain pitkiä aikoja itkenyt. Eivät ne sellaista jaksaisi ilman syytä. Itsehän jo syyn sanoitkin, et halunnut lasta. Vauva aistii tyytymättömyyttä.
No ei sulle sitten tullut mieleesi, että sun lapsella ei vaan ollut sitä koliikkia. Toisilla on. Voi luoja mitä omanapaisuutta taas.
Ja se koliikkihan on yksi syy, miksi itkevät. Meillä itkettiin joka helvetin yö klo 22 lähtien melkein aamuun asti. Ja olin kärsinyt lapsettomuudesta vuosikausia ja varmasti oli haluttu lapsi. Mutta katsos vaan, silti huusi ja meinasin tulla hulluksi vaikka kuinka lasta rakastin.
Voi tyhmyys...........
Terv. aikoinaan koliikki ajan kokenut
Jos on vastasyntynyt, niin kokeiles näin,laita vauva vasemman käsivarren päälle mahalleen ja ota vasemalla kädellä kiini vauvan käsistä ja toisella kädellä jaloista. Vie lähelle itseäsi, hyssyttele ja kävele rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei oo enää vauvaa, eikä taaperoa. Huh.
Kuolivatko "tapaturmassa" vai tapoitko reilusti?
Huono vitsi, pyydän anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan antoivat konjakkihömpsyt Jopas Piltti rauhoittuu
Pienten maksa ei alkoholia sulata.
Järjetön neuvo.
Vauva pää koholle puoli-istuvaan asentoon nukkumaan, ettei puklu polttele ruokatorvea. Kanniskele vauvaa olkapäällä pystyasennossa. Sitteri on ehdoton koliikkivauvan hoidossa. Tsemppiä.
Täällä vastailevat ihmiset, jotka eivät ole koskaan hoitaneet vauvaa, saati koliikkivauvaa. Se jatkuva huuto on hirveää, vaikka lasta rakastaa täydestä sydämestään. Älä välitä typeristä kommenteista. Ota vauva syliin pystyasentoon, hytkyttele ja laulele. Muista, että koliikki ei kestä loputtomiin. Se menee yleensä ohi n. 4 kuukaudessa. Pyydä lapsen isää tai jotain sukulaista avuksesi, että saat välillä nukkua.
Minkä ikäinen? Onko tämä uutta vai kuinka pitkään jatkunut? Kuten mainittu, harvemmin syyttä huutavat. Jotain on vailla.