Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni puhui 4 kk iässä

Vierailija
03.08.2021 |

Yritti sanoa äitiä ja mikä valloittava hymy, kun tuli ymmärretyksi! Kysyin vielä, että "sanoitko äiti?" jolloin hymyili ja toisti "ä-ti". Pyysin sanomaan "äiti "ja sanoi jne ja oli muitakin sanoja.

Kerroin neuvolassa, että vauva ymmärtää puhettani ja ammattilainen sanoi siihen, että ei muuten tuon ikäinen puhu tai ymmärrä, jolloin lapseni käätyi katsomaan minua ja totesi "ä-ti, äi-ti". ja minä taas sanoin, että milestäni puhuu ja vastaa hyvin selvästi. Hymyili jo 1kk iässä muutenkin kuin neuvolan väittämiä vatsavaivoja ja piti katsekontaktia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin mahdollista jos on korkeasti koulutettujen lapsi. Viisaus on periytyvää ja ilmenee sukupolvesta toiseen aiemmin. Jos molemmat vanhemmat sivistyneitä ja viisaita niin voi hakea kouluun jo 3v.

Vierailija
2/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kehitys eteni normaalisti. Oppi seisomaan 8-9 kk iässä ja lähti pian sen jälkeen kävelemään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne oman lapsen jokeltelut kuulostaa vanhemmista joltain oikeilta sanoilta. 

Vierailija
4/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokeltelun aloitti jo 1-2 kk iässä.

Kannatteli päätään synnytyssairaalan kotiutustarkastuksessa, jolloin lääkäri sanoi, että on jäntevä, mutta ei epänormaalin jäntevä sentään  ja että päätä ei tarvitse paljoa tukea, riittää, kun selällään sylissä vähän varmistaa.

ap

Vierailija
5/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ole mitenkään ihmeellistä. Oma lapseni oli 4kk iässä jo väitellyt tohtoriksi. 

Vierailija
6/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt tuonne lasten kehumis -keskusteluun niin olisi tämäkin turha keskustelu jäänyt tekemättä.

Vierailija
7/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloksenne totean, että lukemaan oppi ekaluokalla ennen joulua. En tahtonut opettaa itse, että ei tylsistyisi koulussa. Opetin piirtämään taitavasti ja laskemaan hyvin jo ennen esikoulua. Ei oppinut esikoulussa itse lukemaan, vaikka joku siellä jo osasi.

ap

Vierailija
8/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi luki ja kirjoitti tuossa 4kk iässä jo ihan sujuvasti. Harjoitteli kertotaulua 

Vierailija
9/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksien käytön opetin myös, mutta en muista tarkkaa ikää. Otti kynän käteen 1,5 vuotiaana.

ap

Vierailija
10/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ketjuihin tulee aina typeriä kommentteja ihmisiltä, jotka eivät kestä muiden lasten osaamisia.

Vierailija
11/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloksenne totean, että lukemaan oppi ekaluokalla ennen joulua. En tahtonut opettaa itse, että ei tylsistyisi koulussa. Opetin piirtämään taitavasti ja laskemaan hyvin jo ennen esikoulua. Ei oppinut esikoulussa itse lukemaan, vaikka joku siellä jo osasi.

ap

Vasta silloin? Itse osasin lukea jo 5-vuotiaana ilman, että kukaan erikseen opetti. 

Vierailija
12/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tulee ihan alemmuuden tunne, kun miettii omaa jälkikasvuaan. Meidän esikoinen sävelsi ensimmäisen sinfoniansa vasta 7 kk iässä. Hävettää noin tyhmä ja taitamaton lapsi.

Vierailija
13/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi huusi jo syntyessään "ää, ää" eli puhui. Tarkoitti ihan selvästi äitiä. 

Vierailija
14/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan oppi aika myöhään. Hyvä kun koulussa osasi. En jaksanut panostaa. Pyöräilyn oppi 4 v.

ap

Vierailija
15/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus oli 7 kk, kun meiltä hajosi keittiön kaapin oven sarana. Harmissani sanoin sylissäni olevalle vauvalle sitä ovea osoittaen: "Ovi meni rikki. Rikki." Hän yllättäen matki: "Ikki! Ikki!" "Niin, rikki!", innostin, mutta en enää saanut vastakaikua. Seuraavan sanansa hän sanoikin sitten vasta aika tasan vuoden kuluttua tuosta.

Vierailija
16/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelin lasta, jolla oli erittäin laaja sanavarasto 2 vuotiaana. Lapsellani oli  hyvä sanavarasto myös, mutta ei lähelläkään vastaavaa.

Saman äidin rv 24+ syntyneet  keskoskaksosvauvat kehittyivät hyvin myös. Oli ihan pienestä kiinni, että hänen vauvoja edes yritettiin pelastaa. 6 kk iässä kehittyivät kuitenkin normaalisti, vaikka vielä ei oltu aivan varmoja, mitä ongelmia keskosuudesta saattoi jäädä.

ap

Vierailija
17/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit vertailevat paljon lapsiaan. Neuvola ei voi olla aina oikeassa.

Vierailija
18/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mun lapsi puhui 2kk iässä. Neuvolan lääkärikin todisti asiaa ja sanoi, että ihan kuin olisi puhunut. Jos olisi ollut muutaman kk vanhempi, ei kukaan olisi epäillyt, että ihan kuin....no, puhui oikeasti sitten 8kk iässä.

Vierailija
19/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi puhui jo syntyessään. Lisäksi hänellä oli kaikki hampaat, joten voitan imettämiskilpailussa muut 6-0.

Vierailija
20/20 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi sai ekan hampaansa 6 kk iässä ja puri minua vahingossa kerran, mutta sen jälkeen ei purrut kertaakaan. Varoin kyllä alkuun. Pidin mm sormeni valmiina työntymään vauvan suuhun irroittamaan puruotetta, mutta lapseni ymmärsi ihan itse, että ei voi purra. Imetin 2 vuotiaaksi.