Kokemuksia laihdutuslääkkeistä? Asiallista keskustelua!
Alkaa olla kaikki muut keinot kokeiltu, jäljellä lääkkeet ja leikkaus.
Mitä lääkettä käytit? Toimiko? Kauanko käytit? Mitä tapahtui lopetuksen jälkeen? Mitä haittoja jouduit sietämään? Ja niin edelleen, kaikki kokemukset kiinnostaa!
Läskiydestä ja laiskuudesta öyhöttäjille en vastaa, älkää muutkaan pliis, niin saataisiin kunnollinen keskusteluketju.
Kommentit (52)
Ozempic toimii, ei sivuvaikutuksia. Helppo käyttää, pistos 1 x vko. Ei ruokahalua/mielitekoja, helppo kontrolloida syömistään.
Paino myös pysynyt poissa lopettamisen jälkeen
Ozempic lääkärin kirjoittamalla reseptillä. 7 vkoa -10 kg. Käytetään yli vuosi, joten painonpudotus jatkuu. Ei ole nälkä, vatsa täyttyy nopeasti, ruokakoot pienentyneet, kylläisyydentunne kestää pitkään. Ei itsessään laihduta, mutta on tukena. Herkkuja ei tee mieli ja tavoite onkin oppia syömään oikeita asioita ja oikeita määriä. En tiedä vielä, mutta uskoisin että lääke lopetetaan sitten aikanaan vähitellen annosta vähentäen.
Seroniililla on oltu ja painoon ei ole vaikuttanu
Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ne kokeilut ja muuta se elämäsi.
Tuttu ei käytä levitteitä.
Ei toiminut. Todella kova väsymys, huimaus ja oksettava olo noin puoli vuorokautta saxendan pistämisen jälkeen. Arki ja työnteko kävi liian raskaaksi. Auttaa syömään vähemmän, jos syö oikeaa ruokaa koska tulee paha olo jos on iso annos. Karkkia ja muuta pientä on helppoa napostella ja kalorit ylittyvät. Muutoksia täytyy haluta tehdä.
Nälkä on melkein pienempi paha kärsittäväksi kuin lääkkeen haitat. Ehkä puoli kiloa viikossa tippuu. Saman saa pois kyllä ilman lääkettäkin helpohkosti
Ozempic ja vuodessa -45 kg. Olen jo lopettanut lääkkeen ja paino pysyy poissa. Opin vuodessa paremmat ruokailutottumukset. Teen yhteiskunnalle säästöjä, koska parani useista sairauksista laihtumisen myötä ja maksoin lääkkeen itse. Silti minut Ozempicin käyttäjät haukutaan tällä palstalla aina alimpaan maan rakoon. Olisi pitänyt pysyä sairaana ja läskinä.
Ja lisäyksenä edelliseen. Minulla oli ilmeisesti valtava suolistohormonien puutos, koska lääke toimi niin hyvin. Siksi minulla ei toiminut syö vähemmän, liiku enemmän perusohje.
Tietenkin kaikki ylipainoiset julistaa Ozempiciä, ja näin myös on jäänyt diabetespotilaat ilman
lääkettä kuten minulle kävi tässä kuussa. Pitäs olla sen verran tajua että käyttää niitä keinoja
joita on. Ylipainoon on resepti- syö vähemmän- diabetekseen, eli sokerien nousuun ei auta
ruokavaliotkaan, saa kyllä ja kun se vielä tulee sukurasituksena, ei ahmien kaikkea mahdollista.
Miten käynee tässä kuussa? Saako apteekki lääkettä ja jonossa ollaan, mutta viimeksi olin
se ensimmäinen jolle sitä ei riittänyt...tässä taitellaan nyt kummasti että mitä teen???
Vierailija kirjoitti:
No niin taas täysin tarpeetonta lääkevastaisuutta täällä. Totta kai kannattaa olla ilman lääkkeitä jos voi, ja laihduttaa ilman lääkkeitä jos voi, mutta on paljon ihmisiä jotka on yrittäneet sitä vuosikausia onnistumatta. Ja vaikea tai sairaalloinen lihavuus on ihan tasan varmasti terveydelle vaarallisempaa kuin nämä teidän myrkyiksi kutsumat tutkitut lääkeaineet.
Itsehän olen laihtunnut liraglutidin avulla 114 kilosta 76 kiloon ja laihdun edelleen. Olin tosiaan sitä ennen jojoillut yli 10 vuotta painon kanssa, yrittänyt laihtua niin kuureilla kuin elämäntapamuutoksilla. Laihduin aina, lihoin aina takaisin alkupainoon + jokunen korkokilo kaupan päälle. Liraglutidi vei totaalisesti liian ruokahalun ja erilaiset ruoka- ja juomahimot joten laihtuminen on hyvin helppoa.
"Jos on varaa rahalla pyyhkiä takapuolensa niin mikä ettei."
Miinuspeukutin, koska nykyisillä laihdutuslääkkeillä on ihan tieteellisetsi tutkittu teho. Ei toki kaikille sovi, tulee sivuvaikutuksia tai on jóku käytön aloituksen vasta-aihe, mutta suurimmalla osalla tehoaa hyvin.
"Jos laihtuminen tai siis laihduttamisen epäonnistuminen on päästä kiinni, niin eikö siihen kannattaisi panostaa myrkkyjen sijaan?"
Nämä juuri auttaa siihen "päähänkin" eli kohtuuttomat himot ruokiin ja kohtuuton nälkä lähtee pois, jolloin ei tarvita tahdonvoimataistelua. Toinen tunnnettu lääke (Mysimba) jopa ihan suoraan on addiktio- j masennuslääkkeen yhdistelmä. Itse käyttämäni taas diabeteslääke joka muuttaa aineenvaihduntaa.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/tietoa/lihavuuden-hoito/millo…
Joopa joo
..tässä taitellaan nyt kummasti että mitä teen???
-Eikö siihen ole muitakin korvaavia lääkkeitä jotka sopivat? Tuskin diabeteksen hoitokaan yhden lääkkeen varassa on. Ottaa sellaisen missä parempi saatavuus, niin ei tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
..tässä taitellaan nyt kummasti että mitä teen???
-Eikö siihen ole muitakin korvaavia lääkkeitä jotka sopivat? Tuskin diabeteksen hoitokaan yhden lääkkeen varassa on. Ottaa sellaisen missä parempi saatavuus, niin ei tarvitse miettiä.
Kyllä on muu apulääke, mutta kun se ei auta täydellisesti, on koetettu kaikkea ja oltu
kuukauden sairaalassa metformiinin myrkytys -takana. Ainoa mikä on auttanut on tämä
Ozempic ja lääkärinä on asiantuntija. Että muuta ei nyt oteta kehiin kunhan pärjään taas
tämän jakson. Lääkettä näkyy tulevan noin kerran kuussa apteekkiin. Minulta on kielletty
jotkut sokerilääkkeet että en saa laktaattimyrkytystä. Ja jos kaikki lääkeet sopisi
sehän olis ihanteellista, mutta kun ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic ja vuodessa -45 kg. Olen jo lopettanut lääkkeen ja paino pysyy poissa. Opin vuodessa paremmat ruokailutottumukset. Teen yhteiskunnalle säästöjä, koska parani useista sairauksista laihtumisen myötä ja maksoin lääkkeen itse. Silti minut Ozempicin käyttäjät haukutaan tällä palstalla aina alimpaan maan rakoon. Olisi pitänyt pysyä sairaana ja läskinä.
Kauanko lopetuksesta on?
Nosto, onko tuoreempia kokemuksia? Nyt on saatavilla jo muitakin lihavuuslääkkeitä, suun kautta otetttavia.
Kahdesti olen laihduttanut Saxendalla, myös normaalipainon sisällä. Ei ole paino tullut takaisin. Toisella kerralla lääkkeestä tuli valitettavasti ajoittain kovaa väsymystä, mutta muita sivuvaikutuksia ei ollut. Olen oikein tyytyväinen lääkkeeseen ja tuloksiin.
Taitaa olla melkein jokainen laihdutuslääke viety pois markkinoilta. Jäljellä lienee lipaasi-entsyymin blokkaava lääke, jolla saa kivat rasvaripulit aikaan. Uudemmat olleet niin vähän aikaa markkinoilla, ettei haitoista vielä tiedetä juuri mitään. Acompliakin taisi kestää 30v ennen kuin vedettiin pois ja sitä ennen tuhannet tappoi itsensä lääkkeen vuoksi.
Lääke tuskin on ratkaisu elämänmuutokseen. Sleeve tai bypass ovat aika tehokkaita, mutta niihin liittyy todella isoja ongelmia. Laihtuminen ei johdu vatsalaukun pienentymisestä, vaan jokin reseptoreissa ja aivojen tilassa muuttuu. Tätä kannattaa selvitellä, että tajuaa asiaa.
Tutkimusputkessa on uusia keinoja, kuten mikrobiomin siirto. Sitä kannattaa odotella, etenkin, jos on lääkkeillä pilannut mikrobiominsa.
Jos olet terve lihava, odottele. Jos olet hyvin sairas lihava ja oletat laihtumisen parantavan, kokeile jotain edellä olevista. Tutki aihetta, älä usko muiden kokemuksiin. Käytä tekoälyä arvioidaksesi hyötyjä ja haittoja.
OIKEIN HYLLYVÄN LÖLLYVÄN HYTKYVÄN IHRAISTA KESKIVIIKKOA KAIKILLE KEHOPOSITIIVISILLE IHRALÖLLYKÖILLE : )
Miksi ihmeessä haluatte laihtua? Naisten kohdallahan lihavuus on itse ihanuus ja voimaantunutta kehopositiivisuutta. Hyllykää, löllykää ja hytkykää ja ahmikaa, mässäilkää ja ryypätkää niin paljon kuin sielu sietää!
Mitenkähän tuo Ozempic auttaisi normaalipainoisella, joka haluaisi päästä normaalipainon alarajalle?
Venlafaxin. Energiaa riittää, ei ole nälkä ja on kuin piriä vetäis. On se jännä että sama vaikutus lääkkeillä kuin h u u m e i l l a, mutta vain lääkkeet sallittuja olla pöllyssä:D
Oletko yrittänyt laihduttaa niin, että hankit päivittäin energiaa syömällä ja juomalla vähemmän kuin kulutat?