Kokemuksia laihdutuslääkkeistä? Asiallista keskustelua!
Alkaa olla kaikki muut keinot kokeiltu, jäljellä lääkkeet ja leikkaus.
Mitä lääkettä käytit? Toimiko? Kauanko käytit? Mitä tapahtui lopetuksen jälkeen? Mitä haittoja jouduit sietämään? Ja niin edelleen, kaikki kokemukset kiinnostaa!
Läskiydestä ja laiskuudesta öyhöttäjille en vastaa, älkää muutkaan pliis, niin saataisiin kunnollinen keskusteluketju.
Kommentit (52)
Jos on varaa rahalla pyyhkiä takapuolensa niin mikä ettei.
Siinä se taas tuli, kokeiltu. Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille ja sille laihtumiselle pitäisi malttaa antaa sitä aikaa.
Jos laihtuminen tai siis laihduttamisen epäonnistuminen on päästä kiinni, niin eikö siihen kannattaisi panostaa myrkkyjen sijaan?
Lueppa se purkin kylki. Ne on tarkoitettu ruokavalion tu-ek-si. Kuka tahansa laihtuu ihan ilman niitä pillereitäkin kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Hyväksy se tosi asia ettei oikotietä ole.
Lopeta ne kokeilut ja muuta se elämäsi.
Mysimbaa kokeiltiin jokunen vuosi sitten. Se teki minusta kamalan ihmisen, vedin huutoraivareita pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Lähes kaikki muutkin mahdolliset sivuoireet sain. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Lueppa se purkin kylki. Ne on tarkoitettu ruokavalion tu-ek-si. Kuka tahansa laihtuu ihan ilman niitä pillereitäkin kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Hyväksy se tosi asia ettei oikotietä ole.
Onhan noita lääkkeitä jotka oikeasti esim laskee ruokahalua tai estää rasvan imeytymistä ravinnosta.
Toki liikunnan ja ruokavalion tulisi olla ensisijaista.
Mun mielialalääkkeessä on mainittu sivuoireena mm anorexia nervosa, eikä sitä saa antaa alipainoisille koska on niin tehokas ruokahalun hillitsijä.
Itse laihdutin joskus muutaman kilon normipainon sisällä glucomannanin avulla. Kyllä sekin vei ruokahalua koska turposi vatsassa eikä vatsaan mahtunut ruokaa niin paljoa (tosin pelkkä veden kittaaminen olisi saattanut toimia ihan yhtä hyvin)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varsinaisesti laihdutuslääke, mutta mulla ssri seronil vei ruokahalun nollaan ja antoi puhtia urheiluunkin. Mulle se määrättiin paniikkihäiriöön ja bulimiaan.
Mä olen ihmetellyt miksi niille hengenvaarallisesti lihaville ei anneta ensin lääkitystä ja terapiaa. Kaikki syövät paetakseen jotain henkistä ongelmaa. Laitetaan vaan tiukalle dieetille ja jos onnistuu niin leikkaukseen.
Miksi ihminen lihottaa itsensä epäterveelliseksi asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita lääkkeitä jotka oikeasti esim laskee ruokahalua tai estää rasvan imeytymistä ravinnosta.
Toki liikunnan ja ruokavalion tulisi olla ensisijaista.
Mun mielialalääkkeessä on mainittu sivuoireena mm anorexia nervosa, eikä sitä saa antaa alipainoisille koska on niin tehokas ruokahalun hillitsijä.Itse laihdutin joskus muutaman kilon normipainon sisällä glucomannanin avulla. Kyllä sekin vei ruokahalua koska turposi vatsassa eikä vatsaan mahtunut ruokaa niin paljoa (tosin pelkkä veden kittaaminen olisi saattanut toimia ihan yhtä hyvin)
Niin se vatsalaukku pienenee melko nopeasti, kun alkaa syömään vähemmän. Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita.
Ja sama se on ruokahalun kanssa. Kun sen ruokavalion koostaa oikein ei tule niitä himoja ja nälkää.
No niin taas täysin tarpeetonta lääkevastaisuutta täällä. Totta kai kannattaa olla ilman lääkkeitä jos voi, ja laihduttaa ilman lääkkeitä jos voi, mutta on paljon ihmisiä jotka on yrittäneet sitä vuosikausia onnistumatta. Ja vaikea tai sairaalloinen lihavuus on ihan tasan varmasti terveydelle vaarallisempaa kuin nämä teidän myrkyiksi kutsumat tutkitut lääkeaineet.
Itsehän olen laihtunnut liraglutidin avulla 114 kilosta 76 kiloon ja laihdun edelleen. Olin tosiaan sitä ennen jojoillut yli 10 vuotta painon kanssa, yrittänyt laihtua niin kuureilla kuin elämäntapamuutoksilla. Laihduin aina, lihoin aina takaisin alkupainoon + jokunen korkokilo kaupan päälle. Liraglutidi vei totaalisesti liian ruokahalun ja erilaiset ruoka- ja juomahimot joten laihtuminen on hyvin helppoa.
"Jos on varaa rahalla pyyhkiä takapuolensa niin mikä ettei."
Miinuspeukutin, koska nykyisillä laihdutuslääkkeillä on ihan tieteellisetsi tutkittu teho. Ei toki kaikille sovi, tulee sivuvaikutuksia tai on jóku käytön aloituksen vasta-aihe, mutta suurimmalla osalla tehoaa hyvin.
"Jos laihtuminen tai siis laihduttamisen epäonnistuminen on päästä kiinni, niin eikö siihen kannattaisi panostaa myrkkyjen sijaan?"
Nämä juuri auttaa siihen "päähänkin" eli kohtuuttomat himot ruokiin ja kohtuuton nälkä lähtee pois, jolloin ei tarvita tahdonvoimataistelua. Toinen tunnnettu lääke (Mysimba) jopa ihan suoraan on addiktio- j masennuslääkkeen yhdistelmä. Itse käyttämäni taas diabeteslääke joka muuttaa aineenvaihduntaa.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/tietoa/lihavuuden-hoito/millo…
Vierailija kirjoitti:
Mysimbaa kokeiltiin jokunen vuosi sitten. Se teki minusta kamalan ihmisen, vedin huutoraivareita pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Lähes kaikki muutkin mahdolliset sivuoireet sain. En suosittele.
Yleisesti tuon lääkkeen siedettyys on kuitenkin hyvä. Ainahan on lääkkeiden kanssa niin että joillekin ei sovi, mutta ei tästä kannanta muiden pelästyä niin paljoa ettei uskalla edes kokeilla. Todennäköisintä kun on että tulee joitain lieviä alkuoireita, jotka häipyvät 1-2 kk aikana.
Minulla on tullut painoa n. 12 kg tämän vuoden aikana (masennus, ero, liikunnan lopetus yms.) ja nyt yritän niistä päästä eroon, olen lopettanut mm. alkoholin ja sokerin käytön, mutta olisi kiva joku lisäbuusti saada tähän touhuun. BMI on silti "vain" 26, eli en taida sen perusteella saada mitään reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
No niin taas täysin tarpeetonta lääkevastaisuutta täällä. Totta kai kannattaa olla ilman lääkkeitä jos voi, ja laihduttaa ilman lääkkeitä jos voi, mutta on paljon ihmisiä jotka on yrittäneet sitä vuosikausia onnistumatta. Ja vaikea tai sairaalloinen lihavuus on ihan tasan varmasti terveydelle vaarallisempaa kuin nämä teidän myrkyiksi kutsumat tutkitut lääkeaineet.
Itsehän olen laihtunnut liraglutidin avulla 114 kilosta 76 kiloon ja laihdun edelleen. Olin tosiaan sitä ennen jojoillut yli 10 vuotta painon kanssa, yrittänyt laihtua niin kuureilla kuin elämäntapamuutoksilla. Laihduin aina, lihoin aina takaisin alkupainoon + jokunen korkokilo kaupan päälle. Liraglutidi vei totaalisesti liian ruokahalun ja erilaiset ruoka- ja juomahimot joten laihtuminen on hyvin helppoa.
"Jos on varaa rahalla pyyhkiä takapuolensa niin mikä ettei."
Miinuspeukutin, koska nykyisillä laihdutuslääkkeillä on ihan tieteellisetsi tutkittu teho. Ei toki kaikille sovi, tulee sivuvaikutuksia tai on jóku käytön aloituksen vasta-aihe, mutta suurimmalla osalla tehoaa hyvin.
"Jos laihtuminen tai siis laihduttamisen epäonnistuminen on päästä kiinni, niin eikö siihen kannattaisi panostaa myrkkyjen sijaan?"
Nämä juuri auttaa siihen "päähänkin" eli kohtuuttomat himot ruokiin ja kohtuuton nälkä lähtee pois, jolloin ei tarvita tahdonvoimataistelua. Toinen tunnnettu lääke (Mysimba) jopa ihan suoraan on addiktio- j masennuslääkkeen yhdistelmä. Itse käyttämäni taas diabeteslääke joka muuttaa aineenvaihduntaa.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/tietoa/lihavuuden-hoito/millo…
Kiitos jakamisesta!
Luin jostain, että laihdutuslääkkeen lopetuksen yhteydessä iskee järjetön nälkä, ainakin jos sen lopettaa liian nopeasti. Tämähän on yksi mekanismi, jolla keho tavanomaisenkin laihdutuksen jälkeen pyrkii palauttamaan tilanteen lihavampaan suuntaan. Itsellä fyysinen reaktio on ollut hyvin voimakas, joten korot ovat olleet suuret takaisin lihotessa. Oletko vielä puhunut lääkärin kanssa lääkkeen lopettamisesta, mitä silloin on odotettavissa?
Millainenkohan on laihdutuslääkkeiden tuottaman tuloksen pysyvyys..?
Mä laihdutin Mysimban avulla 20 kg. Ensimmäinen 1 - 2 kk kärsin koko ajan pahoinvoinnista, mutta sen jälkeen helpotti. Lääkitys auttoi luomaan ruokaan normaalin suhteen aiemman intohimon tilalle. Lääkitystä käytin vuoden ajan, joten siinä kohtaan sain ruokarytmiin ja annoskokoihin pysyvät muutokset aikaiseksi. Lääkityksen lopetin vähitellen. Lopettamiseen ei liittynyt mitään erityistä. Lääkitys oli ehdottomasti paras päätös.
Mysimba on hyvä lääke sille jolle se sopii. En saanut itse siitä hirveitä oireita, muuta kuin huonot unet. Laihduin sillä kyllä, mutta jouduin lopettamaan "kesken" toisen sairauden diagnosoinnin vuoksi.
Melko kallishan se on tietysti. Kannattaa kokeilla.
Ei kannata tyrmätä lääkehoitoa. Päänsärkyynkin voi ottaa lääkkeen, ei tää ole sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se taas tuli, kokeiltu. Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille ja sille laihtumiselle pitäisi malttaa antaa sitä aikaa.
Luuletko ettei lääke tukena ole sitten aikaa? Ei lääke tarkoita että olis hätähousu.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin laihtuu, eikai kukaan lääkkeitä oikotieksi luulekaan. Niiden kanssa helpommin kylläisyys, helpompi syödä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos laihtuminen tai siis laihduttamisen epäonnistuminen on päästä kiinni, niin eikö siihen kannattaisi panostaa myrkkyjen sijaan?
Lääke ei ole myrkky. Ja voi olla aika monesta muustakin asiasta kiinni laihtuminen kuin päästä.
Reductil toimi aikanaan hyvin. Mutta kilot tulivat vuosien varrella takaisin. Sitten käytin yhden paketin Saxendaa (3 kk?) Painoa lähti sillä ihan hyvin, 15 kg (alkupaino 130) mutta maha oli usein löysällä ja jätin sen pois sitten. Nyt tulevat nekin kilot taas takaisin. Pitäisi varmaan jatkaa sitä. Mutta elämänhallinta on hukassa.
Ei ole varsinaisesti laihdutuslääke, mutta mulla ssri seronil vei ruokahalun nollaan ja antoi puhtia urheiluunkin. Mulle se määrättiin paniikkihäiriöön ja bulimiaan.