Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija! Ettekö te pöljät koskaan opi?!

Vierailija
18.08.2014 |

Siinä suojatiellä pysähdytään AINA jos siellä kävelijä odottaa pääsyä tien yli!

Se on liikennesäännöissä ja muuten uuden säännön mukaan jos sen poliisi näkee, he saavat ottaa ajokorttisi hyllylle. =))

On se kumma paikka kun vettä sataa kaatamalla ja kävelijä aivan litimärkänä lapsensa kanssa odottaa päästä tien yli niin joka mamma ja mummo köröttelee persus leviten siellä kuivassa autossaan ensimmäisenä eikä pysähdy. Ja jos pysähtyy niin näytetään siltä, että askel pitenee tai elämä lyhenee-tyyliin ja auton nokka suurinpiirtein hipaisee kantapäitä kun ei malteta odottaa, että toiset kävelee. Onhan se isosti teiltä pois! Ajattele nyt! Saatatte päästä nopeammin vaihtuviin valoihin jonottamaan punaisella. =D

Koittakaa nyt muistaa, että mitä teille käy jos ette jarruta ja pysähdy ja kävelijä jää alle! Te teette rikoksen ja olette vastuussa ihmishengistä! Teitä vihaa kaikki, jotka lukee lööpistä kuinka taas jäi lapsi auton alle kun jollain oli niin kiire. Etkä voi koskaan korvata virhettäsi.

Suojatie pitäisi olla kävelijälle se turvallinen mahdollisuus ylittää tie ja pienet lapset luottaa, että autoilija päästää yli. Älä tapa sitä pientä luottamuksellista ihmistaimea!

Nih!

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väistän varmuuden vuoksi kaikkia. Mut muut autoilijat tööttäilee takana. 

Vierailija
82/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:36"]

Ja vaikka omassa autossa toimii jarrut joku voi ajaa perään, kun pysähtyy. Jos turvallista päästän jalankulkijan tien yli.

[/quote]

Jos pitää turvavälin ja ajaa nopeusrajoitusten mukaan niin tuskin tuo vaara on mainitsemisen arvoinen. Eli mieluummin kävelijän päälle? Sitä jarrua voi painaa hissukseen ja väläyttää jarruvaloa taka ajajalle merkiksi. Peräänajo hitaassa vauhdissa on tuskin kuolemaksi ja se peräänajaja maksaa viulut eli en ymmärrä sun ajatusmaailmaasi.

Tuo oli nyt hiukan kuin selitys, että ei mun kannata kun ei nuo toisetkaan. 

[/quote

Ilmeisesti et ole ottanut ketään perääsi 50 kmh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:20"]Yleensähän ne kävelijät ovat oikeasti todella itsekkäitä. Ne jotka kävelevät ja autoilevat, osaavat ajatella kummankin kannalta asioita. Kävelijät kuvittelevat olevansa maailman omistajia. Varsinkin talvella on todella vaikeaa saada auto pysähtymään vaikka kuinka hiljaa ajaisi, jos joku aivan yllättäen singahtaa tielle. Itse ymmärrän, että mä kävelijänä jään toiseksi autolle, joten varmistan aina, että auto huomaa mut ja saa pysähtymään ennen kuin menen suojatielle. Aivan sama kummassa syy, jos mä saan elinikäiset vammat. Mua ei hyödytä yhtään se, että mä olin oikeassa, autoilija saa sakot ja menettää hetkeksi ajokortin, jos mä makaan vuodepotilaana, istun lopun elämäni pyörätuolissa tai jopa kuolen. 

Liikenteen sujuvuuteen vaikuttaa täysin se, että muut otetaan huomioon.

[/quote]

Juurikin näin!

Eipä kovinkaan moni kävelijä osaaa ymmärtää, kuinka hankala loppujen lopuksi reilu 2000kg:n metallikori on saada pysähtymään.

Loikkiikohan nää samaiset ihmiset myös rekkojen ja kuorkkien eteen? Uskon näin.

[/quote]

No itse autoilijana ja kävilijänä kyllä huomaan milloin auto pystyy pysähtymään ja milloin haluaisi ajella vain muuten vaan lainvastaisesti minun ohitseni. Siksi astunkin ihan surutta suojatielle vaikka huomaan auton tulevan kohti, jatkan matkaa jos auto näyttää hidastavan. Jos ei näytä hidastavan, jään siihen teille sopivalle etäisyydelle autosta ja sen ajaessa ohi kopautan vaikka sivuikkunaa tai takaluukkua. Muutaman munanjatkeella ajelevan pollen olen saanut aika vihaiseksikin tuolla tempulla ja se kyllä naurattaa :D

[/quote]

Joku ämmä oli kerran ajaa päälleni suojatiellä. Löin täysillä Mondeon takaluukkuun nyrkillä -ei halunnut jäädä selvittämään asiaa vaan lähti karkuun. :D

Vierailija
84/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:20"]Yleensähän ne kävelijät ovat oikeasti todella itsekkäitä. Ne jotka kävelevät ja autoilevat, osaavat ajatella kummankin kannalta asioita. Kävelijät kuvittelevat olevansa maailman omistajia. Varsinkin talvella on todella vaikeaa saada auto pysähtymään vaikka kuinka hiljaa ajaisi, jos joku aivan yllättäen singahtaa tielle. Itse ymmärrän, että mä kävelijänä jään toiseksi autolle, joten varmistan aina, että auto huomaa mut ja saa pysähtymään ennen kuin menen suojatielle. Aivan sama kummassa syy, jos mä saan elinikäiset vammat. Mua ei hyödytä yhtään se, että mä olin oikeassa, autoilija saa sakot ja menettää hetkeksi ajokortin, jos mä makaan vuodepotilaana, istun lopun elämäni pyörätuolissa tai jopa kuolen. 

[/quote]

Juurikin näin!

Eipä kovinkaan moni kävelijä osaaa ymmärtää, kuinka hankala loppujen lopuksi reilu 2000kg:n metallikori on saada pysähtymään.

[/quote]

No itse autoilijana ja kävilijänä kyllä huomaan milloin auto pystyy pysähtymään ja milloin haluaisi ajella vain muuten vaan lainvastaisesti minun ohitseni. Siksi astunkin ihan surutta suojatielle vaikka huomaan auton tulevan kohti, jatkan matkaa jos auto näyttää hidastavan. Jos ei näytä hidastavan, jään siihen teille sopivalle etäisyydelle autosta ja sen ajaessa ohi kopautan vaikka sivuikkunaa tai takaluukkua. Muutaman munanjatkeella ajelevan pollen olen saanut aika vihaiseksikin tuolla tempulla ja se kyllä naurattaa :D

[/quote]

Joku ämmä oli kerran ajaa päälleni suojatiellä. Löin täysillä Mondeon takaluukkuun nyrkillä -ei halunnut jäädä selvittämään asiaa vaan lähti karkuun. :D

[/quote]

Sinusta siis on hauskaa tuhota toisen omaisuutta?

Tekisitpä joskus mulle saman. Kumpikohan maksumieheks joutuisikaan? ;D

Sinä joka tuhoat minun omaisuuttani vai minä, joka ei anna sulle tietä. Kummasta jää todisteet näkyviin ja kummasta on vain sana sanaa vastaan? ;D

Vierailija
85/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:44"]

[/quote]

Oli varmaan vähän siistii lyödä täysii ja viel siistimpää oli ku lähti karkuun :D

Tuo :D-hymiö on kyllä aika asiaton tässä yhteydessä.

Vierailija
86/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:55"]

Ties kuinka monetta kertaa: jos vaan seisot siellä suojatien lähellä niin silloin luovut oikeudestasi mennä ensin. Jos taas tulet reippaasti suojatielle niin silloin pysähdyn.

[/quote]

Kaikki ei pysähdy silloinkaan. Miksi?

Ja on paikkoja joissa on vaarallista seistä jo suojatiellä, siksi moni odottaa jalkakäytävän reunassa. Vaatiiko se paljon älyä ymmärtää, että ihminen on menossa yli? Ja jos ihminen ei heti uskalla mennä, niin mistä luulet sen johtuvan ellei suomalaisesta liikennekultturista?

[/quote]

Kyllä pysähtyvät kun vaan toimii reippaasti ja röyhkeästi. Tai no, yhden kerran olisin jäänyt alle kun jo 80-vuotias puolisokea luuska olisi jyrännyt Nissan Micrallaan yli.

Ja vaatiiko se paljon älyä tajutakseen sen että seisomalla osoittaa luopuvansa oikeudestaan mennä ensin yli? Näköjään.

Nysväämällä ei mitään tapahdu.

[/quote]

En kiitos kyllä ajatellut missään tapauksessa kävellä rattaiden kanssa lähestyvän auton eteen.

Yksin kävellessä usein käytän suojatieoikeuttani. Nykyään tuntuu, että autoilijat ovat alkaneet sisäistää tätä suojatietä koskevaa lakia, koska todella moni antaa tietä. Eniten jostain kumman syystä tätä tapahtuu pyöräillessä. (Punainen pyöräni lastenistuimineen ilmeisesti huomataan herkästi.)

Itse olen sitä mieltä, että kylmästi vaan kortti pois sellaisilta autoilijoilta, jotka tahallaan jättävät tämän säännön huomiotta. Ainakin jos kyseessä olisi tilanne, jossa lapsi olisi ylittämässä suojatietä.

Ajattele autoilija. Kai toivot oman lapsesi ollessa ylittämässä suojatietä, että häntä väistetään.

Vierailija
87/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:47"]

Sinä joka tuhoat minun omaisuuttani vai minä, joka ei anna sulle tietä. Kummasta jää todisteet näkyviin ja kummasta on vain sana sanaa vastaan? ;D

[/quote]

No sulla täytyy olla kyllä melkoisen viimeisiä vetelevät kosla alla, jos nyrkiniskusta jää joku jälki :D Ja kyllä muuten, ihmiseen kohdistuva rikos versus omaisuuteen kohdistuva rikos, poliisia kiinnostaa ihmiseen kohdistuvat rikokset enemmän, joten ihan mielelläni voisin tuossa tilanteessa soittaa poliisinkin paikalle. Eipä vaan ole kukaan autoilija tähän mennessä halunnut, kun olen ihan pyytänytkin. Ovat mutisseet jotain ja kaasuttaneet äkkiä pois. 

t. 78

Vierailija
88/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:57"]

Ties kuinka monetta kertaa: jos vaan seisot siellä suojatien lähellä niin silloin luovut oikeudestasi mennä ensin. Jos taas tulet reippaasti suojatielle niin silloin pysähdyn.

[/quote]

Ja on paikkoja joissa on vaarallista seistä jo suojatiellä, siksi moni odottaa jalkakäytävän reunassa. Vaatiiko se paljon älyä ymmärtää, että ihminen on menossa yli? Ja jos ihminen ei heti uskalla mennä, niin mistä luulet sen johtuvan ellei suomalaisesta liikennekultturista?

[/quote]

Kyllä pysähtyvät kun vaan toimii reippaasti ja röyhkeästi. Tai no, yhden kerran olisin jäänyt alle kun jo 80-vuotias puolisokea luuska olisi jyrännyt Nissan Micrallaan yli.

Ja vaatiiko se paljon älyä tajutakseen sen että seisomalla osoittaa luopuvansa oikeudestaan mennä ensin yli? Näköjään.

[/quote]

En kiitos kyllä ajatellut missään tapauksessa kävellä rattaiden kanssa lähestyvän auton eteen.

Yksin kävellessä usein käytän suojatieoikeuttani. Nykyään tuntuu, että autoilijat ovat alkaneet sisäistää tätä suojatietä koskevaa lakia, koska todella moni antaa tietä. Eniten jostain kumman syystä tätä tapahtuu pyöräillessä. (Punainen pyöräni lastenistuimineen ilmeisesti huomataan herkästi.)

Itse olen sitä mieltä, että kylmästi vaan kortti pois sellaisilta autoilijoilta, jotka tahallaan jättävät tämän säännön huomiotta. Ainakin jos kyseessä olisi tilanne, jossa lapsi olisi ylittämässä suojatietä.

Ajattele autoilija. Kai toivot oman lapsesi ollessa ylittämässä suojatietä, että häntä väistetään.

[/quote]

Jos tulet tylysti eteen ajattelematta yhtään autoilijoiden reaktiaikoja ja jarrutusmatkoja, niin etpä ole kovin kummoinen ihminen ja sietäisitkin alle jäädä.

Niin monesti on meinannu mulkut kävelijät alle jäädä kun hypätään talviliukkailla auton eteen ja näytellään kesaria kun auto ei jäisellä tiellä pysähdykään sormia napsauttaen vaikka miten vauhti on hiljainen.

Järki käteen siis sinne lenkkareiden ylpäähänkin nyt ihan oikeasti!!! Vsikka sulla on kävelijänä miten oikeus mennä yli silloin kun sinä haluat, niin olisi toki suotavaa ottaa muutkin huomioon tietä ylittäessä!!

Kyllä mä tietä annan jos kävelijä näyttää siltä, että haluaa tien yli, mutta ylläriloikkijat taas ovat jo oma lukunsa ja niiden päälle haluaisin ajaa, harmi vain, että heistä saa saman tuomion kuin ihmisistä!

Vierailija
89/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:47"]

[/quote]

No sulla täytyy olla kyllä melkoisen viimeisiä vetelevät kosla alla, jos nyrkiniskusta jää joku jälki :D Ja kyllä muuten, ihmiseen kohdistuva rikos versus omaisuuteen kohdistuva rikos, poliisia kiinnostaa ihmiseen kohdistuvat rikokset enemmän, joten ihan mielelläni voisin tuossa tilanteessa soittaa poliisinkin paikalle. Eipä vaan ole kukaan autoilija tähän mennessä halunnut, kun olen ihan pyytänytkin. Ovat mutisseet jotain ja kaasuttaneet äkkiä pois. 

t. 78

[/quote]

Jos sulla olis auto, niin tietäisit miten herkkä se maalipinta on naarmuuntumaan ja lommotkin tulee herkästi, mutta mitäpä hymiöitä käyttävältä teiniltä voikaan odottaa? Ymmärrystä? Juu ei.

Poliisia toki kiinnostaa ihmisiin kohdistuvat rikokset, vaan sana sanaa vastaan, niitä ei kiinnosta. Jos sinä hajotat minun omaisuuttani typeryydelläsi, niin hups heijaa kun maksat autoni korjaukset silloin. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Vierailija
90/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:11"]

Miten pitää toimia, jos pysähdyn, mutta kävelijä viittoo minua jatkamaan matkaa? Pitääkö olla pysähdyksissä niin kauan, että kävelijä antaa periksi ja menee yli?

[/quote]

Etkö itse osaa päätellä? Ihan tosi? :)

Ap

[/quote]

Ainakaan minä en osaa, kerro sinä.

Vierailija
91/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Juurikin näin!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko idiootti? Jos oikeasti joku rupeaisi inisemään jostain autoon tulleesta lommosta siinä kun ylitän suojatietä niin arvaapas mitä minä tekisin: kertoisin poliiseille auton osuneen minuun kun olen ollut ylittämässä suojatietä. Todistehan jäi näkyviin, joten siinä on sitten vain auton kuljettajan sana vastaan että näin ei tapahtunut ;) Suojatiellä kun ollaan, niin auton ei pitäisi olla kyllä hipaisu etäisyydelläkään kävelijöistä.

Vierailija
92/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:47"]

[/quote]

t. 78

[/quote]

Jos sulla olis auto, niin tietäisit miten herkkä se maalipinta on naarmuuntumaan ja lommotkin tulee herkästi, mutta mitäpä hymiöitä käyttävältä teiniltä voikaan odottaa? Ymmärrystä? Juu ei.

Poliisia toki kiinnostaa ihmisiin kohdistuvat rikokset, vaan sana sanaa vastaan, niitä ei kiinnosta. Jos sinä hajotat minun omaisuuttani typeryydelläsi, niin hups heijaa kun maksat autoni korjaukset silloin. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

[/quote]

ketään ei sinun autosi pinnat kiinnosta, ota vakuutus

Vierailija
93/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:01"]

[/quote]

Olen siis tuo nro. 78 ja siellä kerroin että autoilen myös. No, minulla on kyllä kokemusta vain 2000-luvun autoista ja niihin ei kyllä todellakaan jää nyrkillä jälkiä, jollain kovemmalla esineellä kuten vaikka kännykällä lyötäessä saattaisi tosin jäädänkin. Kyse on fysiikan ilmiöstä nimeltä impulssi. Mutta tosiaan, en sitten tiedä mitä haperoa materiaalia ne vanhemmat autot ovat jos kerran nyrkilläkin saa pinnat romuksi. 

Vierailija
94/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos tulet tylysti eteen ajattelematta yhtään autoilijoiden reaktiaikoja ja jarrutusmatkoja, niin etpä ole kovin kummoinen ihminen ja sietäisitkin alle jäädä.

Niin monesti on meinannu mulkut kävelijät alle jäädä kun hypätään talviliukkailla auton eteen ja näytellään kesaria kun auto ei jäisellä tiellä pysähdykään sormia napsauttaen vaikka miten vauhti on hiljainen.

Järki käteen siis sinne lenkkareiden ylpäähänkin nyt ihan oikeasti!!! Vsikka sulla on kävelijänä miten oikeus mennä yli silloin kun sinä haluat, niin olisi toki suotavaa ottaa muutkin huomioon tietä ylittäessä!!

Kyllä mä tietä annan jos kävelijä näyttää siltä, että haluaa tien yli, mutta ylläriloikkijat taas ovat jo oma lukunsa ja niiden päälle haluaisin ajaa, harmi vain, että heistä saa saman tuomion kuin ihmisistä!

[/quote]

Taidat olla aika vihamielistä sorttia. Aika huolestuttavaa.

Mikä antaa sinulle sellaisen kuvan, että käyttäessäni suojatieoikeuttani hyppisin holtittomasti autojen eteen. Olisitko pystynyt mitenkään miettimään, että jos sanon usein käyttäväni suojatieoikeuttani, että sanan usein ulkopuolelle varmaan jää ne kerrat jolloin olisin oikeasti vaarassa joutua auton yliajamaksi? Tässä ei nyt keskitytty minuun ja suojatiekäyttäytymiseeni muutenkaan.

Keskityttiin autoilijoihin joita on laissa määrätty ajamaan sellaista nopeutta, että pystyvät pysähtymään nähdessään ihmisen jalkakäytävällä tai astumassa sille. Oli keli mikä hyvänsä.

Vierailija
95/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juurikin näin!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jatkossakin jos päälleni yritetään ajaa ja tilanne sen mahdollistaa niin autoon voi tulla lommo. Kutsutaan vaan poliisi paikalle.

Vierailija
96/96 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:11"]

Miten pitää toimia, jos pysähdyn, mutta kävelijä viittoo minua jatkamaan matkaa? Pitääkö olla pysähdyksissä niin kauan, että kävelijä antaa periksi ja menee yli?

[/quote]

Etkö itse osaa päätellä? Ihan tosi? :)

Ap

[/quote]

Ainakaan minä en osaa, kerro sinä.

[/quote]

Tämä oikeastaan on aika hyvä kysymys. Autojonossa on 10 autoa, ja ensimmäinen antaa tietä kun jalankulkija odottaa suojatien edessä, koko jono pysähtyy turhaan kun kävelijä ei menekään yli. Pitäisikö tästä lisätä pykälä niihin sääntöihin, että autoilijan antaessa tietä, on yli mentävä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi