Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen vauvan kanssa voi käydä luennoilla?

Vierailija
03.08.2021 |

Ja miten paljon hitaampi opiskelutahti? Kokemuksia tai sivusta seuraajien havaintoja?

Jos oletetaan että keskiverto vauva, ei koliikkia tms

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään ikäisen

T. Kanssaopiskelijat

Vierailija
102/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvan vauvan voit tuoda. Sit kun se herää, niin poistutte molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenpsykiatri ja lasten ja nuorten psykoterapeutti.

Joillakin luennoilla on joskus ollut vauva. Jopa seminaareissa on ollut vauva mukana.

Mutta toisia opiskelijoita ajatellen käytäntö on todella itsekäs. Ainakin meidän alalla tahtoo väkisinkin se huomio mennä siihen vauvaan (jopa enemmän kuin äidillä, jolle pienet ininät ovat vain taustaääntä!). Puhumattakaan tilanteesta, jossa vauva tosiaan tarvitsee jotakin, eli pieni inahdus ei ole tuohon verrattuna edes häiriö.

Ajattelen myös vauvan oikeuksia. Minustan vauvalla on oikeus olla sen vanhemman kanssa, joka hänestä huolehtii. Tai sen aikuisen huolehtijan. Ehdit mainiosti suorittaa opintojasi vauvan kasvettua vähän vanhemmaksi.

Itse sain lapseni lääkiksen 4. vuoden keväällä ja 6. vuoden keväällä. Kummastakin pidin vuoden äitiysvapaan - melko lailla rahatta tosin, eihän ne äitiysavustukset tulottomalle suuria olleet. Ekan saatuani ja opiskelun pariin palattuani opiskelutehoni kuitenkin parani merkittävästi.

Jos haluat olla hyvä opiskelussasi haluat varmaan olla myös hyvä äiti? Ole.

Vierailija
104/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei voi viedä lähiopetukseen, koska lain mukaan opettaja on vastuussa sen lapsenkin terveydestä tunneilla. Eli vaikka sanoisit ottavasi vastuun, näin ei ole oikeasti, jos lapsesi vaikkapa tukehtuu leluunsa tai mitä tahansa tapahtuukin.

Normaalisti yliopiston luennot ovat avoimia tilaisuuksia, joihin saa marssia kadulta sisään. Tasan en oo vastuussa sisäänkävelevistä ihmisistä. T. luennoitsija.

Lapsen voi tuoda, jos hän on hiljaa ja jos hänen kanssaan poistutaan, jos ei ole hiljaa. Kts. yllä. Ja kyllä, olen luennoinut kun vauva on ollut salissa. Äiti oli aikuinen ja hoiti homman niin, etten olisi tiennyt ellen lastenvaunuja olisi nähnyt.

Vierailija
105/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin luennoilla on joskus ollut vauva. Jopa seminaareissa on ollut vauva mukana.

Mutta toisia opiskelijoita ajatellen käytäntö on todella itsekäs. Ainakin meidän alalla tahtoo väkisinkin se huomio mennä siihen vauvaan (jopa enemmän kuin äidillä, jolle pienet ininät ovat vain taustaääntä!). Puhumattakaan tilanteesta, jossa vauva tosiaan tarvitsee jotakin, eli pieni inahdus ei ole tuohon verrattuna edes häiriö.

Ajattelen myös vauvan oikeuksia. Minustan vauvalla on oikeus olla sen vanhemman kanssa, joka hänestä huolehtii. Tai sen aikuisen huolehtijan. Ehdit mainiosti suorittaa opintojasi vauvan kasvettua vähän vanhemmaksi.

Itse sain lapseni lääkiksen 4. vuoden keväällä ja 6. vuoden keväällä. Kummastakin pidin vuoden äitiysvapaan - melko lailla rahatta tosin, eihän ne äitiysavustukset tulottomalle suuria olleet. Ekan saatuani ja opiskelun pariin palattuani opiskelutehoni kuitenkin parani merkittävästi.

Aika holhoava vastaus. Huh huh

Vierailija
106/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuvan vauvan voit tuoda. Sit kun se herää, niin poistutte molemmat.

Kiitos. Ap

Vierailija
107/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika holhoava vastaus. Huh huh[/quote]

Jonkun jo aika ollakin.

Jos tällaisia kysymyksiä esittää, ei todellakaan ole valmis vanhemmaksi.

Jotkut nykyvanhemmat ovat niin hukassa että...

Vierailija
108/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä luennoitsijaa. Eikö ole melko hankalaa hoitaa työnsä, jos luentosalissa parkuu vauva, jota sitten viedään tilasta ulos ja tuodaan takaisin?

Lisäksi joukossa ne muutamat koko ajan puhuvat, joille ei kohtelaisuuttaan voi huomauttaa, että kysykää, jos on asiaa, mutta muuten ulos. Opetuskeskustelle sitten oma tuokionsa, jos tarvetta on.

Mahtaa olla synkkää yksinpuhelua, jos vain joku paahtaa menemään power pointtejaan esitellen, vaikka joitakin ei tunnu kiinnostavan koko luennon aihe ja kaiken kruunaa itkevä parikuinen.

Vai haluavatko he miellyttää kuulijakuntaa olemalla jotenkin "suvaitsevaisia"?

Vierailija
109/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä luennoitsijaa. Eikö ole melko hankalaa hoitaa työnsä, jos luentosalissa parkuu vauva, jota sitten viedään tilasta ulos ja tuodaan takaisin?

Luennoitsijalta kysytään onko OK. Haloo.

Vierailija
110/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika holhoava vastaus. Huh huh

Jonkun jo aika ollakin.

Jos tällaisia kysymyksiä esittää, ei todellakaan ole valmis vanhemmaksi.

Jotkut nykyvanhemmat ovat niin hukassa että...

Jos jotain olen oppinut niin tällaisen asenteen ihmisiltä aika harvoin kannattaa ottaa neuvoja vastaan. Aika harvoin ylimieliset ja kaikkitietävät ihmiset kovin viisaita ovat, aidot hyvät neuvot tulevat nöyremmistä osoitteista.

Vierailija
111/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Jos olisit lukenut edes keittiöpsykologiaa, varmaan tietäisit että tällainen tyyli puhua ihmisille ei toimi? Todennäköisesti olet "lastenpsykiatri", mutta jos olet ihan oikea sellainen niin aika ikävä juttu. Opettele puhumaan ihmisille ihmisenä, ilman mustavalkoista teiniajattelua.

Vierailija
112/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä pätijöitä. :D Aloittaja on kysynyt kysymyksen. Alkaa tulla kysymättä neuvoja kysymyksen vierestä. Neuvoja sataa silti, vaikka tiedossa ettei niitä kuunnella. Miksi? Mikä helvetillinen tarve pätemiseen ihmisillä on? Luulen, että jos ne neuvot esittäisi neuvojen sijasta kokemuksina, näkökulmina, tyyliltään pehmeämmin niin AP saattaisi vaikka kuunnella niitä. Raivoaminen vain aiheuttaa vastareaktion. Eikö ihmisillä ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja?

Yliopistossa luennoilla oli välillä pari vauvaa. En edes huomannut niitä, ennen kuin satuin istumaan kerran takarivissä heidän kanssaan.

Vierailija
113/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulussa on muutenkin niin rauhaton ja villi meno, että eipä siellä yksi lapsi niiden muiden seassa mitenkään vaikuta.

Itse veisin omani ehkä 10 kuukauden ikäisenä jos on aivan välttämätöntä. Varsinkin näin koronatilanteessa. Normaalitilanteessa saattaisi olla, että odottaisin noin 6 kk kun veisin. Työpaikat ja koulut ovat yllättäviä bakteeri ja viruspesiä.

Vierailija
114/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulussa on muutenkin niin rauhaton ja villi meno, että eipä siellä yksi lapsi niiden muiden seassa mitenkään vaikuta.

Itse veisin omani ehkä 10 kuukauden ikäisenä jos on aivan välttämätöntä. Varsinkin näin koronatilanteessa. Normaalitilanteessa saattaisi olla, että odottaisin noin 6 kk kun veisin. Työpaikat ja koulut ovat yllättäviä bakteeri ja viruspesiä.

Infektiot toki hyvä ottaa huomioon! :) Ap

Vierailija
115/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole psykiatri tämä.

-Psykiatri

Vierailija
116/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin muutaman kerran ottamaan kuukauden ikäisen mukaan. Oli rattaissa nukkumassa ja menin sellaiseen paikkaan, että pääsen salista äkkiä pois jos herää. Meni hyvin ja heräsi vasta ihan luennon lopussa.

Luennot ei lähtökohtaisesti ole vauvojen/lasten paikka. Ne häiritsee muita. Parin kuukauden ikäinen on jo hereillä niin pitkään, ettei todellakaan onnistu enää luennoilla käyminen muita häiritsemättä.

Vierailija
117/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ihan pienen vauvan kanssa on kaikista helpointa olla jossain luennolla yms. Häntä voi imettää siinä ja nukkuu mielellään sylissä. Sanoisin että jo muutaman kuukauden ikäinen ei viihdy paikoillaan sylissä pitkiä aikoja. T. kolmen äiti

Vierailija
118/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt helpoin, kun nukkuu paljon ja syö rintamaitoa.

Vierailija
119/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo isomman vauvan kanssa et pysty itse keskittymään luentoon kun pitää hyppyyttää vauvaa ja nostella ja tarjoilla leluja. Ja vauvat eivät myöskään ole välttämättä hiljaisia vaikka eivät itkisi, kiljumista ja kaikkea mölinää. Tuo 10kk on ehdoton ei. T. 118 kolmen äiti

Vierailija
120/131 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisitkö vauvan töihin? Ai et? Miksi sitten tuot sen luennolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi