Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen vauvan kanssa voi käydä luennoilla?

Vierailija
03.08.2021 |

Ja miten paljon hitaampi opiskelutahti? Kokemuksia tai sivusta seuraajien havaintoja?

Jos oletetaan että keskiverto vauva, ei koliikkia tms

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Hetas kirjoitti:

Lapset ja vauvat ei kuulu luennoille. Hankit vaikka hoitajan luennon ajaksi lapselle mutta et tuo sitä luennolle.

Tämä on aivan totta. Yhden ihmisen itsekkyys voi pilata usean muun oppimisen. Vauva on oma valinta, sillä on seurauksensa ja jos on niin kova tarve luennolle, että ei malta vuotta odottaa olisi ehkä kannattanut jättää jälkikasvu hankkimatta.

Sitä paitsi miten voit keskittyä luennolla jos on koko ajan lapsi hoidettavana.

Eiköhän siellä luennolla ne vauvat häiritse vähemmän kuin vähän isommat osallistujat? Ei kukaan sinne mitään huutavaa vauvaa vie.

Vierailija
42/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mitään vauvoja raahata luennoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Hetas kirjoitti:

Lapset ja vauvat ei kuulu luennoille. Hankit vaikka hoitajan luennon ajaksi lapselle mutta et tuo sitä luennolle.

Tämä on aivan totta. Yhden ihmisen itsekkyys voi pilata usean muun oppimisen. Vauva on oma valinta, sillä on seurauksensa ja jos on niin kova tarve luennolle, että ei malta vuotta odottaa olisi ehkä kannattanut jättää jälkikasvu hankkimatta.

Eiköhän siellä luennolla ne vauvat häiritse vähemmän kuin vähän isommat osallistujat? Ei kukaan sinne mitään huutavaa vauvaa vie.

En tiedä sinusta, mutta minä ainakin olen luennolla hiljaa enkä häiritse muita. Sinä ehkä olet tottunut pitämään juorukerhoa kun kahden minuutin keskittymisesi loppuu.

Vierailija
44/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis tällä hetkellä ole vauvaa, korona on turha pointti. Ap

Vierailija
45/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Hetas kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta minä ainakin olen luennolla hiljaa enkä häiritse muita. Sinä ehkä olet tottunut pitämään juorukerhoa kun kahden minuutin keskittymisesi loppuu.

? OK

46/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että kun 80-90 % on sitä mieltä, ettei vauvaa luennolle, AP:lla ei ole aikomustakaan muuttaa mieltänsä. Pikemminkin provosoituu erilaisista mielipiteistä. Ja jos otos on sama kuin luentosalissa, on lähinnä häiriköintiä tuoda vauva saliin mutta silti ei välitetä, koska minä minä-vanhemmuus on nykyään muotia.

Vierailija
47/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta luennolla ette päätä te, rakkaat av:n raivottaret. Monellakin luennolla ollut jollakulla vauva ilman mitään ongelmia.

Vierailija
48/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille erikseen sanottu, että vauvan voi tuoda luennolle. Kaikille täysin ok kuvio. Mietin lähinnä miten pienen voi sinne viedä. Voit toki kertoa toisenlaisen mielipiteesi, mutta en sitä kuuntele. Ap

Kannattais varmaan kysyä siltä, joka teille erikseen sanoi. Epäilen vaan et kukaan ei oo sanonu.

Vierailija
49/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2301 kirjoitti:

Jännä juttu, että kun 80-90 % on sitä mieltä, ettei vauvaa luennolle, AP:lla ei ole aikomustakaan muuttaa mieltänsä. Pikemminkin provosoituu erilaisista mielipiteistä. Ja jos otos on sama kuin luentosalissa, on lähinnä häiriköintiä tuoda vauva saliin mutta silti ei välitetä, koska minä minä-vanhemmuus on nykyään muotia.

En ole provosoitunut, ainoastaan ilmoittanut että mielipiteen saa kertoa muttei vaikuta päätökseen. Ei ole mikään luotettava tilasto. Täällä tunnetusti tuomitaan ihan kaikki, tosielämä on vähän inhimillisempää.

Täällähän oli vasta keskustelu siitä voiko tiskiainepulloa pitää näkyvillä :D Ap

Vierailija
50/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta minua ei ainakaan häiritse jos joku tuo vauvan luennolle. Kunhan vauva ei huuda, mutta sen luulisi olevan päivän selvää. Tähän tulee alapeukkua, mutta jos tulen raskaaksi ja saan vauvan, ainakin yritän opiskella vauvavuoden aikana (toki asia muuttuu jos tulee hankala vauva). Haluan valmistua mahdollisimman nopeasti, joten pyrin saamaan opintoja eteenpäin silloinkin.

Sama täällä. En rupea hidastelemaan jopa vuotta opinnoissa, jos mitenkään mahdollista. Vauvat nyt vaan kuuluvat elämään ja rauhallinen vauva ei ole itseäni koskaan häirinnyt oikeastaan missään. Ap

Minä minä minä. Vauvat eivät kuuluu luennoille. Miksi ihmeessä muiden opiskelijoiden pitäisi kuunnella kitisevää lastasi? Vie lapsi hoitoon ja anna muiden opiskella rauhassa.

Pientä vauvaa ei voi viedä hoitoon. Miksei äiti saisi olla minä minä minä, sitähän sinäkin olet.

Ajattelen muitakin ihmisiä ja voin kertoa että suurimmalle osalle ei ole ok että vauvoja raahataan luennolle. Voit huomata sen vaikka lukemalla tämän ketjun kommentteja. Ps. Minulla on myös lapsia, enkä ole raahannut heitä luennoille.

Vierailija
51/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvasta luennolla ette päätä te, rakkaat av:n raivottaret. Monellakin luennolla ollut jollakulla vauva ilman mitään ongelmia.

Luennoitsijalla on oikeus poistaa luennolta henkilöt jotka häiritsevät opetusta. Omille luennoilleni ei pääse muutakuin oppilaat jotka opiskelevat ko kurssia.

Vierailija
52/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukauden ikäisen minusta

Ihanasti jälkivuoto vielä menossa ja maito suihkuaa. Kiva keskittyä, kun on imettänyt yöllä 3h välein.

No apta ei muut ihmiset kiinnosta. Kakkavaipat vaihdetaan siinä luennon aikana ja lapsi tissitetään ja puklutetaan. Ne ulostevaipat voi heittää vaikka siihen vierustoverin pöydälle.

Vierailija
53/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luennoitsijalla on oikeus poistaa luennolta henkilöt jotka häiritsevät opetusta. Omille luennoilleni ei pääse muutakuin oppilaat jotka opiskelevat ko kurssia.

Siis tottakai se kysytäänkin luennoitsijalta etukäteen ja kieltäytyminen on ok. Lisäksi tottakai poistutaan, jos vauva alkaa itkeä tms. Itsestäänselvyyksiä. Ap

Vierailija
54/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista yliopistovuosista on jo vuosia, meillä tehtiin seuraavasti

Äiti, eli minä, meni tunnille, laitoin kasettinauhurin nauhoittamaan, tein muistiinpanoja ja isä oli samaan aikaan vauvan kanssa. Seuraavalla luennolla toisinpäin.

Kun oli tentti, eräs proffa antoi huoneen, jossa olin vauvan ja avustajan kanssa. Sain imettää ja vaihtaa vaipat vaikka kesken tentin.

Yleensä anoppi oli vauvan kanssa tentin ajan.

3 vauvaa syntyi opiskeluaikoina, valmistuin vuotta myöhemmin, kuin mies.

Jos haluat pitää välit muihin opiskelukavereihin, ÄLÄ VIE VAUVAA LUENNOLLE !!!!

Kontakteja tarvitaan. Älä polta siltoja

Vierailija
55/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta minua ei ainakaan häiritse jos joku tuo vauvan luennolle. Kunhan vauva ei huuda, mutta sen luulisi olevan päivän selvää. Tähän tulee alapeukkua, mutta jos tulen raskaaksi ja saan vauvan, ainakin yritän opiskella vauvavuoden aikana (toki asia muuttuu jos tulee hankala vauva). Haluan valmistua mahdollisimman nopeasti, joten pyrin saamaan opintoja eteenpäin silloinkin.

Sama täällä. En rupea hidastelemaan jopa vuotta opinnoissa, jos mitenkään mahdollista. Vauvat nyt vaan kuuluvat elämään ja rauhallinen vauva ei ole itseäni koskaan häirinnyt oikeastaan missään. Ap

Minä minä minä. Vauvat eivät kuuluu luennoille. Miksi ihmeessä muiden opiskelijoiden pitäisi kuunnella kitisevää lastasi? Vie lapsi hoitoon ja anna muiden opiskella rauhassa.

Pientä vauvaa ei voi viedä hoitoon. Miksei äiti saisi olla minä minä minä, sitähän sinäkin olet.

Ajattelen muitakin ihmisiä ja voin kertoa että suurimmalle osalle ei ole ok että vauvoja raahataan luennolle. Voit huomata sen vaikka lukemalla tämän ketjun kommentteja. Ps. Minulla on myös lapsia, enkä ole raahannut heitä luennoille.

Av:n perusteella mikään ei ole suomalaisille ok. Ohis

Vierailija
56/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa tosiaan vain vauva.

Itse olen ollut yamk:ssa yrittämässä opiskelua luokkahuoneessa, jossa oli läsnä neljä vauvaa. Vanhin jo konttaava. Yritykseksi jäi. Aina niistä joku äänessä oli, ja se isoin kaiveli muiden opiskelijoiden laukkuja kun silmä vältti.

Vierailija
57/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei ap voi kuunnella Teamsin kautta luentoa? Miksi pitää olla samassa huoneessa? Kai siellä nyt on tietokone tai kännykkä luennoitsijalla tai jollakin osallistujalla.

Vierailija
58/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista yliopistovuosista on jo vuosia, meillä tehtiin seuraavasti

Äiti, eli minä, meni tunnille, laitoin kasettinauhurin nauhoittamaan, tein muistiinpanoja ja isä oli samaan aikaan vauvan kanssa. Seuraavalla luennolla toisinpäin.

Kun oli tentti, eräs proffa antoi huoneen, jossa olin vauvan ja avustajan kanssa. Sain imettää ja vaihtaa vaipat vaikka kesken tentin.

Yleensä anoppi oli vauvan kanssa tentin ajan.

3 vauvaa syntyi opiskeluaikoina, valmistuin vuotta myöhemmin, kuin mies.

Jos haluat pitää välit muihin opiskelukavereihin, ÄLÄ VIE VAUVAA LUENNOLLE !!!!

Kontakteja tarvitaan. Älä polta siltoja

Hienosti saitte toimimaan, mutta tuo vaatii sen että on molemmilla opinnot menossa. En usko että opiskelukavereihin välit menisi miksikään, jos poistuu paikalta tarpeen tullen. Ap

Vierailija
59/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi valmistun kohta mutta muiden takia toivoisin että etäluennot jatkuisi ikuisesti. En ole sairastanut elämässäni koskaan niin paljoa kuin yliopistoaikana kun ihmiset tulevat sairaina luennoille. Ei siinä auta enää käsienpesu kun joku yskii 90 minuuttia vieressä. Toki ymmärrän että on läsnäolopakko, rajattu opinto-oikeus ja rajalliset tukikuukaudet mutta monella on sama minäminä ja minun opinnot asenne kuin tämänkin ketjun aloittajalla.

Vierailija
60/131 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei ap voi kuunnella Teamsin kautta luentoa? Miksi pitää olla samassa huoneessa? Kai siellä nyt on tietokone tai kännykkä luennoitsijalla tai jollakin osallistujalla.

Korona-aikaan tällä alalla etäopiskelu ei ole oikein toiminut kuin Strömsössä. Ei ole yliopisto, vaan amk. Toki joillain teoriakursseilla etä on ok. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä