Veronpalautukset ei ole tulleet tilille
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Tein muutoksia keväällä ja mun palautuspäivä on vasta 3.9.
Sama. Tai itse asiassa aviopuolisoni teki muutoksia työmatkavähennyksiin, mutta meillä on yhteiset maat ja mannut niin mullekin tulee palautukset vasta 3.9.
Mulle tuli kans yllättäen 1400€ veronpalautuksia, kun olin alkuvuoden pelkällä toimeentulotuella, sitten kuukauden töissä, sitten pari kuukautta työmarkkinatuella ja loppuvuoden töissä. No palautus tulee vasta kuukauden päästä, että en sitä vielä odotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sulla menny ulosottoon ne?
ei
Ootko varma? Moni mamma täällä on ulosotossa
Apua, en tiennyt, että jos käy täällä, niin se lisää riskiä joutua ulosottoon.
Ei kun se että ei maksa laskuja. Ei pitäs olla yllätys että helyt maksaa. Monella palstamammalla lapsia monelle ja velkaa päällä, röökiä menee ja tatskoja kerran kuussa.
Ihan henk koht ilmeisesti tunnet nämä mammat? 😂
Tuntee. Siinä joukossa on kirjoittaja itse ja kaverinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tein muutoksia tulopuoleeni (=voitollisia myyntejä) viime vuonna ja v. 2020 verotus meni parin kympin tarkkuudella tasan, kun olin kodin ja työpaikan väliset matkakulut syöttänyt. Mitä järkeä olisi lainata valtiolle satoja euroja nollakorolla rahaa, jonka saa taas omaan käyttöön noin 1,5 vuotta myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein muutoksia tulopuoleeni (=voitollisia myyntejä) viime vuonna ja v. 2020 verotus meni parin kympin tarkkuudella tasan, kun olin kodin ja työpaikan väliset matkakulut syöttänyt. Mitä järkeä olisi lainata valtiolle satoja euroja nollakorolla rahaa, jonka saa taas omaan käyttöön noin 1,5 vuotta myöhemmin?
Verottaja maksaa korkoa liikaa maksetulle verolle.
Vierailija kirjoitti:
Odotin että ne rahat olisivat olleet aamulla Op:n tililläni mutta ei näy. Ja oon ihan pa. Olisi ollut tarve ruokaan. Mun tuurilla ne tulee vasta illalla :/
No nyt näkyy Op:n tililläni! Eihän sinne paljoa tullut, mutta saan ruokaa kun tilipäivään vielä viikko aikaa :) Selviän sinne asti.
Mazzi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op ja ei mitään! 1600e tulossa
Kai sää tajuat että mitä isommat palautukset niin sen huonommin olet itse säätänyt veronmaksus?
Lähempänä nollaa on se ihanteellinen tilanne, ei mätkyi, ei palautuksii, tai korkeintaan muutama kymppi.
Media on tästäkin vääristänyt jonkun extra kulutusjuhlan.
Noi rahat olis pitäny olla sulla jo käytössä viime vuonna.
Kai sää tajuat, että kaikkea ei voi vuoden aikana tietää? Loppuvuoteen voi sattua vaikka mitä, jonka vuoksi veron maksu ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla saa paremman koron.
Olis aika mielenkiintoista nähdä, minkälaisen "ajon" joutuisi tekemään, jos rahat kaikille tileille haluttaisiin tasan samalla sekunnilla. Mitä väliä sillä sitä paitsi on, mihin aikaan pikkusumma eli liikaa maksetut ennakonpidätykset verovelvollisen tilille saapuvat, kunhan tulevat sovitun vuorokauden aikana. Laskunmaksussakin riittää, että maksu lähtee tililtä eräpäivän eli kello 00.00-23.59:59 välisenä aikana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotin että ne rahat olisivat olleet aamulla Op:n tililläni mutta ei näy. Ja oon ihan pa. Olisi ollut tarve ruokaan. Mun tuurilla ne tulee vasta illalla :/
Itsellä siirtyy nyt vuokran maksu
Miten pystyt maksamaan vuokran niinä muina kuukausina, kun ei tule veronpalautuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla saa paremman koron.
Juu, jos ostaa sijoittaa.
Osalle tulee vasta kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koron, nolla pilkku viisi prosenttia (0,5%) saa vain verotuksen valmistumisen ja maksupäivän välisestä ajasta, parilta kuukaudelta. Koko vuoden laina-ajalle jaettuna se "korko" on noin 0,1% eli vain murto-osa minkä tahansa osinkoja maksavan yhtiön osinkotuotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sulla menny ulosottoon ne?
ei
Ootko varma? Moni mamma täällä on ulosotossa
Maksuhäiriömerkintä on n. 8,5% aikuisista suomalaisista. Veikkaan, että ainakin 30% av mammoista on tämä merkintä.
Vierailija kirjoitti:
Mazzi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op ja ei mitään! 1600e tulossa
Kai sää tajuat että mitä isommat palautukset niin sen huonommin olet itse säätänyt veronmaksus?
Lähempänä nollaa on se ihanteellinen tilanne, ei mätkyi, ei palautuksii, tai korkeintaan muutama kymppi.
Media on tästäkin vääristänyt jonkun extra kulutusjuhlan.
Noi rahat olis pitäny olla sulla jo käytössä viime vuonna.
Kai sää tajuat, että kaikkea ei voi vuoden aikana tietää? Loppuvuoteen voi sattua vaikka mitä, jonka vuoksi veron maksu ei pidä paikkaansa.
Verokortin voi uusia loppuvuonnakin ja näin saada ennakonpidätysprosenttinsa alas ennen vuodenvaihdetta. Saa veronpalautuksen heti käteen, eikä tarvitse odottaa seuraavan vuoden lopulle saakka.
No niinhän siinä taas kävi! Mutta kärsivällisyys palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olis aika mielenkiintoista nähdä, minkälaisen "ajon" joutuisi tekemään, jos rahat kaikille tileille haluttaisiin tasan samalla sekunnilla. Mitä väliä sillä sitä paitsi on, mihin aikaan pikkusumma eli liikaa maksetut ennakonpidätykset verovelvollisen tilille saapuvat, kunhan tulevat sovitun vuorokauden aikana. Laskunmaksussakin riittää, että maksu lähtee tililtä eräpäivän eli kello 00.00-23.59:59 välisenä aikana!
Tykkäsin viestistäsi, koska olen alun kanssa samaa mieltä. Mutta ei kaikille veronpalautus ole mikään pikkusumma eikä koostu välttämättä pelkästään jostain liikaa maksetuista ennakonpidätyksistä. Itselleni tulee melkein tonni takaisin kotitalousvähennysten takia, muuten tulisi seitsemisen kymppiä. Ja tämä vasta syyskuussa.
Eilen jo uutisoitiin monissa medioissa asiasta ja kehotettiin kärsivällisyyteen. Maksuja tipahtelee tileille tämän päivän aikana, kaikki eivät välttämättä näy heti aamusta. Ja tämä toki koskee vain heitä, joilla maksupäivä on tänään. Jos olet tehnyt muutoksia veroilmoitukseesi, maksupäivä voi hyvinkin olla syyskuussa (kuten esim. minulla).
Voi jumalauta, jokaisessa mediassa, lehdessä ja radiokanavilla on mainostettu että maksuja on porrastettu. Osa saa aamuyöllä ja osa päivällä. Ja kaikilla ei ole edes sama palautuspäivä.