Olen asunut Italiassa, haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (84)
Oliko vaikeaa tottua siihen että siellä syödään niin myöhään?
Ap katosi kuin pieru saappaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä tiukat säännöt miten ruuat ja juomat saa syödä oikein?
Mun sukulaiset asuu Italiassa ja antoivat ainakin heti palautetta, kun tilasin Cappucinon liian myöhään ( ja tarjoilija osoitti selvästi, kyllä , että nyt mokasi :D ). Lisäksi jos menee liian myöhään esim . etsimään lounasta se voi olla hyvin hankalaa löytää ( Turistipaikoissa helpompaa, mutta ei itsestään selvyys niissäkään)
Lisäksi olen saanut huomautuksen joskus salaatin syömisestä ensin , tulisi syödä lopuksi .
Mua ärsyttäisi tommonen, mitä ihmeen sääntöjä mitä voit syödä ja juoda mihinkin aikaan. Typerää.
Lounasajat nyt on loogisia, mutta saa sitä ruokaa muinakin aikoina eikä paheksuta tai katsota vinoon jos tilaa ruokaa illalla.
Onko siellä päivällä kaupat kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaiset asuu Italiassa ja antoivat ainakin heti palautetta, kun tilasin Cappucinon liian myöhään ( ja tarjoilija osoitti selvästi, kyllä , että nyt mokasi :D ). Lisäksi jos menee liian myöhään esim . etsimään lounasta se voi olla hyvin hankalaa löytää ( Turistipaikoissa helpompaa, mutta ei itsestään selvyys niissäkään)
Lisäksi olen saanut huomautuksen joskus salaatin syömisestä ensin , tulisi syödä lopuksi .Mua ärsyttäisi tommonen, mitä ihmeen sääntöjä mitä voit syödä ja juoda mihinkin aikaan. Typerää.
Lounasajat nyt on loogisia, mutta saa sitä ruokaa muinakin aikoina eikä paheksuta tai katsota vinoon jos tilaa ruokaa illalla.
Itse oon ajatellut, että siitä on sinällään vähän turha ärsyyntyä,maassa ( ja Italaissa myös alueilla on isoja eroja)maan tavalla.
Ja jos liian myöhään meet ( Italiassa ei syödä yhtä myöhään kuin vaikka Espanjassa) niin keittiöt voi olla kiinni. Mutta onhan nää aina mielenkiintoisia miten eri maissa toimitaan. Kun yksi sukulaiseni oli vierailemassa meillä Suomessa ja mm. työpaikallani ( työskentelen päiväkodissa), hän ihmetteli miten lapset syövtä niin hiljaa, eikä ruokakeskustelua ole.
Mitä teit silloin kun vietit siestaa?
Saitko cappunccinoa silloin kun halusit?
Löytyykö sieltä Myllyn paras -makaronia kaupoista?
Onko siellä kaupat auki myös yöllä?
Vedätkö av-mammoja nenästä useinkin?
Onko siellä tämmöistä samantyyppistä keskustelupalstaa kuin tämä On?
Vierailija kirjoitti:
Kummalla kädellä pyyhit pyllyn?
Häh? Mä pyyhin kyllä paperilla.
(Kilon poliisin vitsikirjasta suoraan 80-luvulta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen saanut huomautuksen joskus salaatin syömisestä ensin , tulisi syödä lopuksi .
Mun Pohjanmaalainen mummuni tokaisi, kun kävin häntä katsomassa: ”Että voi voi, kun niin mielelläni tarjoaisin kahvia, mutta kun ei ole nyt kahviaika”.
Haluaisin mutta sä et vastaa. Taidat olla syömässä illallista?
Pelottiko kun liikennesääntöjä ei noudateta siellä niin tarkasti kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen saanut huomautuksen joskus salaatin syömisestä ensin , tulisi syödä lopuksi .Mun Pohjanmaalainen mummuni tokaisi, kun kävin häntä katsomassa: ”Että voi voi, kun niin mielelläni tarjoaisin kahvia, mutta kun ei ole nyt kahviaika”.
Ihana :D Mikä heillä oli kahviaika ?
Me myös joskus vähän liian myöhään tilasimme syötävää jossain La Spezian tienoilla hotellin ravintolasta illalla. Ensin tarjoilija oli todella loukkaantunut ja ärtyisä, että kehtasimme niin myöhään tilata ( no ravintola oli auki, joten emme tajunneet ettei ollut heistä sopivaa) ja kiukkuili meille pitkään, kunnes sitten yhtäkkiä muutti mielensä , oli tosi ystävällinen ja Limonecellollakin voiteli meiltä tippejä ( ja onnistuikin :D )
Söitkö paljon salaattia? Oliko parempaa kuin Suomessa?