Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat! Ajankohtainen kysymys...

Vierailija
17.08.2014 |

Naureskeletteko oppilaittenne vanhempien kirjanpäällystystaidoille?

vastaustanne odottaen nimim. Kurttu

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sitäpaitsi olisi parempi, jos lapsi päällystää itse. Neljännestä eteenpäin vähintään, pistäisin lapsen itse tekemään.

Vierailija
2/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, pisteet vaan nousee, kun ope luulee lapsen itse päällystäneen kirjansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, eikä ehdi kiinnittää sellaiseen huomiota.

Vierailija
4/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, eikä ehdi kiinnittää sellaiseen huomiota.

Vierailija
5/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:05"]

Ei hätää, pisteet vaan nousee, kun ope luulee lapsen itse päällystäneen kirjansa!

[/quote]

Mahtavaa; voin siis uskotella, että lapsi on ollut asialla :) Mutta oikeasti: eikö yhtään edes joskus hymyilytä, jos arvelee kirjojen oleva vanhemman päällystämiä, ja kannet täynnä ilmakuplia ja ryppyjä?

Vierailija
6/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kouluavustajat päällystävät kierrätettävät kirjat. Näin tulee kaikki varmasti päällystettyä ja hyvin. Yksivuotiset kirjat (tehtäväkirjat ja matikankirjat) päällystävät kotona, kuka päällystää, ja aivan sama millainen lopputulos on.

ope

Vierailija
7/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tullut mieleenkään. Itselläni on yläkouluikäinen poika, jonka kirjat päällystän itse, koska poika ei osaa eikä viitsi eikä halua.

Vierailija
8/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päällystänyt yhtäkään kirjaa. Se on lapsen tehtävä. 

Vierailija
9/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsen koulussa pitää itse päällystää myös kierrätettävät. Yritän kyllä erityisesti panostaa näihin, ettei viattomien tarvitsisi kärsiä,.mutta minkäs teet kun on peukalo keskellä kämmentä, ja muovit tarttuu toisiinsa.Lapsi on valitettavasti perinyt äitinsä ominaisuudet kädentaidoissa :(

Vierailija
10/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen ope ja mahdottoman huono kirjanpäällystäjä itse... siksipä huonosti päällystetyt kirjat ilmakuplineen herättävät vain sympatiaa. :)

Vierailija
11/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! a) ei sellaisiin ehdi kiinnittää huomiota b) en ole kummoinen muovittaja itsekään c) en tajua toisen kämmäämisille nauramista, olipa asia suuri tai pieni.

Vierailija
12/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on kunnollinen kontaktimuovi, älkää ostako sitä halvinta.:)

Vierailija
13/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa Pelloplastin muovia niin huonommallakin päällystäjällä onnistuu. Itse sain ennen kupruja mutta tuo muovi muutti kaiken.

Vierailija
14/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin penskana päällystää kerran itse. Lätäsin avoimen kirjan muovin päälle, kun ajattelin sen olevan nopein keino...  No ei ihan toiminut..  :D

Vierailija
15/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuota Pelloplastin muovia saa? Meidän lähikaupassa oli vain jotain perusmuovia.

Vierailija
16/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suomalaisesta kirjakaupasta

Vierailija
17/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paksua muovia niin onnistuu :)

Vierailija
18/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että joillekkin ihan älyttömän huonosti päällystetyille olen ehkä naurahtanut, ja jos kaikki kirjat on samaa luokkaa, tulee kyllä kiusaus ohimennen kysäistä että onko oppilas itse päällystänyt :D ei nyt joku pari pikku ilmakuplaa mutta kun joskus näkee näitä joista tulee lähinnä mieleen että päällystäjä on ehkä ollut jonkun raivokohtauksen kourissa tms.

Helppo tapa päällystää: leikkaa sopiva palanen kontaktimuovia, taita se kahtia, irrota kontaktimuovin paperi puoleen väliin asti eli yhden kannen verran. Aseta kirja siihen, leikkaa ylimääräiset neliön muotoiset palat kulmista, käännä kirja päällystetty puoli ylöspäin pöydälle, ota viivotin ja työnnä ilmakuplat reunojen yli. Taita kontaktimuovi reunojen yli. Toista toiselle puolelle.

Vierailija
19/19 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:05"]

[/quote]  pian ope oppii tuntemaan lapset ja huomaakin että nico-petteri-jannikan kirjat on hienosti päällystettyjä ja ovat niin huolimattomia niin arvaahan ope että mutsi on päällystänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi