Opettajat! Ajankohtainen kysymys...
Naureskeletteko oppilaittenne vanhempien kirjanpäällystystaidoille?
vastaustanne odottaen nimim. Kurttu
Kommentit (19)
Ei hätää, pisteet vaan nousee, kun ope luulee lapsen itse päällystäneen kirjansa!
Ei kiinnosta, eikä ehdi kiinnittää sellaiseen huomiota.
Ei kiinnosta, eikä ehdi kiinnittää sellaiseen huomiota.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:05"]
Ei hätää, pisteet vaan nousee, kun ope luulee lapsen itse päällystäneen kirjansa!
[/quote]
Mahtavaa; voin siis uskotella, että lapsi on ollut asialla :) Mutta oikeasti: eikö yhtään edes joskus hymyilytä, jos arvelee kirjojen oleva vanhemman päällystämiä, ja kannet täynnä ilmakuplia ja ryppyjä?
Meillä kouluavustajat päällystävät kierrätettävät kirjat. Näin tulee kaikki varmasti päällystettyä ja hyvin. Yksivuotiset kirjat (tehtäväkirjat ja matikankirjat) päällystävät kotona, kuka päällystää, ja aivan sama millainen lopputulos on.
ope
Ei ole ikinä tullut mieleenkään. Itselläni on yläkouluikäinen poika, jonka kirjat päällystän itse, koska poika ei osaa eikä viitsi eikä halua.
En ole päällystänyt yhtäkään kirjaa. Se on lapsen tehtävä.
Ap:n lapsen koulussa pitää itse päällystää myös kierrätettävät. Yritän kyllä erityisesti panostaa näihin, ettei viattomien tarvitsisi kärsiä,.mutta minkäs teet kun on peukalo keskellä kämmentä, ja muovit tarttuu toisiinsa.Lapsi on valitettavasti perinyt äitinsä ominaisuudet kädentaidoissa :(
Heh, olen ope ja mahdottoman huono kirjanpäällystäjä itse... siksipä huonosti päällystetyt kirjat ilmakuplineen herättävät vain sympatiaa. :)
No en todellakaan! a) ei sellaisiin ehdi kiinnittää huomiota b) en ole kummoinen muovittaja itsekään c) en tajua toisen kämmäämisille nauramista, olipa asia suuri tai pieni.
Salaisuus on kunnollinen kontaktimuovi, älkää ostako sitä halvinta.:)
Ostakaa Pelloplastin muovia niin huonommallakin päällystäjällä onnistuu. Itse sain ennen kupruja mutta tuo muovi muutti kaiken.
Minä halusin penskana päällystää kerran itse. Lätäsin avoimen kirjan muovin päälle, kun ajattelin sen olevan nopein keino... No ei ihan toiminut.. :D
Mistä tuota Pelloplastin muovia saa? Meidän lähikaupassa oli vain jotain perusmuovia.
Ainakin suomalaisesta kirjakaupasta
Mahdollisimman paksua muovia niin onnistuu :)
Pakko myöntää että joillekkin ihan älyttömän huonosti päällystetyille olen ehkä naurahtanut, ja jos kaikki kirjat on samaa luokkaa, tulee kyllä kiusaus ohimennen kysäistä että onko oppilas itse päällystänyt :D ei nyt joku pari pikku ilmakuplaa mutta kun joskus näkee näitä joista tulee lähinnä mieleen että päällystäjä on ehkä ollut jonkun raivokohtauksen kourissa tms.
Helppo tapa päällystää: leikkaa sopiva palanen kontaktimuovia, taita se kahtia, irrota kontaktimuovin paperi puoleen väliin asti eli yhden kannen verran. Aseta kirja siihen, leikkaa ylimääräiset neliön muotoiset palat kulmista, käännä kirja päällystetty puoli ylöspäin pöydälle, ota viivotin ja työnnä ilmakuplat reunojen yli. Taita kontaktimuovi reunojen yli. Toista toiselle puolelle.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:05"]
[/quote] pian ope oppii tuntemaan lapset ja huomaakin että nico-petteri-jannikan kirjat on hienosti päällystettyjä ja ovat niin huolimattomia niin arvaahan ope että mutsi on päällystänyt
En. Sitäpaitsi olisi parempi, jos lapsi päällystää itse. Neljännestä eteenpäin vähintään, pistäisin lapsen itse tekemään.