Vääristynyt naisihanne! lukekaa
Oletteko huomanneet, miten vääristyneen kuvan media antaa "täydellisestä" naisesta? Eli sen mukaan naisen kuuluu olla 50kg oli minkä tahansa pituinen, täytyy olla suuri povi, täytyy olla suuri pinkeä perse, isot huulet, täydelliset kulmakarvat, isot kauniit silmät ja hiuksien täytyy kiiltää ja olla erittäin hyväkuntoiset. Sitten naisten kuuluisi pukeutua paljastavasti, olla seksikkäitä joka päivä täysissä tällingeissä jne. Onko ihmekään, että nykyään LAPSET, 12 vuotiaat tytöt laihduttaa ja laihduttaa ja käyttää sopimattomia vaatteita ja meikkaa kuin mallit? Ja pienet ottavat tietenkin mallia. Pakko sanoa, että sairasta menoa! Sillon kun olin itse 12 vuotias lapsi, leikin kyllä vielä barbeilla ja ei KUKAAN minun ikäinen tyttö meikannut, vaan pukeuduttiin ihan lasten vaatteisiin jne.
Naiset, olkaa omia itsejänne! Te olette juuri täydellisiä tuollaisina, koska maailmassa ei ole ketään samanlaista kuin te olette. Olet uniikki, kaunis ja upea. Sanokaa tyttärillenne että heidän ei tarvitse yrittää näyttää vanhemmilta, ja sanokaa että he ovat juuri täydellisiä omana itsenään.
t: selluliitti reitinen ja perseinen, hieman ylipainoinen mutta niin ylpeä ja iloinen:-)
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:06"]
Kauanko tätä pitää vielä hokea? Kaikki tietää jo.
[/quote]
No tietty niin kauan, että asiaan saadaan jotain muutosta !?
Aivan totta! Itse valitettavasti sorrun melkein kaikkiin yllä mainittuihin (blondit pitkät hiukset, pidennykset, tekoripset välillä ym), tuntuu vaan jotenkin että nykyään on PAKKO olla tällainen jotta kelpaa.. :( Toki on myös mukava näyttää kauniilta mutta haluaisin, että ihmiset keskittyisivät enemmän luonteeseen
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:40"]Läskit puhuu, että esineellistäminen voi lopettaa. Kyllä te miehistäkin katsotte ne lihaksikkaammat ja voimakkaimmat. Iltalenkki on hyvä lenkki. Kukaan ei kiinnitä isoon vatsaan ja selluliitti perseeseen huomiota.
[/quote]
Sori mutta ei valita. Toki mitään lihavas tai anorektikon näköistä ota, mutta normaalivartaloinen mies on paras. Ei mikään pumpattu malli.
Voin itse näyttää lapsille parasta esimerkkiä kun on huono iho jne. mutta työskentelen mallina. Kuvissa olen ihan eri näköinen kuin luonnossa. Siinä he huomaavat että ne kuvissa näkyvät naiset eivät ole oikeita :)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:36"]
Kommenteista päätellen suurin osa kirjoittajista on ylipainosia.
[/quote]
On jännä, miten jotkut ei keksi mitään muuta sanottavaa kuin tuon.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:20"]
Naisten esineellistäminen sekä misogynia mediassa, mainonnassa ja viihteessä kertovat että naisen asema onkin alistettu ja kurja niissä yhteiskunnissa jotka yleensä ylpeilevät tasa-arvolla ja näennäisillä oikeuksilla.
[/quote]Seksikkäät naiset ovat mediassa, mainonnassa ja viihteessä sen takia, että ihmisiä, sekä miehiä että naisia, kiinnostaa katsella näitä seksikkäitä naisia. Mainostajat eivät laita hoikkia kaunokaisia mainoksiin "alistaakseen" naisia, vaan myydäkseen tuotteita. Misogynia ei liity aiheeseen mielestäni mitenkään, voisitko hiukan avata tuota näkemystäsi siitä miksi seksikkäät naiset mainonnassa ovat merkki naisvihasta?
Ihannepainosta ja -mitoista sanottakoon sen verran, että ne pätivät vielä 1950-luvulla kun naiset olivat luonnostaan pienempiä ja lyhyempiä.
Elintason kasvaessa ihminen kasvaa; naisten pituus ja leveys kasvaa jatkuvasti eikä loppua ole vielä nähty.
Jutun jujuhan on se, että pitämällä kauneusihanne ja jopa lääketieteen sanelema BMI jne. vanhentuneissa muodoissaan on äärimmäisen helppo kontrolloida suurta osaa maailman väestöstä. Siihen ihanteeseen kun on nykynaisen lähes mahdoton päästä, ellei KÄYTÄ RAHAA
a) terveys- ja laihdutusruokiin
b) kuntoiluun
c) laihdutusryhmiin
d) laihdutuslääkkeisiin
e) plastiikkakirurgiaan
f) psykoterapiaan itsetunnon tuhouduttua
...ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.
Kuka tästä hyötyy? Ei ainakaan nainen itse. Paineet kasvavat mitä lähemmäksi median ja raharuhtinaiden asettamaa ihannetta nainen pääsee. Mikään ei riitä - ja kun ihanne on suurinpiirtein saavutettu, se muuttuu.
Kauneusihanteet ovat vaihdelleet hurjasti vuosisatojen aikana. Ennen kyseessä oli pelkkä kontrolli ja alistaminen. Nykyään kyseessä on business joka tuo joillekuille uskomattomat määrät rahaa.
Vahvaitsetuntoinen nainen on tämän sairaan yhteiskunnan vihatuin mutta samalla tehokkaimmin vaikuttava kohde.
Haluatko alistua ja elää tyytymättömyydessä ja itseinhossa, vai muututko vahvaksi ja alat haastaa sitä mikä sinua on tähän mennessä kontrolloinut? Itse aloin "haastajaksi" ja minusta tuli onnellinen. Vihdoinkin.
Kuka helvetti alapeukuttaa pitkästä aikaa järkevää kirjoitusta?!
Läskit puhuu, että esineellistäminen voi lopettaa. Kyllä te miehistäkin katsotte ne lihaksikkaammat ja voimakkaimmat. Iltalenkki on hyvä lenkki. Kukaan ei kiinnitä isoon vatsaan ja selluliitti perseeseen huomiota.