Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persettä salilla treenasville kysymys:

Vierailija
16.08.2014 |

Onko se hyvä perse sen väärti, että istuminen sattuu jatkuvasti? Treenihän ei tehoa, elleivät lihakset kipeydy.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muutaman viikon treenannut persettä ja se on melkein koko ajan kipeä. Onko se sen väärti?

Ap

Vierailija
2/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet väärin. Pidä taukoa kunnes ei enää satu. Harjoittele sen pelkän tangon kanssa aluksi, keskity liikeratoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIHAS EI KASVA ILMAN KIPUA. Ap

Vierailija
4/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:26"]

Treenihän ei tehoa, elleivät lihakset kipeydy.

[/quote]

Tämä ei muuten pidä paikkansa. http://lihastohtori.wordpress.com/2014/05/27/lihasarkuus-no-pain-no-gain-voimaharjoittelussa/

Vierailija
5/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lihastohtori sanoo persetreeniohjeissa, että pitää kipeytyä jotta tehoaa. Ap

Vierailija
7/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas kasvaa erityisesti levossa. Se aika, jonka lihas tarvitsee kivun loppumiseen, on se olennainen, jos kerran tarvitset mahtavat persuslihakset.

Vierailija
8/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:40"]Lihas kasvaa erityisesti levossa. Se aika, jonka lihas tarvitsee kivun loppumiseen, on se olennainen, jos kerran tarvitset mahtavat persuslihakset.

[/quote] en kyllä saa mahtavaa persettä ikinä, lähtötilanne kun on niin lätty. Toki pidän välipäiviä, mutta heti kun lihasarkuus lakkaa, treenaan taas. Näin ollen perse on koko ajan kipeä. Ap

Vierailija
9/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ehkä aluksi tuntuukin perseessä, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Itse olen treenaillut persettä jo oari vuotta, ja nykyään se kipu menee ohi yössä, jos vedän iltatreenit.

Vierailija
10/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peppua treenaa 7 päivän välein, se ehtii palautua ja tottuu kipuun. Jos treenaa harvemmin, tulee se aina tosi kipeäksi tai jotain.

Vierailija
11/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä saisi treenata vain kerran viikossa, maksimissaan kaksi kertaa. Ja tämä on fakta, koska isot lihakset tarvitsevat palautumis aikaa, jotta lihas kasvaa.

T.pt

Vierailija
12/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kipeydy lihakset juurikaan ja silti olin saanut taas viimeisen puolen vuoden aikana 2,3 kiloa puhdasta lihasmassaa. Se on ihan yksilöllistä,

Vierailija
13/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan 2 kertaa viikossa.

Ap

Vierailija
14/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, sitten treenimäärä on sopiva:) mutta kyllä se (valitettavasti) monesti on, että lihakset kipeytyvät treenatessa ja kipeää peppua on vain kestettävä. Olet tehnyt oikein, kun et ole kumminkaan mennyt kipeällä pepulla reenailemaan :)

T.pt

Vierailija
15/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla istuminen tunnu perslihasten treenauksen jälkeen mutta ongelma on voinut kipeytymisen myötä olla palautuminen ja se, että jumisilla jalkalihaksilla on huono lähteä lenkille. Kuten joku jo sanoi, jalat (ja alaselkä) kannattaa treenata kerta viikkoon, muu ei omasta mielestä järkevää, koska pitää palautus.

Vierailija
16/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on istua aamulla vessanpöntölle.

Ap

Vierailija
17/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sitä tunnetta, kun treenistä seuraavana päivänä on lihakset kipeinä! Sellanen överikipu on tietty asia erikseen. Ja ei se peppu istuessa satu, vaan lihaksia jännitäessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi