Miksi Huuto.net on nykyään niin jumalattoman kallis paikka?
Etsin uutta, suht hyväkuntoista päiväpeitettä ja järkytyin hinnoista! Siis 90€ jostain itsetehdystä (aika rumastakin) tilkkutäkistä, 50€ jostain kulahtaneesta rätistä, sit nää kammottavat "retrokuosit" joista kiskotaan ihan poskettomia summia!
Muistan kun joskus Huuto.netistä teki oikeasti hyviä ja edullisia löytöjä, nyt näyttää kaikki olevan todella kallista. :( Miksi? Mitä tapahtui?
Kommentit (43)
Sepä se, kun käytetty tavara on käytettyä, ei siitä voi enää pyytää lähes samaa hintaa kun uudesta. Useasti kirppiksillä näkee kulahtaneita Marimekon kankaita joissa hintaa saattaa olla useita kymppejä koska se on Marimekkoa. Sama pätee muuhunkin merkkitavaraan, kunnosta viis, mutta kun se merkki! Samoin jostain H&M:n vauvojen bodeista pyydetään 4-5 euroa ja uuden saa jollain 6 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:35"]Siis miksi Teille pitäisi myydä halvalla ??????????????????
[/quote]
Mieluummin ostan uuden kuin maksan mielestäni liikaa.
Ajatus siitä, että ostos on "sijoitus" on jotenkin nurinkurinen. Näiden "sijoittajien" helmiä en halua ostaa. Sijoittaminen ei minusta oikein sovellu paljon muuhun kuin kultaan, antiikkiin, taiteeseen ja osakkeisiin/rahastoihin.
Olen itse huomannut saman, hinnat ovat huuto.netissä nousseet. Olen siirtynyt FB:n kaupunginosakirppiksille ja -kierrätyspalstoille. Hinnat todella paljon halvemman ja haku onnistuu. FB:ssa tiettyjen lastenvaatemerkkien ryhmissä hinnat ovat vielä huutistakin korkeampi, esim. Ticket, POP, Me&I, ja niissä on paljon sekopääkeräilijä-äitejä... ;D
Välityspalkkiot ja postikulut nostaa aika kivasti kokonaishintaa. Kyllä kannattaa olla tehomyyjä...
Nythän huutiksessa on mahdollisuus tarjota jotain muuta hintaa, kuin mitä myyjä pyytää. Mä oon nykyisin aina ehdottanut mulle sopivaa hintaa. Toistaseks myyjät on aina suostunu, kun ei ole muitakaan ostajaehdokkaita.
Sama homma mm. kovalevyjen kanssa.
Esimerkiksi Western digital 500GB käytetystä kovalevystä joku pyytää 50€ kun verkkokauppa.com myy uutta 1TB eli 1000GB kovalevyä samalta valmistajalta samaan hintaan. Ei lienee mikään yllätys että kukaan ei ole tuota huutanut.
Samaa mieltä ap. Nyt sai Ideaparkin tasauspäiviltä Ticketin haalareita 50e. Huutonetistä et saa edes reikäistä alle 70e!
Niinpä. Huutonetissä kohtaavat vanhaa, "puhkikulunnutta" kiskurihintaan myyvä köyhä ja ostaja, joka haluaisi saada tavaran kuin tavaran max. euron kappale tai ilmaiseksi. =mahdoton yhtälö.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:42"]
Saman olen huomannut, valitettavasti. Olen siirtynyt Tori.fi:n käyttäjäksi, mutta sielläkin on about vuoden sisällä lähtenyt pyyntihinnat nousuun. Kirppishintaiset menee tunnissa.
[/quote]
olisko niin että kun taloudessa menee huonosti niin ihmiset vähentävät uuden ostoa ja lisäävät käytettyjen ostoa. eli huuto ja tori hinnat ja kysyntä kasvussa.
t. mies
Pyytäähän voi mitä vaan mutta hulluhan on se joka maksaa!
Hintojen tallaamiseksi alaspäin kannattaakin käyttää "hintaehdotusta". Mikäli ei myyjä myy niin pitäköön tuotteensa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:35"]Siis miksi Teille pitäisi myydä halvalla ??????????????????
[/quote]
Huuto.net on nettikirppari. Eikö kirpputorin idea ole myydä itselleen tarpeettomia tavaroita nimenomaan halvalla. Käsittämätöntä, että kirpparitavaroista pyydetään uuden tuotteen hinta!
Ja toinen ärsytys noissa on rikkinäisten/likaisten vaatteiden myynti. Kuka myy valmiiksi likaisia vaatteita??
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:34"]Olen itse huomannut saman, hinnat ovat huuto.netissä nousseet. Olen siirtynyt FB:n kaupunginosakirppiksille ja -kierrätyspalstoille. Hinnat todella paljon halvemman ja haku onnistuu. FB:ssa tiettyjen lastenvaatemerkkien ryhmissä hinnat ovat vielä huutistakin korkeampi, esim. Ticket, POP, Me&I, ja niissä on paljon sekopääkeräilijä-äitejä... ;D
[/quote]
Mä taas en jaksa ollenkaan FB-kirppisten sääntöjä. Kuvat pitää olla siellä täällä, muuten ylläpito poistaa, myyjä päättää kenelle myy, ei ole pakko myydä ollenkaan jne. Alustavat varaukset ja varauksen varaukset ja ehkä varaukset.
[/quote]
Sama!
Kierrätystavarataloon hus! Meiltä ainakin löytää kohtuuhintaista tavaraa :) asiakkaat tuovat uutta tavaraa sisään samaa tahtia kuin kassakone ehtii lyödä, niin ei ne hinnat korkealla pysy.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:30"]
Minäkin olisin ostanut lapselle shortsit. Hinta 2e oli ok, mutta postikulut 4,60e. Ei kiitos!
[/quote]
Postikulujen hinnoille ei oikein voi mitään: Posti on. Ei myyjä voi tuotetta ilman postikulujen perimistäkään lähettää, hän jäisi itse tappiolle.
Mutta se on eri asia, onko mitään järkeä huutaa tuotetta, jonka hinnaksi postikuluineen tulee liki seitsemän euroa, kun samanlaiset uudet shortsit saa jostain H&M:stä halvemmalla.
Ärsyttää myös postikuluissa huijaaminen. "En peri lisää enkä palauttele", ja on hinnoiteltu postit tuplana.
Jotain mitä voisi muuten ehkä harkita ostavansa, kaatuu kuitenkin usein juuri tuohon. Toki ihan ne oikeatkin postin hinnat on suht kallita.
Samaa olen ihmetellyt..ja kun itse olen laittanut lähes uudenveroisia lasten merkkivaatetta ja muuta kaupassa kallista jopa antiikkia niin luullaan että niissä on jotain vikaa kun muut pyytävät niin paljon! Lopetinkin. En käsitä miten jotkut luulevai omistavansa kultaa7577 kun omistavat kasan kulahtaneita rättejä..joku joskus niitä osteleekin mitä ihmettelen suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Huuto.net on nettikirppari. Eikö kirpputorin idea ole myydä itselleen tarpeettomia tavaroita nimenomaan halvalla. Käsittämätöntä, että kirpparitavaroista pyydetään uuden tuotteen hinta!
Ja toinen ärsytys noissa on rikkinäisten/likaisten vaatteiden myynti. Kuka myy valmiiksi likaisia vaatteita??
Ei huutonet ole kirpputori, vaan netissä oleva huutokauppa. Ei kaikki myyjät ole pakottavassa tarpeessa luopua tavaroistaan, vaan voivat laittaa ne myyntiin ja myydä jos saa niistä järkevän hinnan. Tietenkin riippuu aina tuotteesta, että mikä on käypä hinta.
Jos tuotteesta ei ole kiire päästä eroon, niin tottakai ensin laitetaan kovempi hinta ja sitten lähdetään siitä pudottamaan jos tuote ei mene kaupaksi. Moni myyjä ei ole myöskään kokenut myyjä ja siten hän ei osaa arvioida tuotteen oikeaa hintaa. Järkevämpi siis lähteä myös senkin takia korkeammasta hinnasta.
Legoista pyydetään jumalattomia hintoja huutonetissä. Eräs Lego-kokonaisuus, joka oli jo koottu, mut luvattiin myydä pussissa kaikkine paineen - ei enää alkuperäispakkausta - oli hinnoiteltu 80 euroon. Wtf!? Ehdotin hintaa 60 eur, mut myyjä hylkäsi tarjouksen. Jep ja onnea vaan myyntiyritykselle.
Siis miksi Teille pitäisi myydä halvalla ??????????????????