Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin mummun haudalla ja maa oli vajunut

Vierailija
16.08.2014 |

Haudan kohdalla ei ollut kumpua eikä tasaista vaan oli hieman kuopalla. Tarkoittaako se sitä, että arkku ja ruumis on jo hajonnut?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että vainajia on laitettu käytännön syistä muovipussiin, jos ruumis on pahasti kärsinyt eikä pysy koossa. Arkku ympärillä maatuu mutta pussi tietysti ei ja se sisältö siellä lilluu omissa liemissään. Sitten kymmenien vuosien päästä kun hautaa ei välttämättä enää virallisesti ole olemassa ja uusia tehdään samalle paikalle, haudankaivaja löytää muovipussityypin.  

Vierailija
42/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:14"]Kantisko mun laittaa haudalle multaa, jotta painauma tasoittuisi?

[/quote]kirkko saa rahaa siitä että ne hoitaa hautausmaata. Soita ja käske hoitaa hommansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:14"]

Kantisko mun laittaa haudalle multaa, jotta painauma tasoittuisi?

[/quote]

Jos susta tuntuu siltä ja painauma häiritsee. Ei se itsestään täyty, mutta seurakunta saattaa tehdä sen jokatapauksessa puolestasi.

[/quote]ei vaan ap miettii että tekisikö sen seurakunnan puolesta.

Vierailija
44/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:51"]OT Joo mäkin olen mieltänyt itselleni satanismin ajatusmaailmaa. Eikös saatananpalvojat oo näitä hautakivien kaatajia..? Jotkut fiksut lyhentävät saatananpalvojan satanistiksi ;)

[/quote]

Vähänkuin joku lyhentäisi kristinuskon juutalaisuudeksi. Jotain pientä samaa, mutta loput sit ihan erillaisia. Mutta ne ennakkoluulot...

19

Vierailija
45/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajunut? Missä päin sanotaan noin?

Vierailija
46/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:51"]OT Joo mäkin olen mieltänyt itselleni satanismin ajatusmaailmaa. Eikös saatananpalvojat oo näitä hautakivien kaatajia..? Jotkut fiksut lyhentävät saatananpalvojan satanistiksi ;)

[/quote]

Vähänkuin joku lyhentäisi kristinuskon juutalaisuudeksi. Jotain pientä samaa, mutta loput sit ihan erillaisia. Mutta ne ennakkoluulot...

19

[/quote]

Kristinusko on lähtenyt juutalaisuudesta. Kumpi saatanan uskoista on se "äiti"?

Vierailija
47/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:02"]Satanisteja kuulema ollut liikkeellä taas ja ne harrastaa nekrofiliaa. Toivottavasti ei ole lähtenyt niiden matkaan. :(

[/quote]

Oon itte satanisti, eikä kyllä koskaan oo tullu mieleen mennä riehuu hautausmaalle. Avaatko vähän?

[/quote]

Meinaan, kun satanismi on mulle pelkästään henkistä. Ainoo asia, miten se aika, milloin olin ateisti, eroaa mun satanismiin, on se et nyt minä pyhitän itselleni enemmän aikaa. Eikä se tarkoita sitä, että potkisin hautausmaalla hautauskiviä kumoon. Ateistina meni helposti kaksikin vuotta ennenkuin annoin itselleni edes yhden "vapaa päivän" kakesta. Enkä edes ole töissä, vaan koulussa, sillä olen alle kakskymppinen. Eikä mun pärstästä löydy ainuttakaan lävistystä, ranteista ei ainuttakaan viiltoa, ei kaulasta väärinpäin olevia ristejä. Kun jokatapauksessa koku vetää noi esiin, koska "ne on niin nähty".

[/quote]

Siitä itsekkyydestä se lähtee. Hedomismi on moraalin turmio.

[/quote]

Todella itsekästä koittaa nipistää 365 päivästä yhden päivän, tai edes pari tuntia, ihan vain itselleen. Ettei kokoajan tekisi jotain, auttaisi jossain jotakuta, tekisi jonkin toisen puolesta tämän asiat. Kuinkahan monta mammaa tälläkin viikolla on jättänyt jtn tekemättä päästäkseen vain löhöämään telkan ääreen napostellen sipsiä/suklaakakkua/tms.

Vierailija
48/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:49"]

[/quote]

19

[/quote]

Kristinusko on lähtenyt juutalaisuudesta. Kumpi saatanan uskoista on se "äiti"?

[/quote]

En ymmärrä kysymystä, ainakin minä olen LaVeyn oppien mukainen satanisti, ja hän on mun uskon "johtohahmo". Vaikken palvokkaan häntä, pyhitä hänelle mitään, tai ole rakentanut LaVeylle omaa alttaria minnekkään.

19

Vierailija
49/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖPÖHÖPÖ! Suomessa ei arkkua rikota peiton yhteydessä! Ruotsissa niin tehtiin, siitä nousi aikoinaan kohu ja tämä höpötys sai alkunsa.

Olen ollut useilla hautausmailla Etelä-Suomessa töissä, tiedän mistä puhun.

Vierailija
50/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään vettä ei juurikaan Suomessa hautausmailla tiivistyksessä käytetä, ei ehkä ollenkaan tai sitten jollain harvoilla pikkupaikkakunnilla.

Täällä puhuu ihmiset faktoina asioita jotka on ihan höpönpöppöä -älkää uskoko tätä ketjua!

Vierailija
51/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:50"]

Vajunut? Missä päin sanotaan noin?

[/quote]

Tämä kiinnostaisi minuakin. Mistä päin olet, ap?

Vierailija
52/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:58"]

Myöskään vettä ei juurikaan Suomessa hautausmailla tiivistyksessä käytetä, ei ehkä ollenkaan tai sitten jollain harvoilla pikkupaikkakunnilla.

Täällä puhuu ihmiset faktoina asioita jotka on ihan höpönpöppöä -älkää uskoko tätä ketjua!

[/quote]

No entäs tuo muovipussi, ja vanhojen hautojen uudelleen käyttäminen? Tietääkseni haudat eivät todellakaan ole ikuisia vaan uusia kaivellaan vanhojen paikalle jolloin sieltä voi tulla esiin monenlaista.

Vierailija
53/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:58"]Myöskään vettä ei juurikaan Suomessa hautausmailla tiivistyksessä käytetä, ei ehkä ollenkaan tai sitten jollain harvoilla pikkupaikkakunnilla.

[/quote]

älä puhu paskaa. Olen omin silmin ollut tätä todistamassa tätä ja fysiikanlakejen mukaan tämä on totta. Luuletko oikeasti että se arkku vaan kestää ja kestää pienen ikuisuuden?

Vierailija
54/61 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä sana "vajua" ja olen Kainuusta.

Vierailija
55/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:05"]Minuahan ei polteta eikä traktorilla rutisteta.

Olen päättänyt rakentaa itselleni katakombin tai mausoleumin ennen kuin täältä lähden. Mitähän rakennusvalvonta tuumaa, jos kysäisen sieltä lupia?

[/quote]

Taitaa kiinnostaa aika montaa tahoa, byrokratia on näissä asioissa mittava ;)

Miten olisi pyramidi? Siinä ois tyyliä!

Vierailija
56/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:35"]

Kuulin että vainajia on laitettu käytännön syistä muovipussiin, jos ruumis on pahasti kärsinyt eikä pysy koossa. Arkku ympärillä maatuu mutta pussi tietysti ei ja se sisältö siellä lilluu omissa liemissään. Sitten kymmenien vuosien päästä kun hautaa ei välttämättä enää virallisesti ole olemassa ja uusia tehdään samalle paikalle, haudankaivaja löytää muovipussityypin.  

Kyllä ne bakteerit hoitaa homman siellä pusissakin.

[/quote]

Vierailija
57/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:02"]Satanisteja kuulema ollut liikkeellä taas ja ne harrastaa nekrofiliaa. Toivottavasti ei ole lähtenyt niiden matkaan. :(

[/quote]

Oon itte satanisti, eikä kyllä koskaan oo tullu mieleen mennä riehuu hautausmaalle. Avaatko vähän?

[/quote] Ihmiset ei katsos edelleenkään ymmärrä satanistin ja saatananpalvojan eroa... T: toinen satanisti

Vierailija
58/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkua ei rikota. Hauta peitetään kaivinkoneella ja sen jälkeen tiivistetään tärylätkällä ja tehdään nurmikko päälle. Vesi olisi kaikkein tehokkain tiivistäjä, mutta vettä ei nykyään käytetä, koska vainajan "hukuttamista" pidetään epäeettisenä. t. hautausmaatyöntekijä.

Vierailija
59/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:35"]

Kyllä ne bakteerit hoitaa homman siellä pusissakin.

[/quote]

[/quote]

Hoitaa, muttei läheskään yhtä nopeasti.

Vierailija
60/61 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäh, mulle tuli paha olo tästä ketjusta... :/