Kävin mummun haudalla ja maa oli vajunut
Haudan kohdalla ei ollut kumpua eikä tasaista vaan oli hieman kuopalla. Tarkoittaako se sitä, että arkku ja ruumis on jo hajonnut?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:02"]Satanisteja kuulema ollut liikkeellä taas ja ne harrastaa nekrofiliaa. Toivottavasti ei ole lähtenyt niiden matkaan. :(
[/quote]
Oon itte satanisti, eikä kyllä koskaan oo tullu mieleen mennä riehuu hautausmaalle. Avaatko vähän?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:02"]Satanisteja kuulema ollut liikkeellä taas ja ne harrastaa nekrofiliaa. Toivottavasti ei ole lähtenyt niiden matkaan. :(
[/quote]
Oon itte satanisti, eikä kyllä koskaan oo tullu mieleen mennä riehuu hautausmaalle. Avaatko vähän?
[/quote]
Meinaan, kun satanismi on mulle pelkästään henkistä. Ainoo asia, miten se aika, milloin olin ateisti, eroaa mun satanismiin, on se et nyt minä pyhitän itselleni enemmän aikaa. Eikä se tarkoita sitä, että potkisin hautausmaalla hautauskiviä kumoon. Ateistina meni helposti kaksikin vuotta ennenkuin annoin itselleni edes yhden "vapaa päivän" kakesta. Enkä edes ole töissä, vaan koulussa, sillä olen alle kakskymppinen. Eikä mun pärstästä löydy ainuttakaan lävistystä, ranteista ei ainuttakaan viiltoa, ei kaulasta väärinpäin olevia ristejä. Kun jokatapauksessa koku vetää noi esiin, koska "ne on niin nähty".
OT Joo mäkin olen mieltänyt itselleni satanismin ajatusmaailmaa. Eikös saatananpalvojat oo näitä hautakivien kaatajia..? Jotkut fiksut lyhentävät saatananpalvojan satanistiksi ;)
Meillä omaiset täyttää haudan itse, ei riko mikään kaivuri. Silti ei synny mitään painaumaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:03"]Meillä omaiset täyttää haudan itse, ei riko mikään kaivuri. Silti ei synny mitään painaumaa.
[/quote]
Siis ihan loppuun asti? Missä näin tehdään?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:03"]
Meillä omaiset täyttää haudan itse, ei riko mikään kaivuri. Silti ei synny mitään painaumaa.
[/quote]
Wrumwrum hiipii yön pimeydessä ja linttaa sukuaisesi. Sivistymätön kanttarelli.
Ei tarkoita. Täyttö tiivistyy ajan kassa ja pinta vajoaa. Näin käy myös esim sähkökaapeleita maahan laittaessa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:03"]Meillä omaiset täyttää haudan itse, ei riko mikään kaivuri. Silti ei synny mitään painaumaa.
[/quote]
no ei se arkku ikuisuuksiinkaan kestä se painva maakasa päällään. Kyllä se siitä romahtaa kun tarpeeks aikaa kuluu.
[/quote]jos kaivaa kuopan ja täyttää sen, niin se painuu, ellei sitä tiivistetä tärylätkällä. Hautausmaalla niitä painumia täytetään ja heti slussahan jätetään oikein kumpu.
Kantisko mun laittaa haudalle multaa, jotta painauma tasoittuisi?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:14"]
Kantisko mun laittaa haudalle multaa, jotta painauma tasoittuisi?
[/quote]
Jos susta tuntuu siltä ja painauma häiritsee. Ei se itsestään täyty, mutta seurakunta saattaa tehdä sen jokatapauksessa puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:02"]Satanisteja kuulema ollut liikkeellä taas ja ne harrastaa nekrofiliaa. Toivottavasti ei ole lähtenyt niiden matkaan. :(
[/quote]
[/quote]
Meinaan, kun satanismi on mulle pelkästään henkistä. Ainoo asia, miten se aika, milloin olin ateisti, eroaa mun satanismiin, on se et nyt minä pyhitän itselleni enemmän aikaa. Eikä se tarkoita sitä, että potkisin hautausmaalla hautauskiviä kumoon. Ateistina meni helposti kaksikin vuotta ennenkuin annoin itselleni edes yhden "vapaa päivän" kakesta. Enkä edes ole töissä, vaan koulussa, sillä olen alle kakskymppinen. Eikä mun pärstästä löydy ainuttakaan lävistystä, ranteista ei ainuttakaan viiltoa, ei kaulasta väärinpäin olevia ristejä. Kun jokatapauksessa koku vetää noi esiin, koska "ne on niin nähty".
[/quote]
Siitä itsekkyydestä se lähtee. Hedomismi on moraalin turmio.
Tuo rikkominen pitäisi kieltää. Jotenkin hävytöntä tehokkuustouhua seurakunnilta. Yök. Miksei maa saisi painua, sitä paitsi.
Kyllä kaupunkihautausmailla arkku rikotaan suhtkoht pian hautaamisen jälkeen. Usein hauta myös letkutetaan eli vainaja hukutetaan, jotta sekä arkun että vainajan lahoamis- ja mätänemisprosessi alkaisi mahdollisimman pian. Tämä ihan sen takia, että haudan kohdalle syntyvä vajoama saadaan täytettyä mahdollisimman nopeasti, nurmiseos kylvettyä ja sitten voidaan alkaa hautaa hoitamaan koneellisesti mm.puutarhatraktorilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 21:24"]
Tuo rikkominen pitäisi kieltää. Jotenkin hävytöntä tehokkuustouhua seurakunnilta. Yök. Miksei maa saisi painua, sitä paitsi.
[/quote]
Olisikohan sillä kuitenkin ihan muu merkitys kuin tehokkuus ajattelu? Paremmin kai se ruumis maatuu, kun se on oikeasti mullassa.
Jotenkin kuvittelisi, että siihen tulisi kumpu, eikä vajoama. :S
No voi veljet. Enpä ole tuollaista ikinä kuullut mutta kai se niin on kun näin moni vannoo. Vaan hyvä niin, sitten kun läheisiä alkaa kuolla niin voin säästää arkun hinnassa.
Tiivistyyhän se maa silleen koko ajan.