Raskaaksi yrittäminen ja koronarokote
Hei, mitkä on teidän fiilikset jotka yritätte tulla raskaaksi? Uskallatteko ottaa rokotteen vai huolettaako rokotteen mahdolliset vaikutukset kuukautiskiertoon ja siihen että raskaaksi tulo kestää sitten kauemmin?
Olemme yrittäneet vuoden verran ja kuukautisten sekaisin meno huolettaa ja jos raskaaksi tulo kestää sitten vielä paljon kauemmin, mutta samalla huolettaa yhteiskunnan avautuminen kun monet ovat saaneet rokotteen ja heidän huolettomuus lisääntyy vaikka he pysyvät silti tartuttavina jos ovat saaneet koronan. Ei tunnu olevan yhtään hyviä vaihtoehtoja niille jotka yrittävät lasta :(
Kommentit (64)
Itse en ole erityisen huolissani noista kk-häiriöistä. Olen enemmänkin pohtinut tuota, että kuinka pian rokotteen ottamisen jälkeen uskaltaa yrittää raskautta. Olemme nyt ajatelleet pitää niissä kahden kuukauden välin.
Jos kuukautiset ovat sekaisin, et voi tietää milloin ovuloit, vai ovuloitko ollenkaan. Eli juu olisin kyllä tosi varovainen rokotteen kanssa. Ainakin itse olen.
Itseä mietityttää rokotteen ottaminen raskausaikana. Jos rokote on aiheuttanut muutoksia kuukautiskiertoon eikö se silloin vaikuta jotenkin hormonitoimintaan? Mitkä on vaikutukset raskauden aikaiseen hormonitoimintaan? Alle 12-vuotiaita lapsia ei rokoteta mutta raskaana oleva voidaan rokottaa?
Ainakin jossain vaiheessa sanottiin, ettei suositella raskautta suunnitteleville...
Toisaalta raskaus on iso riskitekijä koronan vakavalle muodolle ja odottaja joutuu 5-6 kertaa useammin sairaalahoitoon koronan vuoksi. Joten kannattaa nyt miettiä monelta kannalta tämä.
Mä en ehtinyt ottaa ennen raskautta, nyt olen joutunut pitkään pohtimaan mitä teen rokotteen suhteen ja päädyin siihen, että haen rokotteen tällä viikolla, rv21. Mieluiten olisin hoitanut rokotteen ennen raskautta.
VMP.
Rokotevastaisten propagandaa taas. Väitteitä, huhuja, mutua. Ei yhtään lähdettä taaskaan. Yllätys.
Uskotko mieluummin lääketieteen asiantuntijoita vai kouluttamattomia lähdekritiikkiä tuntemattomia öyhöttäviä elämänkoululaisia?
Eipä koronarokotetta pyrittäisi antamaan kaikille maailman naisille, jos sillä olisi jotakin vaikutusta raskaaksi tulemiseen ja raskauteen.
Joillekin naisille toki tulee rokotteen sivuvaikutuksena kuukautishäiriöitä, mutta melko harvoille kuitenkin.
Rokotettahan suositellaan nykyään painokkaasti myös raskautta toivoville, koska koronaan sairastuminen raskaana ollessa voi olla kova koettelemus sekä äidille että lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Itseä mietityttää rokotteen ottaminen raskausaikana. Jos rokote on aiheuttanut muutoksia kuukautiskiertoon eikö se silloin vaikuta jotenkin hormonitoimintaan? Mitkä on vaikutukset raskauden aikaiseen hormonitoimintaan? Alle 12-vuotiaita lapsia ei rokoteta mutta raskaana oleva voidaan rokottaa?
Raskaana olevia on rokotettu jo aika isot määrät ympäri maailmaa, myös suomessa eikä käsittääkseni mitään haittoja raskauteen liittyen ole raportoitu. Sen sijaan pitkäaikaisia vaikutuksia sikiöön ei oikein voi vielä varmasti tietää, kovin paljon ei ole vielä rokotevauvoja syntynyt.
Onpa jollain ruusuisat kuvitelmat maailmasta. Tottakai ilmastonmuutoksen takia kaikkea syntyvyyttä yritetään nyt hillitä. Etkö näe syy-seurausyhteyttä yhtään?
Vierailija kirjoitti:
On selvää, että jos et kuulu riskiryhmään ja haluat tulla raskaaksi, ei kannata riskeerata sitä rokotuksella. Korona on pieni riski terveelle ja rokote on vaikuttanut todella monella kiertoon, joten pahimmassa tapauksessa voi haitata raskautumista pitkäänkin. Todennäköisesti et saa rokotteesta mitään, mutta ei sitä voi tietää. Kun hyöty on niin pieni terveellä, kannattaa rokote jättää väliin.
Rokottamattoman riski koronan vakavaan muotoon on 25 kertaa suurempi kuin rokotetun.
Hyöty ei ole pieni vaan erittäin suuri.
Rokotetta suositellaan erityisesti raskautta suunnitteleville, koska raskaus on itsessään yksi vaikeaa koronaa lisäävä riski.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokete auheuttaa lapsettomuutta.
Itse tulin raskaaksi toisen rokotteen jälkeen. Yritetty lasta 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä koronarokotetta pyrittäisi antamaan kaikille maailman naisille, jos sillä olisi jotakin vaikutusta raskaaksi tulemiseen ja raskauteen.
Joillekin naisille toki tulee rokotteen sivuvaikutuksena kuukautishäiriöitä, mutta melko harvoille kuitenkin.
Rokotettahan suositellaan nykyään painokkaasti myös raskautta toivoville, koska koronaan sairastuminen raskaana ollessa voi olla kova koettelemus sekä äidille että lapselle.
Tai sitten rokotteella pyritään hallitsemaan maapallon ylikansoitusta ja siksi juuri annetaan naisille. Niin sekava tilanne, että ei voi oikein tietää mitä päättäjät oikeasti ajavat.
Nimeäpä maailmasta yksi päättäjä, joka haluamalla haluaisi vaarantaa oman maansa naisten lisääntymisterveyden.
Ei voi kuin ihmetellä, mitä näihin salaliittoteorioihin uskovien päässä oikein liikkuu. Ilmeisesti siellä toki on huomattavan paljon tyhjää tilaa, missä liikkua.
Yritämme lasta, en ole ottanut rokotetta juuri noiden kuukautishäiriöiden vuoksi. Olen nuori, en riskiryhmää, en käy ikinä missään altistumassa muutenkaan kun töihinkin kuljetaan omalla autolla. Rokotteen voi ottaa raskauden aikana jos siltä tuntuu. Muutenkin sen ehtisi ehkä juuri ja juuri ottaa ennen raskautumista, sitten tehosteen joutuisi kuitenkin ottamaan raskauden aikana.
Minä en ole uskaltanut ottaa rokotetta edes imetysaikana. Joo, kivittäkää vaan.. mutta lastani en uhraa. Fakta on se, että modernan tuoteselosteessa lukee: ”Ei tiedetä, erittyykö rokote äidinmaitoon”.
Saati että tiedettäisiin, miten sinne mahdollisesti erittynyt rokote vaikuttaisi vauvaani.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on syy että naiset joilla ei ole enää kuukautisia saavat emätinvuodon...
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenoja.
"Raskaana oleva äiti otti COVID-rokotteet – RIP: 23 viikon ikäinen vauva menehtyi ”odottamatta”
Eloise Margaret Voll ilmoitti ylpeästi ottaneensa kaksi COVID-rokotetta sosiaalisessa mediassa ollessaan raskaana. Pari viikkoa tämän jälkeen hän ilmoitti suru-uutisen: Vauva kuoli odottamatta 23 viikon ikäisenä." Miksi vain vaihtoehtomediat puhuvat haitoista?
Ne jotka ovat tämänkin lyttäämässä eivät pääsääntöisedti ole raskaana tai suunnittele lapsensaantia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole uskaltanut ottaa rokotetta edes imetysaikana. Joo, kivittäkää vaan.. mutta lastani en uhraa. Fakta on se, että modernan tuoteselosteessa lukee: ”Ei tiedetä, erittyykö rokote äidinmaitoon”.
Saati että tiedettäisiin, miten sinne mahdollisesti erittynyt rokote vaikuttaisi vauvaani.
Vastasyntyneitä imeväisiä on kuollut ulkomailla, epäillä toki voi, mutta kuka valehtelisi näin.
Itsellä rokote ei vaikuttanut negatiivisesti kuukautisiin. Paremminkin eli tasoittui ja bongasin jopa ovulaation pitkästä aikaa. En tiedä mistä johtuu.