Pitäisikö miehen ostaa naiselle lahjoja?
Ensimmäinen poikaystäväni oli todella romanttinen. Osti minulle usein lahjoja (ei toki mitään yltiökallista mutta jokainen pienikin lahja toi hyvän mielen), hieroi, kehui (ei mitenkään siirappisesti) ja kertoi rakastavansa. Se suhde päättyi kolmen vuoden jälkeen, mutta ilmeisesti siitä suhteesta sain sen käsityksen, että tällaisia ne poikaystävät ovat. Kehuvat, ostavat lahjoja ja huomioivat. Mutta nykyinen poikaystäväni onkin ihan eri sorttia. Ei ole ikinä ostanut minulle yhtäkään lahjaa (synttäri- ja joululahjaa lukuunottamatta), ei tee erityisiä huomionosoituksia kuten hieromista ellen itse suorastaan pyydä ja silloinkin tuntuu että se on hänelle epämiellyttävää ja turhaa, on muutenkin mielestäni aika pihi raha-asioiden kanssa. Jotenkin tuntuu tyhmältä joutua maksamaan elokuvalippu ja oma ravintolaillallinen.
Tiedän, että Suomessa ollaan kauhean tasa-arvoisia ja kai tuohon nyt sitten pitäisi vaan tottua. Mutta jotenkin vaan vituttaa, kun minä laittaudun kauniiksi miehelle, hoidan huolta vartalostani, kosteutan ihoa ja mitä lie. No toki teen sitä myös itseni vuoksi, mutta silti. Ehkä olen vanhoillinen, mutta minusta mies vaan on suhteessa se joka maksaa pikkusummat (eri asia toki asuntolainat sun muut, tarkoitan juuri ravintolaillallisia ja treffi-iltoja). Miehen pitäisi myös ymmärtää huomioida naistaan eikä vaan olettaa, että nainen hoitaa ruoat ja kodin pelkästään siitä ilosta, että saa silloin tällöin munaa.
Kaipaako kukaan muu teistä tuollaista herrasmiesmäistä käyttäytymistä?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:38"]Kyllä sen aika nopeasti miehestä huomaa osaako se ottaa naisen huomioon vai ei. Eihän se mitään timanttiketjua vaadi, vaan vaikka leivokset molemmille viikonloppuna. Ne nautitaan kiireettömästi ja jutellen.
[/quote]
Miten otat miehen huomioon? Koska teit kuvailemasi kaltaisen teon viimeksi?
[/quote]Eilen hieroin ja rasvasin hänen kipeitä jalkojaan sekä tein hieman vaativampaa ruokaa piristämään häntä. Kelpaako sinulle, ainakin mieheni oli yber tyytyväinen.
Minä hemmottelen ihan jatkuvasti miestäni. Tänään olen tehnyt koko päivän ruokia, siivonnut, pessyt ja lajitellut pyykkiä, huomioinut miestäni kehuen, pussaillen ja halien, paikannut miehen sukkia ja vielä on paljon päivää jäljellä. Hän on saanut katsella jalkapalloa, mutta on myös tyhjentänyt ja täyttänyt astianpesukoneen ja käyttänyt koiria ulkona. Molemmat teemme parhaamme perheen eteen, mutta hän on ainoa joka ostaa kukkia ja se on hänen mielestään miehen tehtävä. Hän ostaa minulle lahjaksi yleensä jotain mitä olen pitkään haaveillut. Minä tienaan kuussa noin 1000 euroa enemmän ja meillä on täysin yhteiset rahat, joten hyväksikäyttäjä en varmasti ole.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:29"]Vain huorille maksetaan seurasta. Jos naiselle pitää antaa lahjoja tai maksaa sen kuluja, on se sitten mulla töissä ja tekee just kuten sanon.
[/quote]
Poikamiehen puhetta
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:30"]Täytyy nekin ansaita. Jos nainen osaa olla niiden arvoinen.
[/quot
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:30"]Täytyy nekin ansaita. Jos nainen osaa olla niiden arvoinen.
[/quote]
Voiko näiden alapeukuttajien mielestä nainen käyttäytyä kuinka tahansa ja ansaitsevansa silti lahjoja?
[/quote]Oliko aloituksessa sanottu, että ap naisena käyttäytyy tökerösti ja miehen pitää silti huomioida?
Ei tarvitse, mutta eivät ne pahaksikaan ole. Olen ollut 17 vuotta suhteessa mieheni kanssa ja lahjoja ei tule enää ollenkaan, ei edes kun täytin 40 vuotta. Tämä ei ole periaatteessa iso asia, mutta todellisuudessa se kirpaisee. Rahasta ja ideoiden puutteesta asia ei myöskään ole kiinni ainakaan miehelläni. Vitosen kukkakimppu siitä k-kaupan kassan vierestä ei ole paljon, mutta ainakin minä olisin iloinen sellaisen saamisesta. Tai sitten vaikka joku sellainen mukava teko, kuten autoni peseminen samalla kun pesee omansakin tai vaikka niinkin pieni asia kuin halaaminen kesken arjen ilahduttaisi todella.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:49"]
Minä hemmottelen ihan jatkuvasti miestäni. Tänään olen tehnyt koko päivän ruokia, siivonnut, pessyt ja lajitellut pyykkiä, huomioinut miestäni kehuen, pussaillen ja halien, paikannut miehen sukkia
[/quote]
Wau. Paikannut sukkia?
Jos mies ei huomioi naistaan, hän saa pidettyä vain "arvoisensa" naisen.
No jos nainen (tässä tapauksessa) tekee miehelle joka päivä ruoat ja hoitaa kodin (pyykit, siivous yms.), eikö hän ansaitse siitä vaivannäöstä jotain? Jos nainen haluaa tästä vaivannäöstä vastapalveluksi lahjoja, niin ei se nyt voi olla niin kauhea vaiva. Enemmän se nainen näkee vaivaa tehdessään joka päivä töitä, kun se mies, joka silloin tällöin ostaisi kukkakimpun tai suklaalevyn lahjaksi. Happy wife, happy life.
Karseita miehiä täällä. Toivottavasti en koskaan törmää tuollaiseen. Eivät varmaan koskaan laita mitään hyväntekeväisyyteenkään, kun aina pitää saada itsekin samalla mitalla. Hyi.
Mulle ei tarvitse ostaa lahjoja. Tietysti jos tulee vastaan jotain yllättävää pientä kivaa niin ei se pahaksikaan tietenkään ole, mutta pääsääntöisesti minulla on jo valmiiksi riittävästi tavaraa. Eikä makunikaan ehkä ole niin helposti miesten tulkittavissa, ainakaan päätellen siitä että olen jo yli nelikymppinen enkä muista tähän mennessä kuin parisen sellaista lahjaa jotka olisivat oikeasti osuneet nappiin (nämä olivat kirjoja ja levyjä). Ostan itse itselleni sen mitä haluan.
En itse myöskään pidä lahjojen ostamisesta (paitsi just silloin jos etsimättä tulee jotain sopivaa vastaan), ja siksi inhottaa ajatus siitä että joku toinen joutuisi kärsimään kaupassa etsiessään väkisin minulle lahjoja.
Tämä siis pätee sekä miehiin että kavereihin ja sukulaisiin.
Parisuhdehan on vaihtokauppaa. Entisaikaan mies kävi töissä elättääkseen perheensä ja sitä vastaan nainen hoiti kodin ja lapset.
Maailman vanhin ammatti = nainen = vaatia oravan-nahkoja rämemajavan halkaisua vastaan.
Naiset eivät muutu, vaikka muu maailma niin tekee.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:49"]
Minä hemmottelen ihan jatkuvasti miestäni. Tänään olen tehnyt koko päivän ruokia, siivonnut, pessyt ja lajitellut pyykkiä, huomioinut miestäni kehuen, pussaillen ja halien, paikannut miehen sukkia
[/quote]
Wau. Paikannut sukkia?
[/quote]
Kyllä. Paikkasin muutamat miehen sukat samalla kun korjailin lasten vaatteita. Onko se jotenkin vanhanaikaista, että joku ei heitäkään heti sukkia roskiin, kun tulee reikä? Pian tulee se päivä, kun muutkin tajuavat, että vanhaa kannattaa korjata ja käyttää uudelleen. En voi tajuta sitä, että ihmiset heittävät roskiin niin hyvää tavaraa.
ahaha! :) jokainen tulon mukaan ostelee,
- ÖKY rikas: uusi mersu
- tradenomi: rosso
- siitä alemmas: karkkipussi R-kioskilta
Että näin :D
Miten huomioin miestäni? Hyvin hyvin monella tapaa ja mieheni kyllä sen tietää. Huolehdin perheemme arjen pyörimisestä ja mies saa keskittyä työpäivänsä jälkeen vaikka sitten siihen lehtensä lukemiseen tai autonsa rassaamiseen jos haluaa. Hänen ei tarvitse siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja tehdä ruokaa muuten kuin joskus grillata. Hänen ei tarvitse huolehtia lasten läksyjen tarkistamisesta ja kokeisiin lukemisesta, ei lasten harrastuksiin kuljettamisesta tai koulun vanhempainilloista. Hänen ei tarvitse vonkua seksiä, vaan sitä on tullut vonkumattakin. Ja koska olen töissä, saan ostettua kyllä itselleni mitä haluan jos haluan. Samalla ostan myös meille mitä tarvitsee, viimeksi kävin ostamassa pyykinpesukoneen.
Lahjoja ei kuitenkaan tule, olen miehelle itsestään selvä asia ja minun vuokseni ei tarvitse enää vaivautua kun arki kerran rullaa mukavasti. Kohta ei valitettavasti enää rullaa, sillä pesen käteni miehestä ja avioliitostamme. Kun ilmoitus siitä on pöydällä, on turha enää kysellä mikä meni vikaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:14"]
Miten huomioin miestäni? Hyvin hyvin monella tapaa ja mieheni kyllä sen tietää. Huolehdin perheemme arjen pyörimisestä ja mies saa keskittyä työpäivänsä jälkeen vaikka sitten siihen lehtensä lukemiseen tai autonsa rassaamiseen jos haluaa. Hänen ei tarvitse siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja tehdä ruokaa muuten kuin joskus grillata. Hänen ei tarvitse huolehtia lasten läksyjen tarkistamisesta ja kokeisiin lukemisesta, ei lasten harrastuksiin kuljettamisesta tai koulun vanhempainilloista. Hänen ei tarvitse vonkua seksiä, vaan sitä on tullut vonkumattakin. Ja koska olen töissä, saan ostettua kyllä itselleni mitä haluan jos haluan. Samalla ostan myös meille mitä tarvitsee, viimeksi kävin ostamassa pyykinpesukoneen.
Lahjoja ei kuitenkaan tule, olen miehelle itsestään selvä asia ja minun vuokseni ei tarvitse enää vaivautua kun arki kerran rullaa mukavasti. Kohta ei valitettavasti enää rullaa, sillä pesen käteni miehestä ja avioliitostamme. Kun ilmoitus siitä on pöydällä, on turha enää kysellä mikä meni vikaan.
[/quote]
Veikkaan, että tämä on melko yleistä. Miehet ottavat vaimon itsestäänselvyytenä. Eivät kykene näkemään, kuinka paljon vaimo näkee vaivaa, jotta mies voisi nauttia niistä hiljaisista hetkistä yksin tehden itseään miellyttäviä asioita.
Kas tässä kaksi esimerkkiä :
esimerkki 1. Mies maksaa huoralle. Mies saa pillua ja nainen on tyytyväinen.
esimerkki 2. Mies ostaa naiselle lahjan. Mies saa pillua ja nainen on tyytyväinen.
kohta yksi on naista alistavaa ja halventavaa, mies on sika ja pienimunainen luuseri joka ei muuten pillua saa.
kohta kaksi on naisen hemmottelua ja naisen mielestä ihanaa. mies on romanttinen hurmuri, av-mamman märkä uni.
miten esimerkkien naiset eroavat toisistaan? molemmissa tosiasia on se että mies köyhtyy.
eli naiset haluavat vain ratsastaa miehen lompakolla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:53"]
Kas tässä kaksi esimerkkiä :
esimerkki 1. Mies maksaa huoralle. Mies saa pillua ja nainen on tyytyväinen.
esimerkki 2. Mies ostaa naiselle lahjan. Mies saa pillua ja nainen on tyytyväinen.
kohta yksi on naista alistavaa ja halventavaa, mies on sika ja pienimunainen luuseri joka ei muuten pillua saa.
kohta kaksi on naisen hemmottelua ja naisen mielestä ihanaa. mies on romanttinen hurmuri, av-mamman märkä uni.
miten esimerkkien naiset eroavat toisistaan? molemmissa tosiasia on se että mies köyhtyy.
eli naiset haluavat vain ratsastaa miehen lompakolla.
[/quote]
=D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:41"]"Ostan naiselle mielelläni lahjoja, kunhan saan niitä itsekin. "
Näin puhuu suomalainen mies. On meitä lykästänyt, naiset!
[/quote]
Yhtä paljon kuin meitä miehiä: "Miksei mies osta mulle koko ajan kaikkea!"