Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan koko ajan väsynyt

Vierailija
24.04.2024 |

Mistä voi johtua? Ei ole mikään uusi juttu, vaan olen aina ollut tällainen. Olen opettaja ja työpäiväni ovat lyhyitä, ja valmistelut ja korjaamisen voin onneksi hoitaa silloin, kun se parhaiten itselleni sopii. Kuitenkin patin tunnin opetuksen jälkeen saatan olla sellaisessa kunnossa, etten jaksa tehdä muuta kuin maata sängyssä. Eihän tämä nyt ihan tavallista ole? Illalla menen yhdeksän jälkeen nukkumaan ja herään kuuden aikaan aamuyön heräilyjen jälkeen kokonaan.

Hemoglobiini ok, ferritiini kai 11. Olen alkanut miettiä, voisiko minulla olla lapsena läpikäydyn pyöräonnettomuuden jäljiltä hoitamaton aivovaurio. Sille varmaan ei viisikymppisenä enää mitään voi?

En olisi ikinä voinut tehdä mitään muuta työtä kuin opetusta, koska en kerta kaikkiaan jaksaisi normaalin pituisia työpäiviä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
2/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samat oireet, ikää 50+ ja pikkuskidinä kaaduin pahasti pyörällä saaden aivotärähdyksen. Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen ferritiini voi olla syynä väsymykseen.

Vierailija
4/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä se on.

Vierailija
5/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit kannattaa tarkistuttaa, vaikka ei selviä vaihdevuosioireita ole. Myös kilpirauhasen tutkimukset. 

Vierailija
6/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
7/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa? terveellinen ruokavalio?

Vierailija
8/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabetes

Vierailija
9/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini on todella alhainen, rautaa nyt ainakin alkuun purkista ja vihreitä vihanneksia niin paljon kun vaan pystyy. 

Vierailija
10/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit kannattaa tarkistuttaa, vaikka ei selviä vaihdevuosioireita ole. Myös kilpirauhasen tutkimukset. 

Kuten sanoin, olen ihan nuoruudesta saakka ollut tällainen. Olen oikeastaan koko ikäni nukkunut päiväunia, vaikken ihan joka päivä. En siis usko, että on vaihdevuosioireita. Minulla ei myöskään ole ylipainoa eikä mitään muitakaan terveysongelmia, ainoastaan tuo väsymys. En ole koskaan siitä lääkäreillekään puhunut, koska se ei ole ollut milloinkaan mikään uusi asia, vaan sellainen perusominaisuuteni. 

Jos vaikka käyn jossain kaupungilla tai kaupassa, minun on sen jälkeen päästävä torkuille, että jaksan edes jotain sen jälkeen.

Ap

Vierailija
11/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vielä tarkistuttamassa ferritiiniarvot, tuo oli erään sairauden aikana mitattu ja lääkäri arvioi, että alhaisuus johtui taudista.

Ap

Vierailija
12/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on syöpä.

Vierailija
13/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme jos väsyttää kun ferritiini on 11. 

Vierailija
14/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilpirauhasarvot olisi hyvä tietää. Ja  toi ferritiini 11 on todella huono. Itsellä rupes helpottaan kun sain sen yli 40.

Vierailija
15/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote

Vierailija
16/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kilpirauhasarvot olisi hyvä tietää. Ja  toi ferritiini 11 on todella huono. Itsellä rupes helpottaan kun sain sen yli 40.

Pitkäaikainen  (vuosien) raudanpuute kuulemma helpottaa vasta kun ferritiini on 60-70.

Vierailija
17/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ja ferritiini ei ole alhainen.

Vierailija
18/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Itse kokeillut vuosien saatossa Berocat, C- vitamiinikuurit, B- vitamiinilisät, korvavalot ym. ym. En tunne energisiä päiviä ja välillä olen kuolemanväsynyt. Estrogeenilisää haluaisin kokeilla, mutta sairastettu rintasyöpä estää sen. Vain rakastuminen auttaisi, sen tiedän, mutta ei ole ketään näkyvissä. Joku ihmepilleri olisi hyvä olla.

Vierailija
19/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näistä pielessä:

1. Ruokavalio

2. Veden juominen

3. Liikunta

4. Uni

5. Palautuminen

6. Veriarvot

Vierailija
20/26 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olen ihan nuoruudesta saakka ollut tällainen. Olen oikeastaan koko ikäni nukkunut päiväunia, vaikken ihan joka päivä. En siis usko, että on vaihdevuosioireita. Minulla ei myöskään ole ylipainoa eikä mitään muitakaan terveysongelmia, ainoastaan tuo väsymys. En ole koskaan siitä lääkäreillekään puhunut, koska se ei ole ollut milloinkaan mikään uusi asia, vaan sellainen perusominaisuuteni. 

Jos vaikka käyn jossain kaupungilla tai kaupassa, minun on sen jälkeen päästävä torkuille, että jaksan edes jotain sen jälkeen.

Ap

Opettaja, joka ei kuitenkaan  ymmärrä, että väsymys ei ole mikään "perusominaisuus", vaan sille on aina joku syy. Mutta jos haluat viettää elämäsi väsymällä parin tunnin töistä niin ei kai sitä syytä sitten tarvitse selvittää....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi