Millainen mies ei halua lapsia?
Tapasin treffien merkeissä kolmikymppisen asiantuntijatyötä tekevän miehen. Mukava, älykkömäinen, kiltinoloinen, ei ruma muttei mikään superhunksikaan. Harrasti viinejä, taidetta ja muuta "hintahtavaa". Mainitsi päättäneensä jokin aika sitten pitkän suhteen naisen kanssa. Olisin ollut ihan valmis vielä toisille treffeille, mutta kun puhuimme tulevaisuudensuunnitelmistamme, kävi ilmi, ettei mies halunnut ollenkaan lapsia. Minä tietysti haluaisin ainakin yhden ja mielellään seuraavan parin vuoden aikana.
En ole aikaisemmin törmännyt mieheen, joka ei haluaisi missään tapauksessa lapsia. Mikä tällaiseen voi olla syynä? Oliko kyseessä kuitenkaan ihan täyshetero? Täytyy sanoa, että gay-tutka vähän pärähti miehen kohdalla.
Kommentit (58)
Ei siihen välttämättä ole mitään erityistä syytä. Ehkä mies vain kokee, että lapsiperhe-elämä, lasten hoitaminen ja kasvattaminen eivät ole hänen juttunsa.
Samalla tavalla kun osa naisista ei halua omia lapsia, en oikein ymmärrä miksi tuota täytyy erikseen ihmetellä.
Mun avomies ei halua koskaan lapsia, on nyt 25v. En halua itsekään, joten tuo ei ole meillä mikään ongelma ja molemmat ovat olleet koko ajan tuota mieltä. Meillä on kaksi koiraa ja näin on hyvä olla. Kumpikaan ei pidetä lapsista, mulla tulee päänsärky kun kuulenkin lapsen itkua tai marinaa. Ei vaan olla lapsi-ihmisiä. Nautitaan siitä, että ollaan vapaita tekemään mitä vain, milloin vain, ei tarvitse miettiä kaikkea elämässä lapsen mukaan. Toki koiratkin vähän rajoittaa menemistä, mutta niitä ei tarvitse ottaa mukaan joka paikkaan.
Viisas mies. Eli ei sovi normi av-mammalle joka haluaa raskautua ja ratsastaa miehen lompakolla.
Muuta rastastusta ei raskautumisen jälkeen sitten olekaan.
Kyllä kaikki tuntemani heteromiehet ovat halunneet perustaa perheen viimeistään kolmen kympin jälkeen. Luulisi rilluttelujen olevan rilluteltu jo tuon ikäisenä. Ainoa poikkeus on homopari. Heillä ei tietenkään ole lapsia mutta eläinrakkaita kyllä ovat ja juuri viineistä ym. kiinnostuneita. -ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:09"]
Homomiehethän yleensä pitävät lapsista selvästikin heteromiehiä enemmän.
[/quote]
Kylläpä on tavattoman omituinen uskomus. Mahdatko tuntea paljonkin homomiehiä? Minun tuntemistani pai kolmikymppisistä suurin osa suhtautuu lapsiin joko välinpitämättömästi tai jopa vihamielisesti. Mistä luulet että velojen käyttämä breeder-sana on peräisin?
Mun avomies on 33 eikä halua lapsia. Hän ei vain yksinkertaisesti pidä lapsista eikä hänellä ole tarvetta lisääntyä. Ei kaikille tule sitä tunnetta että pitäisi jatkaa sukua. Lisäksi lapsen saaminen sekoittaa elämää aikalailla.
Tässä yksi mies, joka ei halua lapsia. Lapsiperhearki ei ole minulle millään tavalla toivottava elämä.
Minäkin harrastan hintahtavia asioita: juon viiniä ja käyn jopa taidenäyttelyissä, jälkimmäinen lienee aloittajan wt-maailmassa sataprosenttinen umpihomouden merkki.
Miehet on fiksumpia tässä asiassa. Ämmillä kupeet kuumottaa, heti kun pippeli osuu kohdalle. Eukkojen syy maailman JÄRKYTTÄVÄ likakansoitus.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:42"]
Tässä yksi mies, joka ei halua lapsia. Lapsiperhearki ei ole minulle millään tavalla toivottava elämä.
[/quote]
Mikä siinä on ei-toivottavaa? Useimmat ovat kuitenkin ihan onnellisia vanhempina, kai? -ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:09"]
Homomiehethän yleensä pitävät lapsista selvästikin heteromiehiä enemmän.
[/quote]
Kylläpä on tavattoman omituinen uskomus. Mahdatko tuntea paljonkin homomiehiä? Minun tuntemistani pai kolmikymppisistä suurin osa suhtautuu lapsiin joko välinpitämättömästi tai jopa vihamielisesti. Mistä luulet että velojen käyttämä breeder-sana on peräisin?
[/quote]
Tunnen jonkin verran homomiehiä ja he kaikki ovat suhtautuneet lapsiin myönteisesti. Sitten taas ne miehet, jotka kielteisesti ovat lapsiin suhtautuneet, niin ne kaikki ovat olleet heteromiehiä, tosin suurin osa tuntemistani heteromiehistäkin on ihan lapsimyönteisiä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:42"]
[/quote]
Mikä siinä on ei-toivottavaa? Useimmat ovat kuitenkin ihan onnellisia vanhempina, kai? -ap
[/quote]
Turha minun on sitä yrittää sinulle selittää. Palaa junttikuplaasi.
On varmaan vaikka kuinka paljon erilaisia syitä olla haluamatta lapsia.
Mun eksäni ei halunnut lapsia omasta puolestaan, vaikka olisi kuulemma suostunut mun takiani niitä siittämään jos siitä olisi kiinni (kuinka lämmin ja romanttinen tapa perustaa perhe...). Hän oli fiksu ja hyvällä tavalla tavallinen, kunnollinen suomalainen mies, mutta aika kontrollifriikki ja tunnetasolla piti etäisyyttä kaikkiin. Myös siis minuun, vaikka vakuutti rakastavansa ikuisesti jne. Vaikka en sitä halunnut aluksi itselleni myöntää, hän ei kyllä todellakaan olisi sopinut isäksi, lapset olisivat sotkeneet hänen mielenrauhansa täysin.
Se ettei pidä lapsista on varmaan joillakin syy, mutta tunnen paljonkin ihmisiä (itseni mukaanlukien) jotka eivät erityisesti pidä lapsista mutta silti ehdottomasti halusivat omia. Ne ovat vähän kuin kaksi eri asiaa, haluta lisää rakkaita perheenjäseniä tai tykätä lapsijutuista.
Eiköhän se, ettei halua lapsia, tee kenestä tahansa sopimattoman isäksi ihan muista ominaisuuksista riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:42"]
[/quote]
[/quote]
Jos sellainen arki ei kiinnosta, on se ei-toivottua. Ihan sama kuinka onnellisia vanhempia jotkut muut ovat. Aika simppeliä minusta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:10"]
Ei siihen välttämättä ole mitään erityistä syytä. Ehkä mies vain kokee, että lapsiperhe-elämä, lasten hoitaminen ja kasvattaminen eivät ole hänen juttunsa.
[/quote]
Aika harvalle nuo asiat ovat mikään unelmien täyttymys. Ne vain kuuluu hoitaa, jos ihmissuku halutaan säilyttää, ja niin ne on hoidettu lukemattomien sukupolvien ajan.
Miten niin homo? Homomiehethän yleensä pitävät lapsista selvästikin heteromiehiä enemmän.