Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita rönttäisiä ja homssuisia ylempään keskiluokkaan kuuluvia?

Vierailija
27.10.2022 |

Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta kun täällä aina annetaan hyväosaisten tai suoranaisen eliitin tunnusmerkeiksi huoliteltu olemus ja käytös. Ei tatuointeja, ei räväkkää pukeutumista, ei kiroilua jne. mitä nyt palstalla pidetään junttien touhuna.

Itse en tunnista itseäni noista kuvauksista, vaikka olenkin koulutukseltani FT ja perheeni tulot ovat reippaasti mediaania paremmat.

Hiukset on aina kuin harakanpesä hankalan hiuslaadun takia, meikki ei pysy hyvänä vaikka kuinka yrittäisi, mieluiten pukeudun bändipaitaan ja farkkuihin, vaikka tarvittaessa myös jakkupuku istuu päälle. Kiroilen, töissäkin, jos sille on aihetta. En hoida kynsiäni kummemmin kun vapaa-aika menee esim. kasvimaata kuopsutellessa. Palstailenkin vielä!

Ikinä ei siis ulkomuodosta uskoisi, mistä sosiaaliluokasta tulen.

Jos jotain tunnusmerkkejä ns. luokasta on, niin kulutan kestävästi ja pyrin luonnonvaroja säästävään elämäntyyliin, harrastan kulttuuria, arvostan pohjoismaista hyvinvointivaltiota jne.

Muita samanlaisia homssuja paikalla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja täytin juuri 45. Päällä suttuinen huppari ja hiukset leikkuutan haluis kampaajalla 30 euroa/leikkaus. Olen kyllä työkyvyttömyyseläkeellä, joten en varmaan sovi keskiluokkaasi, saati siten ylempään sellaiseen.

Vierailija
2/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin ajattelin tässä eräänä päivänä kaupungilla käydessäni, että näytän varmaan elähtäneeltä, kulahtaneelta entiseltä nuorisorikolliselta, joka ei vielä viiden kympinkään korvilla ole oppinut meikkaamaan, pukeutumaan Gerry Weberiin tai edes, hitto vieköön, harjaamaan hiuksiaan siististi. Juu, pystyisin kyllä, mutta kun ei jaksa eikä huvita. Ja farkkutakki on tosi kätevä välikausitakki, ja tykkään pikkuleteistä, eikä meikkaaminen ole ikinä jaksanut innostaa, kun ei tarvitse nähdä ihmisiä töissä juuri ikinä. Kesäisin olen joskus tehnyt sen myönnytyksen, että olen laitattanut varpaankynnet ihmismäisiksi. En tosin joka kesä.

En silti ole myöskään mikään rikas, varallisuus top 20 prosentissa, mutta koulusivistystä kyllä on nautittu runsaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuttavapiiristä tehnyt sellaisen havainnon, että yleensä nämä ultrasiistit ylemmän keskiluokan edustajat ovat naimisissa itseään rikkaampien miesten kanssa. Sinkut ja yh:t on ihan saman näköisiä kuin nuorempinakin olivat ilman pynttäämistä ja kirurgiaa.

Vierailija
4/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen verskoissa ja hupparissa lähes aina koska menen mukavuus edellä sen sijaan että olisin kalliisti maksanut kävelevä mainostolppa merkkivaatteineen.

Vierailija
5/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuttavapiiristä tehnyt sellaisen havainnon, että yleensä nämä ultrasiistit ylemmän keskiluokan edustajat ovat naimisissa itseään rikkaampien miesten kanssa. Sinkut ja yh:t on ihan saman näköisiä kuin nuorempinakin olivat ilman pynttäämistä ja kirurgiaa.

Hieman sama havainto, joskin olen yhdistänyt tämän yleiseen nousukasmaisuuteen, joillekin se elämäntapa tuntuu iskevän kovemmin ja toiset jatkavat verkkareissa vaikka rikastuisivat tai olisivat ennestään varakkaita.

Vierailija
6/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla tämä liittyy eri tieteenaloihin. Olen yliopistoilla nähnyt jos jonkunlaista tyyppiä. Yksi oli tunnettukin yhteiskuntatieteiden professori. Aina sama reikäinenkin jo villapaita, jossa viikon ruokalista näkyvissä. Niin luennoilla kuin juhlissakin. Toisella kampuksella yhteiskuntatieteen tohtoreilla oli superlyhyitä minihameita. Historian laitoksella taas ollaan puku päällä, parempaa laatua oleva puku tietenkin. Köyhemmilläkin toki pikkutakkia. Matematiikan laitokselta tullaan bändipaidoissa. Bisneksessä ollaan sitten laadukkaissa puvuissa ja jakkupuvuissa, arvokorut helkkyen. 

Vierailija
7/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen verskoissa ja hupparissa lähes aina koska menen mukavuus edellä sen sijaan että olisin kalliisti maksanut kävelevä mainostolppa merkkivaatteineen.

Vierailija
8/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluokassa hyväksytään kuluneisuus ja maanläheisyys, mutta tatuointeja on hyvin harvalla ja vaatemaku on monella kehittyneempi, aitoja materiaaleja arvostava ja aikaa kestävä. Klassinen.

Vierailija
9/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan alennusmyyntivaatteita. Saan alennuskiksejä. Maisteritar.

Vierailija
10/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aika homssuisena minuakin nuo mainitsemasi ketjun sateeseenhukkujat (= nenä pystyssä) minua todennäköisesti pitäisivät. Tatuointeja minulla ei kyllä ole eikä tule, vaikka olen ihan työväenluokasta lähtöisin. Useammalla ylempään keskiluokkaan syntyneellä tuttavallani tosin on niitä, joten nekään eivät enää kelpaa tuntomerkiksi.

Vierailija
11/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi keskituloista parempi DI. Ei vois vaatteet vähempää kiinnostaa. Huppari ja verkkarit jalassa aina. Ja opettelin itse leikkaamaan hiukset, ei kiinnosta maksaa 40 euroa kampaajalle latvojen tapauksesta. En meikkaa enkä muutenkaan käytä kauneusalan palveluita. Rahaa olisi mutta mieluummin käytän sen johonkin muuhun kuin vaatteisiin🤷

Vierailija
12/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisena miehenä kuulun etuoikeutettuihin aristokraatteihin. Minulle muut ovat loisluokkaan kuuluvia, eli naiset ja tai värilliset.

Mitä nyt käyt joka areenalla ulisemassa miten valkoisia miehiä syrjitään ja sorsitaan.

Vierailija
13/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoisena miehenä kuulun etuoikeutettuihin aristokraatteihin. Minulle muut ovat loisluokkaan kuuluvia, eli naiset ja tai värilliset.

Mitä nyt käyt joka areenalla ulisemassa miten valkoisia miehiä syrjitään ja sorsitaan.

Ei kun se on Nalle Wahlroos. Meidän sosiaaliluokasta kyllä.

Vierailija
14/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönttöilijä täällä myös, vastteet on jopa +10v osa hyvä kuntoisia, osa väri haalistuneita, on rispaantunutta jne.

Töissä yritän hiukan koreilla, mutta tulos on varmastikin masentava monien mielestä.

Johdan työksi projekteja luokkaa 49M€, omaisuutta löytyy reippaanpuoleisesti käteistä, säästöjä, osakkeita, talo, arvo vene, auto yms...

Kyllästyin noin 25 vuotta sitten koreilemaan merkkivaatteilla ja muilla pelle status sybooleilla, koska kyllä kaikki ketkä tietää mut, niin arvostavat minua ilman kulutus keimailua ja ketkä eivät, niin en koe omaksi ongelmaksi.

Vierailija
15/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on ylempään keskiluokkaan kuuluva? Me ansaitaan mieheni kanssa molemmat n. 3200-3500e netto/kk, tutkinto molemmilla ekonomi/KTM, on okt, kesämökki, autot ja ulkomaanmatkat mutta kyllä ollaan mielestämme ihan tavan köyhiä suomalaisia. Ihan perus-keskiluokkaa varmaan. Kaikki menee mikä tulee. Ihan perushomssuisia ollaan ja junttivaatteissa kuljetaan koiralenkeillä ja puutarhahommissa.

Vierailija
16/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen erään miehen, joka siis on oikeasti rahakas ja varakas, kulkee kulahtaneissa vaatteissa, yhdessä välissä oli aina resu toppatakki päällä, siis sellainen jonka paikka olisi oikeasti kaatopaikka, no vaimo oli heittänyt sen roskiin ja oli siitä hyvin pahoillaan. Käsineet myös sellaiset viime vuosituhannen vanttuut, eli huovuttuneet lapaset. Itse pidän myös rentoja vaatteita, ostan myös niin että vaatteen merkki on mahdollisimman pienellä mieluummin ei näy päälle, kun en ole mikään mainostaja, kenkiin saadaan enemmän kuin vaatteisiin kun alkoi ihmeellisiä kipuja olemaan jaloissa, ne loppui arvokkaampien kenkien myötä, vaikka kaikki ovatkin ihan ulkoilu kenkiä ei mitään pönötys kenkiä.

Vierailija
17/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiin ajattelin tässä eräänä päivänä kaupungilla käydessäni, että näytän varmaan elähtäneeltä, kulahtaneelta entiseltä nuorisorikolliselta, joka ei vielä viiden kympinkään korvilla ole oppinut meikkaamaan, pukeutumaan Gerry Weberiin tai edes, hitto vieköön, harjaamaan hiuksiaan siististi. Juu, pystyisin kyllä, mutta kun ei jaksa eikä huvita. Ja farkkutakki on tosi kätevä välikausitakki, ja tykkään pikkuleteistä, eikä meikkaaminen ole ikinä jaksanut innostaa, kun ei tarvitse nähdä ihmisiä töissä juuri ikinä. Kesäisin olen joskus tehnyt sen myönnytyksen, että olen laitattanut varpaankynnet ihmismäisiksi. En tosin joka kesä.

En silti ole myöskään mikään rikas, varallisuus top 20 prosentissa, mutta koulusivistystä kyllä on nautittu runsaasti.

Samoissa tunnelmissa, kun raahustan kylille töihin pitkän matkan takaa. Tukka miten sattuu, meikit poskilla ja päällä usein samat mukavat lempivaatteet - kauhtuneet toki, eihän ne muuten mukavat olisikaan.

Nuorempana jaksoi sipsuttaa koroissa, tukka laitettuna ja meikit viimeisen päälle. 30+ jälkeen mukavuus on vienyt voiton.

En tosin ole ylempää, mutta alempaa keskiluokkaa. Taustani työnväenluokkainen. Ei tatuointeja - vielä.

Vierailija
18/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisporukka Rönttö, Hansu ja Homsu? Lastenkirjaan noita-akka porukka. Mitäs miehet olisivat?

Vierailija
19/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee enimmäkseen siitä onko liike-elämässä (myyntipuolella laajasti ymmärtäen) vai ei.

Vierailija
20/22 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisporukka Rönttö, Hansu ja Homsu? Lastenkirjaan noita-akka porukka. Mitäs miehet olisivat?

Jotkin sosiaaliluokkaansa sopivat aatelisnimet, kuten Phillip, Carl ja Fredrik.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme