Mitä puoluetta aiotte äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Kertokaa huviksenne tämänhetkinen suunnitelma.
KD
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:46"]
Jos ahneudelle ja yksilön omaan onneen nojaamiseen haluaa perustaa, kannattaa äänestää kokoomusta.
Jos uskoo uhoon ja perustelemattomaan populismiin, persuja.
Koti, kauniit perusarvot, kristinuskon uskonto, uskonto, isänmaa, uskonto, uskonto ja uskonto, äänestä kristillisdemokraatteja.
Jotain siltä siltä väliltä mutta työväki mainittuna; demarit. Kesksta, jos maatalousasiat ja perusarvot kiinnostaa.
Yksilön vapautta ja sosiaalisenturvaverkon luomista suosiva äänestää vasemmistoa.
Jos on huolissaan koko yhteiskuntaa koskettavasta ympäristökysymyksestä, äänestää vihreitä.
Tässä näitä.
[/quote]
Aika yksisilmäisiä lausuntoja mielestäni, olen eniten eri mieltä näkemyksistäsi vihreiden ja niiden ympäristöpolitiikan suhteen. Pelottavaa sanelupolitiikkaa lähinä.
Vihreät tai Vasemistoliitto. Oonko ainoo hippikommari täällä :P
Kannattaa äänestää vihreitä, vasemmistoliittoa tai sdp:tä, jos haluat lisätä maahanmuuttoa, kiristää verotusta ja vähentää yksilön omaa toimintavapautta yhteiskunnassa ja kasvattaa julkista sektoria sekä lisätä valtion velkaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:53"]
Vihreät tai Vasemistoliitto. Oonko ainoo hippikommari täällä :P
[/quote]
Toivon että olet, yksikin on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:26"]
Nyt taitaa palstapersut trollata, mutta jos me isämaalliset perussuomalaiset olemme oikeasti näin suosittuja niin sitten:D
[/quote]
Minä en ainakaan trollaa
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:53"]
Aika yksisilmäisiä lausuntoja mielestäni, olen eniten eri mieltä näkemyksistäsi vihreiden ja niiden ympäristöpolitiikan suhteen. Pelottavaa sanelupolitiikkaa lähinä.
[/quote]
Nojoo, pistin mutkia suoriks ja kärjistin. Toivon mukaan jokainen perehtyy asioihin tätä tarkemmin ennen äänestämistä, joohan?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:38"]
En tiedä, en todellakaan tiedä. Olen aina aiemmin äänestänyt, mutta nyt minulla on sellainen olo, että yksikään puolue ei ole minua varten. Yhteiskunnassamme jylläävät sangen kovat arvot, ihmisten eriarvoistuminen on ihan oikea ongelma, joka ei siis vaikuta vain niihin vähempiosaisiin. Eriarvoistuminen on kaikkialla maailmassa aiheuttanut ihan oikeita yhteiskunnallisia ongelmia ja levottomuutta, väkivaltaakin. Mikä on kyllä ymmärrettävää. Ahneus on tämän päivän sana ja se ei sovi minun elämäntapaani eikä ajatusmaailmaani. Kokoomushan tätä etunenässä ajaa, vihreät tulevat hyvin perässä typerine vaatimuksineen, joiden takia teollisuutemme on ongelmissa, kuten me tavalliset ihmisetkin, esim. lisääntyneiden energiaverojen myötä. Demarit ovat menettäneet kannatustaan ymmärrettävistä syistä. Kristillisiä tekopyhine asenteineen en äänestä. Persuista en oikein tiedä, mitä ajavat takaa, vasemmistossa on liikaa viheriöiviä. Ja joka puolueessa kova ryhmäkuri, joka ei salli poikkeamia puolueen yleisestä linjasta. Kauhea ongelma, kun kuitenkin haluaisin äänelläni vaikuttaa asioihin.
Mitä ehdottaisitte ongelmani ratkaisuksi?
[/quote]
Ehdotan ongelmasi ratkaisuksi joka tapauksessa äänestämistä. Äänestä pienimmän pahan periaatteella.
Jos ahneudelle ja yksilön omaan onneen nojaamiseen haluaa perustaa, kannattaa äänestää kokoomusta.
Koti, kauniit perusarvot, kristinuskon uskonto, uskonto, isänmaa, uskonto, uskonto ja uskonto, äänestä kristillisdemokraatteja.
Jotain siltä siltä väliltä mutta työväki mainittuna; demarit. Kesksta, jos maatalousasiat ja perusarvot kiinnostaa.
Yksilön vapautta ja sosiaalisenturvaverkon luomista suosiva äänestää vasemmistoa.
Jos on huolissaan koko yhteiskuntaa koskettavasta ympäristökysymyksestä, äänestää vihreitä.
Tässä näitä.
[/quote]
Sinulla on politiikan aakkoset pahasti sekaisin. :)
Koti, kauniit perusarvot,
kristinuskon uskonto, uskonto, isänmaa, uskonto, uskonto ja uskonto, äänestä kristillisdemokraatteja.
Tässä näitä.
[/quote]
Selvisi jo että ihannoit täysin vailla mitään kritiikkiä vihreitä ja vasemmistoliityoa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:38"]
En tiedä, en todellakaan tiedä. Olen aina aiemmin äänestänyt, mutta nyt minulla on sellainen olo, että yksikään puolue ei ole minua varten.
Mitä ehdottaisitte ongelmani ratkaisuksi?
[/quote]
Sain kerran hyvän neuvon, kun olin aivan kriisissä äänestyspäätökseni kanssa: Kaveri neuvoi valitsemaan kolme minulle tärkeää asiaa ja vertaamaan eri puolueiden kantoja juuri niihin asioihin. Se auttoi perkaamaan sitä valtavaa kampanjapuheen määrää, joka edeltää vaaleja.
Minusta kunnallisvaalit ovat enemmän henkilövaalit ja Eduskuntaan äänestetään puoluetta. Aion äänestää Vasemmistoliittoa.
Ehdottomasti Kokoomusta. Toivon, että pääsemme eroon tästä vallitsevasta 'mullekaikkihetinyt - vaikkei mulla ole varaa - yhteiskunnan pitää kustantaa' -kulttuurista. Enemmän vastuuta ihmiselle itselleen omasta elämästään ja omista valinnoistaan. Ja tämä ei tarkoita kaiken avun ja tukiverkkojen romuttamista - tämä nyt mainittakoon sille, joka tulee tähän kohta asiasta nillittämään. Tietenkin täytyy olla olemassa 'hoitoa, apua työttömyyden varalle' jne. Mutta ei tässä kaavassa kuin tällä hetkellä. Jotain täytyy ihmisen itsensäkin tehdä oman hyvinvointinsa ja toimeentulonsa eteen. Sossun luukku vuosikausien tai jopa koko elämän ainoana 'tulonlähteenä' ei ole hyväksyttävää normaalille, aikuiselle, työkykyiselle ihmiselle.
Työssäkäyvä äänestää joko kokoomusta, rkp:tä, keskustaa tai persuja.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:00"]Äänestän ihmistä, en puoluetta. Tosin ehdokkaani yleensä ovat olleet Vihreitä.
[/quote]Typerys. Olet siis köyhä ja äänestät kokoomusta. Ne "ihmiset" äänestää ja toimiin puolueen ohjelman mukaan.
Ensin valitaan omiin arvoihin sopiva puolue(eet) ja sitten katsotaan että ketä niiden listoilta äänestään. Kaikki muu on tyhmää ja itsensä pettämistä, typerämpää on vain se että jättää äänestämättä.
Itse olen useinmiten äänestänyt demareita, mutta myös muita puolueita, kuten vihreitä ja ehkä joskus myös vasemmistolaisia.
Ikinä en äänestäisi kokoomusta, keskustaa, kristillisiä tai perussuomalaisia. Äänestämäni ehdokas on tuskin koskaan päässyt läpi, johtuu kai siitä että
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:46"]
Tässä näitä.
[/quote]
Sinulla on politiikan aakkoset pahasti sekaisin. :)
[/quote]Voisitko perustella, minusta nuo meni melko kohdilleen.
Apua, tuo persu-äänestäjien suuri joukko selittääkin pitkälti tämän palstan keskustelun tasoa. Minun lienee parasta vaihtaa keskustelupalstaa.
Tämäkin gallup osoittaa, että tällä palstalla persuilla ja toisaalta ns. punavihreillä on ihan mahdoton yliedustus. Suurimpien puolueiden kokoomuksen ja keskustan kannatus on täällä melko vähäinen. Onneksi Vauva-lehden keskustelupalsta ei ole koko Suomi!
Ai niin, itse äänestän kokoomusta kuten aina ennenkin. Alapeukuttakaa nyt oikein sydämenne kyllyydestä vassarit ja persut! Kestän kyllä!
Vihreitä