Jos aikuinen pelkää olla yksin öitä, mikä neuvoksi? Sinkku.
Ystäväni on keski-ikäinen sinkkunainen. Ei ole löytänyt puolisoa yrityksistään huolimatta. Nyt hän on alkanut pelätä todella pahasti öiseen aikaan. Tuppautuu väkisinyökylään milloin kenellekin, yöpyy autossaan ja joskus hotellissa. Pelkää ilmeisesti kummituksia tms. yliluonnollisia asioita. Soittaa kavereilleen myös öisin ja haluaa juttuseuraa.
Mikä asumismuoto tällaiselle on sopiva. (on akateeminen, raitis ja muuten normaali) Uni-ja psyykelääkkeitä syö. Ei auta.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:41"]
Koira sillä onkin harkinnassa.
Ap
[/quote]
Mieluummin alivuokralainen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:20"]
Hän kävi kolmisen vuotta psykoterapiassa. Se auttoi noin pariksi vuodeksi vähäsen. Nyt ovat oireet palanneet. Hänellä on hieno omistusasunto. Suuri kynnys olisi varmaan kimppaan muuttaa, mutta lienee pakko. Millaisia kimppakämppiä on saatavilla tuollaisille pelokkaille, ahdistuneille, akateemisille keski-ikäisille ihmisille. (siis hän on itse akateemisuudestaan tarkka ja ei viihdy kouluttamattomien seurassa. Ei ole minun mielipiteeni)
Ap
[/quote]
Vaikuttaa (anteeksi vaan) pahenevilta mielenterveysongelmilta, todellisuudentaju alkaa hämärtyä. Koira vois tuoda turvallisuudentunnetta tosin, jos jaksaa huolehtia siitä.
Ehkä hän voisi pitää myös tv:tä/radiota päällä, niin saisi ajatuksia vähän pois möröistä yms. Lisäksi tv:n hälyyn hukkuisi asunnossa syntyviä putkien paukkeita ynnä muita, jotka yöllä pelottavat. Myös lempeä yövalo esimerkiksi suolakivivalaisin saattaisi auttaa vähän ajatusten siirtämisessä muualle, kun ei tarvitse olla pimeässä. Kissaa tai koiraa minäkin suosittelisin.
Se alivuokralainen voisi kyllä lähteä pois, kos tajuaisi, millainen pelkääjä vuokranantaja on. Voi olla, että kaverini ei aina antaisi hänenkään nukkua, kun kaipaa niin juttuseuraa peloissaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:41"]Koira sillä onkin harkinnassa.
Ap
[/quote]
Vai sulla?
Onnekseen ei ole allerginen. Kai se koira olisi hyvä.
Mullakin olisi koira harkinnassa, jos en olisi allerginen. Myös lapseni on allergisia. Miten tämä koira-asia minuun liittyy?
ap
Rukoilu auttaa. Voit rukoilla ystäväsi puolesta ja hän voi rukoilla oman mielenrauhansa puolesta.
Ystäväni on uskova ja rukoilee paljon. Ei näköjään auta kumminkaan tarpeeksi. Pyytää ysein yöllä muakin rukoiöemaan.
Ap
Mitä mieltä olette: laittaisinko puhelimen öiksi pois päältä? Todella kohtuutonta tosin, että joutuisin niin tekemään vainvtuon häiriköijän takia. Jollainhan voi olla oikeaa asiaakin. Olin eilen niin kiukkuinen, että mietin lähestymiskiellon hakemista. Toisaalta hän on reppana.
Ap
Kimppakämppä. Tosin onko hän siis muuten ihan ok, vain tuo ongelma Ei sekoile muuten. Ei olisi kiv kämppikselle.
Tuskin sinkku siihen neuvoksi on.
Kyllä tuohon auttaa psykoterapia. Vaikuttaa ahdistuneisuushäiriöltä ja tod.näk. pakkoneuroosia, masennusta ja jokin persoonallisuushäiriö sotkemassa mieltä. Terapiaa ja lääkitystä kohdilleen. Sit voi miettiä niitä kimppakämppiiä.
Mitenköhän hänelle järjestyisi kimppakämppä. Siis tuon ikäiselle. Hänellä on myös yleistä ahdistuneisuushäiriötä. Lääkitys tosiaan on, muttei vaan auta tuohon yöpelkoon.
Käy häntä säälilsi ja toisaalta harmittaa heräillä puhelonsoittoihin yöllä. En itsekään ole hyväuninen Olen tiukasti kieltänyt soittamasta. Ei auta. Joku apu hälle tarttis saada.
Hän kävi kolmisen vuotta psykoterapiassa. Se auttoi noin pariksi vuodeksi vähäsen. Nyt ovat oireet palanneet. Hänellä on hieno omistusasunto. Suuri kynnys olisi varmaan kimppaan muuttaa, mutta lienee pakko. Millaisia kimppakämppiä on saatavilla tuollaisille pelokkaille, ahdistuneille, akateemisille keski-ikäisille ihmisille. (siis hän on itse akateemisuudestaan tarkka ja ei viihdy kouluttamattomien seurassa. Ei ole minun mielipiteeni)
Ap
Tuo alivuokralainen oli mainio idea. Ehdotan hänelle sitä. Joku opiskelija. (Tosin nykyään lähes kaikki opiskelijat haluavat asua itsekseen, mutta ehkä joku löytyisi.)
Muitakin ideoita vastaanotetaan.
Ap