Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kuukautisten aikana mennä kirkkoon?

Vierailija
16.08.2014 |

Eikös Raamatun mukaan nainen ole saastainen puolukka-aikaan ?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D taas toi vitun tarkastaja.... tai vituntarkastaja...

Vierailija
2/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä! Jumala suuttuu ja iskee salamalla pyllyyn :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mennä.

Vierailija
4/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Moos. 15:19-30 "Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti. (22) Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. (23) Ja jos joku koskee esineeseen, joka on hänen vuoteellaan tai
istuimella, jolla hän on istunut, olkoon saastainen iltaan asti. (29) Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tuokoon ne papille, ilmestysmajan ovelle. (30) Ja pappi uhratkoon toisen syntiuhriksi ja toisen polttouhriksi. Näin pappi toimittakoon Herran edessä hänelle sovituksen hänen saastaisesta vuodostaan."

BONUSTEHTÄVÄ!

Muista olla hiljaa seurakunnassa.

Vierailija
5/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään synnytyksen jälkeen, ennen asiaankuuluvaa puhdistautumisseremoniaa.

Vierailija
6/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en ole uskaltanut kirkkoon kuin pari kertaa Sukulaisten häihin ja ruppijuhliin.

Vierailija
7/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun on kyllä itse pakko myöntää meneväni aina välillä, olen kuitenkin sen verran modernisti, mutta ilman kunnollisia puhdistus rituaaleja en menisi IKINÄ! Mieheni siis piiskaa minut aina sunnuntaisin kahdeksan aikoihin kunnolla ja käyn läpi sen perus "olen saastainen vastenmielinen  babylonin portto"- psalmin. Mun mielestä kyllä näillä varotoimilla VOI mennä kirkkoon. Mut yritän kyllä sit pysyä myös mahdollisimaan kaukana alttarista, etten ihan hirveesti saastuttais mitään.....

Mulla on kyllä yksi kaveri joka ei tee muuta kun kaataa tuhkaa päällensa jos menee menkkapäivinä kirkkoon, sitä pidän vähän jo kyseenalaisena, joku raja kuiteskii uudistuksillekin....

Vierailija
8/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis RIPPIjuhliin, piti sanomani.

t.5

Vierailija
9/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:54"]Siis RIPPIjuhliin, piti sanomani.

t.5

[/quote]

Ei kun siis, Se oli 6 eikä 5.

Tänään ei mikään onnistu. Parempi jatkaa siivousta...

Vierailija
10/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on tosiaan sairas kirja tuo raamattu

Vierailija
11/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:52"]

No mun on kyllä itse pakko myöntää meneväni aina välillä, olen kuitenkin sen verran modernisti, mutta ilman kunnollisia puhdistus rituaaleja en menisi IKINÄ! Mieheni siis piiskaa minut aina sunnuntaisin kahdeksan aikoihin kunnolla ja käyn läpi sen perus "olen saastainen vastenmielinen  babylonin portto"- psalmin. Mun mielestä kyllä näillä varotoimilla VOI mennä kirkkoon. Mut yritän kyllä sit pysyä myös mahdollisimaan kaukana alttarista, etten ihan hirveesti saastuttais mitään.....

Mulla on kyllä yksi kaveri joka ei tee muuta kun kaataa tuhkaa päällensa jos menee menkkapäivinä kirkkoon, sitä pidän vähän jo kyseenalaisena, joku raja kuiteskii uudistuksillekin....

[/quote]

Muistathan seisoa siellä kirkossa ja olla koskematta mihinkään, jottet saastuta ihmisiä (=miehiä).

Vierailija
12/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän luette Raamattua kuin piru sekä fundamentalistit.

Vierailija
13/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan kyyneleet virtaa alapäästä.

Vierailija
14/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:59"]Tehän luette Raamattua kuin piru sekä fundamentalistit.

[/quote]

Luetaan täsmälleen niin kuin siellä lukee.

Vierailija
15/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kuulisi yhdenkin nykypapin saarnan niin Hän retuuttaisi papin tukasta pihalle kesken kaiken ja laittaisi oven säppiin perässään.

Vierailija
16/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kirkon vessassa roskiksessa libressen. Eli joku saastainen oli käynyt ! Meidän kirkko siis moderni seurakuntatalotyyppinen jossa vesivessat.

Vierailija
17/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen kohta kuukautisten aikaisesta saastaisuudesta koskee vanhaa liittoa. Uudessa testamentissa sanotaan että vanha liitto on vanhentunut, eli sen säädökset eivät ole enää voimassa. Ne ovat muutenkin vain esikuvallisia. Sinällään muutenkin hassu kysymys, kun Jeesus nimenomaan tuli syntisiä varten. Raamatun valossa kukaan ihminen ei ole täysin puhdas. Mutta juuri siksi Jeesus tuli. Eli kyllä, voit mennä kirkkoon kuukautisten aikana. Vaikka tuskin ihan tosissaan kysyitkään.

Vierailija
18/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun näin nettiaikana voi viimeinkin puhua tällasista jutuista jollekin! Mä oon niin paljon pohtinut tätä kun käyn tosiaan itsekin aina välillä kirkossa menkkojen aikana vaik siinä se saastuttamisvaara onkin. Olen jo pidemmän aikaa epäillyt kyllä että muutkin tekee näin, näin kolehdin keruun yhteydessä nimittäin kerran, että vierustoverin käsilaukussa oli tampax! Yritin sit vaivihkaa vilkuilla tätä naista ja katsein kertoa, että mullakin on menkat...et oltiin siinä vähän niin kuin rikoskavereina.....Huhuh mikä juttu :D

En kyl IKINÄ kertois tätä kellekään naamatusten! Vitsit jos pappi tietäis. Mulle tulee kyllä tästä välillä aina ihan hirveet tunnontuskat  :(

Vierailija
19/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:12"]

Kyseinen kohta kuukautisten aikaisesta saastaisuudesta koskee vanhaa liittoa. Uudessa testamentissa sanotaan että vanha liitto on vanhentunut, eli sen säädökset eivät ole enää voimassa. Ne ovat muutenkin vain esikuvallisia. Sinällään muutenkin hassu kysymys, kun Jeesus nimenomaan tuli syntisiä varten. Raamatun valossa kukaan ihminen ei ole täysin puhdas. Mutta juuri siksi Jeesus tuli. Eli kyllä, voit mennä kirkkoon kuukautisten aikana. Vaikka tuskin ihan tosissaan kysyitkään.

[/quote]Missä niin sanotaan? Jeesushan nimenomaan lupasi säilyttää lait?

Vierailija
20/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:12"]

[/quote]Missä niin sanotaan? Jeesushan nimenomaan lupasi säilyttää lait?

[/quote]

Juu, niin lupasi, ja niin tekikin mutta oletko miettinyt mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä että, Jeesus itse eli synnittömän/laittoman elämän, ja otti myös kaikki lain rikkomisesta vaadittavat rangaistukset itsensä päälle, jotta ihmiset saisivat vapauden lain orjuudesta. Hepr. 8:13: "Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään."