Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Voiko 11-vuotias vahtia 2-vuotiasta tunnin?
16.08.2014 |
Tarvittaessa olen vartissa takaisin. Naapuriin voi juosta, jos tulee oikea hätä. Niin että voiko?
Kommentit (24)
Ite oon jättäny 15v vahtimaan 2v kaupassa käynnin ajaksi mutten 13v tyttöä, koska hänen vahtimisensa on sitä et istuu sohvalla ja näpyttää kännykkää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ennenvanhaan kun Suomi oli vielä maatalousyhteiskunta ja vanhempien piti käydä navettatöissä ja oli lapsia niin ei siellä kukaan aikuinen vahtinut vaan vanhimmat lapset vahti nuorempia. Niitä lapsia siihen aikaan tehtiin syteen ja saveen.
Voi vahtia jos kerran itse pääset aika nopeasti takaisin ja naapuriinkin voi mennä jos tulee hätä :)
Voi. Vanhemmatkaan eivät välttämättä tietäisi kuinka toimia siinä ja siinä tilanteessa, jokainen voi mennä lukkoon... mutta minusta pari vuotias on tarpeeksi "suuri" juuri vahdittavaksi. Itse rakastin pieniä lapsia pienestä pitäen ja olen ollut kyllä pihalla yksin 7-vuotiaanakin pikkuveljeni kanssa. Kai jokainen lapsensa tuntee. Ja aina voi sattua ja tapahtua, mutta lähtökohta on kai se, että kaikki menee ok. Pari tuntia menee tosi nopeasti. Senhän jo viettää puistossakin hiekkalaatikossa leikkien.
Eli jos perushomma toimii ja 11-vuotias osaa soittaa 112, kaikki on ok :) On sitä aikaisemminkin isosisaret pieniä vahtineet ja suurissa perheissä toimitaan edelleen niin.