Loppuuko elämä 35 vuotiaana? Tuntuu, että kaikki hyvä takana
Enää ei koe mitään uutta ja mahtavaa.. Keskittyy vain syömisestä tulevaan hyvään oloon ja lihoo..
Kommentit (71)
Ei tietenkään.
Monet tekee ensimmäiset lapsetkin vasta tuon iän jälkeen. Menevät naimisiin, opiskelevat, perustavat yrityksiä jne. Jotkut hyvinkin kuuluisat ihmiset ovat aloittaneet uransakin vasta tuon iän jälkeen, kirjailijat, laulajat jne.
Sinä olet vain tylsä ja mielikuvitukseton, tai masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu, kaikki hyvat asiat ovat vielä edessä
Mitä? Rypyt.
Mies hylkää ja ottaa nuoremman, saa uuden lapsen.oma kohtu kuivunut.
Toinen jalka haudassa
Ehdottomasti loppuu. Ei muuta kuin hautaa kaivamaan ja sen reunalle odottamaan kuolemaa.
N38
Lihomisen jälkeen vasta kaikki hyvä on takana. Älä siis tee sitä itsellesi.
Tulee vaikka mitä sairauksia kun läskiintyy. Näin mulle kävi.
Minusta tuntuu, että elämäni vasta alkoi 35v jälkeen. Harhailin päämäärättömästi siihen asti. Nyt minulla on ensimmäinen koulutus peruskoulun jälkeen suoritutettuna, uusi työ alkaa huomenna ja mieskin löytynyt elämää jakamaan.
N39
Ei lopu, tai tietysti riippuu sinusta itsestäsi. Elämä tosin pysähtyy, kun kumppani sairastuu vakavasti ja joutuu huolehtimaan yksin kaikesta. Omaisten lupauksista huolimatta, en saa apua. Ilman vetoapua on todella raskasta.
Nyt 50v mittarissa.
35 ikävuoden jälkeen olen saanut vielä yhden lapsen(toiseksi nuorin 35-vuotiaana), aloittanut uuden harrastuksen, oppinut uuden taidon...
Työ tuo uusia haasteita, puoliso on päässyt pienyrittäjä/kotiäiti- kuvioista palkkatöihin.
Ei elämä lopu 35 vuoteen, jos ei kuole.
On tässä hommattu lapsia, uusia harrastuksia ja uusi kiinnostava työpaikka.
Se loppuu jos koet noin ja annat sen loppua. Elämä on juuri sellaista, kun teet siitä itsellesi.
35 vuoden jälkeen kolme tutkintoa + lapsi.
Jos asenne on tuo, niin varmaan on kaikki hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti loppuu. Ei muuta kuin hautaa kaivamaan ja sen reunalle odottamaan kuolemaa.
N38
Rautakaupasta tukevaa narua ja sopivaa oksaa etsimään.
Sulla ei taida olla lapsia, jos ajattelet noin:)
Vierailija kirjoitti:
Se loppuu jos koet noin ja annat sen loppua. Elämä on juuri sellaista, kun teet siitä itsellesi.
No, sairauksille ei voi useinkaan mitään.
Muitakin vastoinkäymisiä voi tulla.
Tietysti jos se ulkoinen kauneus on tärkeintä elämässä niin ehkä se parasta ennen päiväys alkaa olla takana tuossa iässä. Kannattaa löytää uusia arvoja.
Riippuu mikä on tärkeää. En minä ole enää nuori enkä kaunis mutta minulla on muuta. Ihana perhe, hyvä työ, kiva iso koti ja puutarha jossa on aivan ihanaa puuhailla. Kivoja harrastuksia ja rahaa ostaa ja tehdä mitä huvittaa. Ja ennen kaikkea kyky olla välittämättä mitä muut ajattelee on kehittynyt kiitettävästi, tekee elämästä huomattavasti miellyttävämpää. Voisi olla paremmin, voisi olla huonommin. Ei minun elämä ole lopussa vaan hyvässä vauhdissa.
Otapa kirjoituksesi talteen ja lue se uudelleen vaikka viiskymppisenä.
Omalla kohdalla elämä ei loppunut, mutta helppo elämä loppui. 35 jälkeen on ollut jatkuvia vastoinkäymisiä. Monenlaista luopumista myös, läheisiäkin on kuollut.
Ei lopu, kaikki hyvat asiat ovat vielä edessä