En muistanut laittaa tänään dödöä enkä siltikään haise hielle
Kommentit (25)
Ruokavalio vaikuttaa paljon asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän siihen vaikuttaa geenit ja ihon mikrobikanta.
En minäkään haise hielle vaan viinalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän siihen vaikuttaa geenit ja ihon mikrobikanta.
Nekin joo.
Olen huomannut että stressi saa hien tuoksumaan eli olet ilmeisesti lomalla.
Ihminen ei itse haista omaa hienhajuaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että stressi saa hien tuoksumaan eli olet ilmeisesti lomalla.
Olen työtön ja aivan järkyttävän stressaantunut tulevaisuudesta. Ei vaikuta minuun siis.
Ap
Päivä on vielä nuori. Tai et ole tehnyt muuta kuin istunut.
Mulle käy samoin jos on tarpeeksi kuu.a, eli tuttu ilmiö helteellä tai tropiikissa reissatessa. Matkoillakin ei tarvitse kuin kuivattaa hikinen paita ja sen voi laittaa taas seuraavana päivänä päälle. Sama ei olisi mahdollista talvella vaikka lumitöiden tai hiihtolenkin jälkeen, silloin hiki haisee ihan kammottavalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä haistan kyllä kaiken vähän liiankin hyvin, joten ei ole kyse tästä. En tiedä miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kaikkien ihmisten keholla elä pistävää hienhajua aiheuttavia mikrobeja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Päivä on vielä nuori. Tai et ole tehnyt muuta kuin istunut.
Just äsken tein selkätreenin.
Ap
Hienhaju tulee siitä bakteerikannasta, joka alkaa muhimaan kainaloissa. Jos on hyvin peseytynyt, niin ei hiki ala heti haista, vaikka kuinka hikoilisi!
Niin voi olla. Minä käytän aina dödöä ja käyn usein suihkussa ja silti joskus voi vähän kainalohiki haista. Mies ei käytä DöDöä ikinä eikä edes hikoile kainaloista. Outoa.
Hiki sinänsä ei haise vaan pesemättömyys hikoilun jälkeen alkaa jossain vaiheessa haista eli mikrobikanta tuottaa niitä haisuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan hikirauhaset ja niiden sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä
Pahimmat on ne, joille on sanottu että 'et sinä haise' kohteliaisuudesta vaikka oikeasti haisevat pahalle ja elävät sitten harhaluulossa että tuoksuvat hyvälle...
Vierailija kirjoitti:
Hienhaju tulee siitä bakteerikannasta, joka alkaa muhimaan kainaloissa. Jos on hyvin peseytynyt, niin ei hiki ala heti haista, vaikka kuinka hikoilisi!
Höpö höpö.
Etelässä hiki ei haise. Pöpöt kuolee kuumuuteen. Ehkä sulle on käynyt samalla tavalla täällä.
Puhdas hiki ei haisekaan mutta jos ei haise noin ylipäätään?
Kainaloissa on lähinnä curryn ja kanelin tuoksu.
Ap