Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää ja ahdistaa.. 25-vuotias mies ei jätä rauhaan.

Vierailija
15.08.2014 |

Oon 16 v tyttö ja lukion ekalla. Muuten kaikki on hyvin, muttta mun elämää on huonontanut pahasti parhaan kaverini isoveli. Bestikseni rakastaa ja palvoo isoveljeään yli kaiken, muutenkin hänen isoveli hemmotellee kaveriani monin tavoin esim. antaa paljon autokyytejä harkkoihin ja hakee juhlista ja ostelee kaikkee.

Oon aina tuntenut olon ehkä hieman epämukavaksi tän kyseisen tyypin seurassa. Hän ei ennen ole sanonut tai tehnyt mitään ilkeää tms. mutta nyt yhtäkkiä on viime kesän aikana alkanut "lähentelmään" mua. Kun olin heidän perheen mökillä, niin kun kaverini oli sisällä hakemassa lisää ruokaa niin tää tyyppi sanoi ekan kertaa mulle tosi inhottavasti ja olin ihan silleen normaalisti niinku ei ois sanonu mitää erikoista. Hän sanoi, että "ymmärrät sä ees kuinka hyvä kroppa sulla on ku makasit tolla uimapatjalla?". En osanut vastata mitään, lähdin vaan äkkiä mun kaverin luo sisään. Sen jälkeen kaikki muuttui, hän on ennen ollut mulle mukava mut nyt on alkanut huomauttelemaan kaikkee inhottavaa kun jäädään kahestaan, soitti mulle kaks viikonloppuu sitten humalassa ja kysy oonks neitsyt ja kaikkee, on lähettänyt whatsappissa typeriä viestejä jotain et mun uusin instagramkuva on kuuma ja muuta.. Ehdottelee, että voi antaa mulle kyytejä ja voitais mennä tallinnaan. Mua itkettää. Tuntuu, etten haluu lähteä mihinkään ja haluisin vaan olla kotona rauhassa ja mua hävettää ja tunnen oloni likaseksi. Tiedän, että rikkoisin välini parhaaseen kaveriini jos kertoisin tästä, oon ihan varma että syyttäis mua isoveljensä pokaamisesta koska hän on rakkainta kaverilline tässä maailmassa.. Just vuos sitten yks 99 pani kuus vuotta vanhempaa jätkää ja nyt tää tyttö on ihan hylkiö ja hänellä on täysin lutkan maine. En haluu et mulle käy noin. En halua kertoa äidille. Oon yrittäny ettii netistä jotain puhelinta mihin voisin soittaa ku haluaisin puhua ees jollkkin.. Tää jätkä asuu vielki kotona vaikka käy töissä. Kaikki ois hyvin jos hän vaan muuttais pois. Pelkään ihan hulluna et mun kaveri näkee noi viestit ja suuttuu mulle.. En oo kovin suosittu ja tiedän että kaikki kääntyis mua vastaan.

Auttakaa mua :(

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miten kävi? Kerroitko äidillesi?

Vierailija
2/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko flirttaillut miehelle tai antanu ymmärtää jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi kertoa äidillesi? Onko ketään muuta aikuista, jolle voisit puhua?

Vierailija
4/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua! Entä kaverisi ja hänen veljensä äiti, voisitko kertoa hänelle ja näytä samalla todistusaineistoa.

Vierailija
5/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisitko sanoa asiasta suoraan tälle miehelle?Sano hänelle että lopettaa,et ole kiinnostunut.Miehellä on selvästi joku itsetunto-ongelma,kun ei ole kiinnostunut oman ikäisistään.Jos et uskalla sanoa asiasta hänelle,kerro siitä vaikka koulunne terveydenhoitajalle.Sinun ei tarvitse moista jaksaa!

Vierailija
6/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa maksutta MLL:n lasten ja nuorten puhelimeen:

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

Vierailija
7/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että sinua ahdistaa ja jos mies ei lopeta, kerrot jollekin, esimerkiksi äidillesi.

Vierailija
8/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Hitto et pitää tehdä kärpäsestä härkänen...

Tyyppi on ihastunut suhun, mutta sä et siihen. Olet myös nuori ja tyyppi sun ikääsi nähden liian vanha. Sano sille, että EI kiinosta!

Ja puhu vaikka koulun terkkarille asiasta. Tai äidilles... Tai kaverillesi... Ei tämä ole mikään maailmanloppu ja aivan kamala asia. 

Vierailija
9/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta varmasti olisi, että olet huomioimatta tätä kaverisi isoveljeä. Älä vastaa viesteihin/puheluihin, ehdota kaverillesi, että näkisitte teillä ainakin jonkun aikaa, että tilanne saa laantua. Säästä kaikki viestit, jotka tämä henkilö lähettää. Sinun täytyy varautua siihen, että jossain vaiheessa sinun saattaa olla aika kertoa äidillesi, koska hän haluaa parastasi ja haluaa tietää jos lastansa ahdistellaan. Muista, sinä et tee mitään väärin, eikä sinun tule taipua painostukseen. 

Vierailija
10/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:49"]

Voit soittaa maksutta MLL:n lasten ja nuorten puhelimeen:

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

[/quote]

soitan tonne huomenna. Kiitos

Vierailija
11/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:43"]

Ootko flirttaillut miehelle tai antanu ymmärtää jotain?

[/qu

En. Oon aika awkward ja ujo ja en tykkää muutenkaan puhua sille niin en todellakaan oo flirttaillu.. Oon sanonu sille whatsapissa että laitoin viestin "Voisitko lopettaa, mä en haluu puhuu sun kaa tälläsistä. Tää ei oo kivaa." Mutta se ei reagooinu/muuttanu mitään. En myös vastaa sen viesteihin usein ja sillonku se soitti sen kännipuhelun löin sille luurin korvaan ku alko kyselee niit neitsytkysymyksii.

Mun äiti suuttuu mulle aika helposti kaikist miesasoist, on sanonu suoraan ettei se haluu et mul on poikasytävää niin kauan ku oon kotona.. Hävettää jotekin sanoa, ja mitä se auttais?

Vierailija
12/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurja tilanne. Itselläni on ikäisesi tytär ja haluaisin kyllä tietää jos vastaavaa tapahtuisi. Tyyppi on aivan liian "vanha" ihastumaan lukion ekaluokkalaiseen mielestäni ja jos sinua ei kiinnosta hänen pitäisi aikuisena se ymmärtää. Yritä tavata bestistäsi kotonasi jos veli ei ymmärrä. Suosittelen lisäksi laajentamaan kaveripiiriä nyt lukiossa. Säästä viestit ja juttele äidillesi tai koulun terkalle. Ahdistelun on loputtava!

Vierailija
13/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit suuttuvat miesasioista koska ovat huolissaan. Terkuin nipomutsi nro 12 jonka tytär saa seurustella vasta 21vuotiaana. Paitsi jos poika on tosi kiva ;)

Vierailija
14/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]

Todella kurja tilanne. Itselläni on ikäisesi tytär ja haluaisin kyllä tietää jos vastaavaa tapahtuisi. Tyyppi on aivan liian "vanha" ihastumaan lukion ekaluokkalaiseen mielestäni ja jos sinua ei kiinnosta hänen pitäisi aikuisena se ymmärtää. Yritä tavata bestistäsi kotonasi jos veli ei ymmärrä. Suosittelen lisäksi laajentamaan kaveripiiriä nyt lukiossa. Säästä viestit ja juttele äidillesi tai koulun terkalle. Ahdistelun on loputtava!

[/quote]

Oon nähnyt mun kaverii nyt melkein ainoastaan meidä  kotona koulun ulkopuolella, koska mulla on niin epämukava olo kun meen niille. Mun kaverin vanhemmat ihmettelee iksen oo siellä kun ennen olin koko ajan.. Ja mun kaverii ärsyttää ku ehdotan aina jotain muuta ku niille menoa.

Viimeks ku olin niil ni katottiin leffaa olohuonees ja sit se istu mun takana ja kun mun kaveri lähti hakee puhelintaan nii alko silittelee mun selkää. Lähin äkkii vessaan mut mua ahdisti koko loppu illan. Muutenki ku niiden eteinen on sellanen tosi kapee nii aina ku laitan kenkii tai otan pois se menee siit ohi vessaan silleen et menee ihan liian lähelt mua ja hipasee mun persettä. Must tuntuu että oikeesti en kestä tätä, tää pilaa mun elämän..

Vierailija
15/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:01"]

Äidit suuttuvat miesasioista koska ovat huolissaan. Terkuin nipomutsi nro 12 jonka tytär saa seurustella vasta 21vuotiaana. Paitsi jos poika on tosi kiva ;)

[/quote]

kyl mä ymmärrän ton ja en haluukaa viel poikaystävää vaik tunnen itteni ihan jälkeenjääneeks sen takii. Mut kattoo kans hirveen tarkkaan etten laita mitään paljastavii vaatteita, tai en osaa selittää voisin kuvitella et äiti suuttuis heti et miks ooks keikistelly sille jotain..

Vierailija
16/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt mitään väärää ja tämä ei ole mitenkään sinun syysi. Tuo poika tekee väärin ja on selvästi jotenkin kasvamatta jäänyt henkilö.

Jollekin aikuiselle sinun on kuitenkin kerrottava. Pojalle olet jo kertonut, ettet halua hänen lähestyvän sinua tuolla tavalla. Jatkossa älä vastaa äläkä reagoi viesteihin ja katso tarkkaan, ettet jää hänen kanssaan kaksin minnekään. Yritä viettää aikaa muiden kaverien, kuin tämän, jonka isoveli tämä tyyppi on. Säilytä tosiaan viestit, ne ovat todistusaineistoa.

Mutta jollekin aikuiselle sinun on tosiaan kerrottava, äidillesi, vaikka hän suuttuisikin ja samoin ehdottaisin minäkin vaikka koulun terkkaria. Asia auttaisi siten, että joku muukin tietää asiasta. Tuo poika vaikuttaa arvaamattomalta ja pelkään, että hän tekee jotakin sinulle. Todennäköisesti näin käy, mutta pidä varasi ja todella pidä itsestäsi huoli ja itsesi turvassa!

Vierailija
17/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä naama kiinni ja lopeta provoilu

Vierailija
18/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta touhua mieheltä ja törkeää. Muista että ei sun vika. Olen itse kahden n.ikäisesi äiti ja toivoisin että kertoisit äidillesi tai jollekin toiselle aikuiselle. Vältä tilanteita ja sovi tapaamiset pois tuon ihmisen lähettyviltä. Voimia!

Vierailija
19/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt pilaa sun elämää kokonaan. Todella vastenmielistä käytöstä veljeltä. Ymmärrän, ettet halua puhua bestiksellesi. Asiasta pitää puhua vanhemmillesi. Yksi vaihtoehto on todella jämäkästi ja kovalla äänellä kieltää tyyppiä klähmimästä. Ystäväsi ei selvästikään tiedä eikä velipoika tee tätä ystäväsi ollessa lähellä joten kovaääninen vastustus voi olla ratkaisu..voit myös ystäväsi läsnäollessa alkaa kertoa juttua jostain tytöstä jolle on käynyt näin. Tämä siis niin että veli on lähellä ja kuulee kun puhutte. Kerrot miten ällöä käytös on mielestäsi ja pohditte bestiksen kanssa kenelle olisi viisainta kertoa.

en kuitenkaan usko että äitisi saa kammottavaa raivaria jos kerrot hänelle. Näytä vaikka tämä viestiketju

Vierailija
20/67 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron tähän nyt tän jutun miks tää oikeesti ahdistaa mua.. En halunnu laittaa aiemmin ku tää hävettää mua nii paljon.. Kun oltiin mökillä niin se löys yhet mun rintsikat mitkä täytän sellasilla kanafileillä ja se sano et kertoo kaikille et oon feikki jos en lähe sen kaa ajelemaan.. Sano sen sillon siinä kännipuhelussa. Mä häpeä hirveestit tota mun rinnattomuutta ja en haluu et muut saa tietää et oon noin nolo. Mietin et ptäiskö sille antaa vaan et sais sen hiljaseks.. OOn kyl neitsyt ja en haluis. Toi laittaa viesii ekaks ku herään ja sen jälkeen aina vaan.. Ku tänään seisin lenkillä sillalla ni mietin et pitäiskö vaa hypätä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä