Itkettää ja ahdistaa.. 25-vuotias mies ei jätä rauhaan.
Oon 16 v tyttö ja lukion ekalla. Muuten kaikki on hyvin, muttta mun elämää on huonontanut pahasti parhaan kaverini isoveli. Bestikseni rakastaa ja palvoo isoveljeään yli kaiken, muutenkin hänen isoveli hemmotellee kaveriani monin tavoin esim. antaa paljon autokyytejä harkkoihin ja hakee juhlista ja ostelee kaikkee.
Oon aina tuntenut olon ehkä hieman epämukavaksi tän kyseisen tyypin seurassa. Hän ei ennen ole sanonut tai tehnyt mitään ilkeää tms. mutta nyt yhtäkkiä on viime kesän aikana alkanut "lähentelmään" mua. Kun olin heidän perheen mökillä, niin kun kaverini oli sisällä hakemassa lisää ruokaa niin tää tyyppi sanoi ekan kertaa mulle tosi inhottavasti ja olin ihan silleen normaalisti niinku ei ois sanonu mitää erikoista. Hän sanoi, että "ymmärrät sä ees kuinka hyvä kroppa sulla on ku makasit tolla uimapatjalla?". En osanut vastata mitään, lähdin vaan äkkiä mun kaverin luo sisään. Sen jälkeen kaikki muuttui, hän on ennen ollut mulle mukava mut nyt on alkanut huomauttelemaan kaikkee inhottavaa kun jäädään kahestaan, soitti mulle kaks viikonloppuu sitten humalassa ja kysy oonks neitsyt ja kaikkee, on lähettänyt whatsappissa typeriä viestejä jotain et mun uusin instagramkuva on kuuma ja muuta.. Ehdottelee, että voi antaa mulle kyytejä ja voitais mennä tallinnaan. Mua itkettää. Tuntuu, etten haluu lähteä mihinkään ja haluisin vaan olla kotona rauhassa ja mua hävettää ja tunnen oloni likaseksi. Tiedän, että rikkoisin välini parhaaseen kaveriini jos kertoisin tästä, oon ihan varma että syyttäis mua isoveljensä pokaamisesta koska hän on rakkainta kaverilline tässä maailmassa.. Just vuos sitten yks 99 pani kuus vuotta vanhempaa jätkää ja nyt tää tyttö on ihan hylkiö ja hänellä on täysin lutkan maine. En haluu et mulle käy noin. En halua kertoa äidille. Oon yrittäny ettii netistä jotain puhelinta mihin voisin soittaa ku haluaisin puhua ees jollkkin.. Tää jätkä asuu vielki kotona vaikka käy töissä. Kaikki ois hyvin jos hän vaan muuttais pois. Pelkään ihan hulluna et mun kaveri näkee noi viestit ja suuttuu mulle.. En oo kovin suosittu ja tiedän että kaikki kääntyis mua vastaan.
Auttakaa mua :(
Kommentit (67)
Kuka helkkari nostaa näitä ikivanhoja ketjuja??
1. Sinä et ole tehnyt väärin. Tuo mies on rikkonut oikeuttasi fyysiseen koskemattomuuteen mm. silittämällä selkääsi.
2. Nuo neitsytkyselyt ym ovat seksuaalista häirintää, mikä on rikos.
3. Äidit ovat sitä varten, että he auttavat ja puolustavat tyttäriään. Jos et halua kertoa siltikään äidillesi, kerro vaikka terkkarille tai muulle vastaavalle aikuiselle (isosisarukselle?)
4. Säästä kaikki viestit. Tarvitset niitä todisteina. Älä vastaa viesteihin tai puheluihin.
Missähän tämänkin tsypykän isä on ollut?
Kerroit sentään meille. Se on jo aika paljon se.
Sitten vuosikymmenien kuluttua, kun sinäkin olet mammaiässä, ymmärrät että SINULLA ei ole mitään hävettävää. Ymmärrämme kyllä, että tunnet itsesi ahdistuneeksi - juuri siitä syystä tuollaista toimintaa nimitetään ahdisteluksi.
Pidä varasi, että et koskaan joudu tuon tyypin kanssa kahden. Jos niin käy, soita heti jollekin luotettavalle ihmiselle ja pidä puhelin auki niin pitkään, että pääset pois siitä tilanteesta.
Laita puhelimeesi esto, että ei voi soittaa sinulle äläkä koskaan avaa hänen lähettämiään viestejä. Ehkä hän sitten ottaa uhrikseen jonkun muun.
Kouluterkkarilla on vaitiolovelvollisuus,joten voit kertoa asiasta hänelle. Voi olla, että hän ei voi paljonkaan auttaa, mutta ainakin sinä saat jutella asiasta jonkun kanssa kunnolla.
Tässähän ei ole kyse mistään seurustelusta, joten nipomutsilla ei ole mitään syytä suuttua tyttärelleen.
Kaksi vuotta on nyt kulunut aloituksesta, miten on käynyt?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:59"]
Todella kurja tilanne. Itselläni on ikäisesi tytär ja haluaisin kyllä tietää jos vastaavaa tapahtuisi. Tyyppi on aivan liian "vanha" ihastumaan lukion ekaluokkalaiseen mielestäni ja jos sinua ei kiinnosta hänen pitäisi aikuisena se ymmärtää. Yritä tavata bestistäsi kotonasi jos veli ei ymmärrä. Suosittelen lisäksi laajentamaan kaveripiiriä nyt lukiossa. Säästä viestit ja juttele äidillesi tai koulun terkalle. Ahdistelun on loputtava!
Oon nähnyt mun kaverii nyt melkein ainoastaan meidä kotona koulun ulkopuolella, koska mulla on niin epämukava olo kun meen niille. Mun kaverin vanhemmat ihmettelee iksen oo siellä kun ennen olin koko ajan.. Ja mun kaverii ärsyttää ku ehdotan aina jotain muuta ku niille menoa.
Viimeks ku olin niil ni katottiin leffaa olohuonees ja sit se istu mun takana ja kun mun kaveri lähti hakee puhelintaan nii alko silittelee mun selkää. Lähin äkkii vessaan mut mua ahdisti koko loppu illan. Muutenki ku niiden eteinen on sellanen tosi kapee nii aina ku laitan kenkii tai otan pois se menee siit ohi vessaan silleen et menee ihan liian lähelt mua ja hipasee mun persettä. Must tuntuu että oikeesti en kestä tätä, tää pilaa mun elämän..
Kuulostaa ihan hirveältä, ymmärrän ahdistuksesi. Tuo on todellista seksuaalista ahdistelua ja oikeasti kaverisi veljen ei kuuluisi päästä kuin koira veräjästä niin että laskun maksatte sinä ja ystäväsi katkenneena ystävyytenä. Juuri tämän viestisi luettuani spontaani ajatukseni oli se, että kaverillasi on oikeus tietää. Ja sinulla on oikeus osoittaa suuttumuksesi.
"itkettää ja ahdistaa"
Tärisyttääkö myös?
Vähemmän olisi enemmän
Kukaan 16v ei kirjoita tollasta kieltä