Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun yli 70v äitini nyrpistelee kaikelle meillä käydessään?

Vierailija
01.08.2021 |

Tulee huomenna taas...

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini alkoi myös vanhemmiten täräytellä ikäviä kommentteja siitä sun tästä asiasta. Jotenkin olin aluksi ihan hämmentynyt, meillä kun on aina oltu kohteliaita ja varottu loukkaamasta toisia. Sanoikin itse sitten, että hän on jo niin vanha, ettei hänen tarvitse enää välittää, hän voi sanoa suoraan! Juu ei. Jos ei dementiasta kyse (ja tässä tapauksessa ei todellakaan ollut) niin ikä ei mitenkään anna oikeutta kohdella muita huonosti.

Etenkin kun alkoi naureskella lasteni ulkonäköä ja osoitella sormella (!) milloin mistäkin syystä, sanoin ihan suoraan, että tuollainen ei nykyään ole tapana. Tajusin lopulta, että helvettiäkö minäkään tuollaista kuuntelen ja huomautin saman tien jonkun itseeni kohdistuvan pilkallisen ulkonäkökommentin kohdalla, että haloo, miksi sä sanot jotain tollasta, aika inhottava kommentti. Meni ihan hämmentyneeksi ja naurahteli nolona. Kun tilanne toistui, oppi välttämään nolot tilanteet ja pitämään kommentit itsellään. Selvästi ei jotenkin vain tullut ajatelleeksi, että pään aukominen ei ollutkaan ok. Että joku voi loukkaantua ja jopa vastata ikävästi takaisin. Vanhakin oppii näemmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä