Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset ja koronarokote

Vierailija
01.08.2021 |

Mulla on vuosikaudet ollut kierto kuin kello (28vrk ja illalla alkaa), nyt Pfizerin jälkeen niukka vuoto alkoi kiertopäivänä 10. Yritämme raskautta niin harmittaa tämä, jos kierto kokonaan sekoaa.

Onko muilla seurannut rokotteesta selkeitä kiertohäiriöitä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kierto sekaisin kun vaan voi olla. Tulee ennen aikoja, on myöhässä reilusti, kesto vaihtelee parista päivästä pariin viikkoon, välillä niukkaa välillä runsasta. 

Ennen kellon tarkat kuukautiset ja vuotopäivinä aina samanlainen vuotorytmi. 

Olen 28v, ei vielä vaihdevuosia. 

Joka ehdottaa stressiä niin lyön kohta kaulimella. Mulla on elämässä ollut stressiä liiaksikin (iso onnettomuus, vakava sairastuminen, isäni murhattiin, asunnostamme löytyi paljon hometta ja kaikki piti aloittaa alusta) eikä ikinä ne stressit ole vaikuttanut kuukautisiin. Korona-aikana ei ole ollut stressiä, ei ole oikeastaan huollettanu koko korona sen kummemmin. 

Vierailija
42/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä miten tyhmiä te naiset olette! Kuukautisiin vaikuttaa joku miljoona asiaa. Pelkästään se, että olette koko syksyn toitottaneet toisillenne, että piikistä tulee kuukautishäiriö, voi tehdä teille kuukautishäiriön.

Ehdotan, että voitte kaikki yhdessä taiteilla tällä ”piikkiverellä” taideteoksia, kuten esikuvana guru Maria Nordin.

Herätkää lampaat!

Ilmeisesti löytyi kuukautisten asiantuntija joka tietää kuukautisista paremmin kuin naiset itse 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen, viime viikolla julkaistu tutkimus rokotteesta, tuki tätä ilmiötä. EMA tutkii asiaa lisää, mutta Suomessa ei uutisoitu. Googlatkaa itse, tutkimus on ja tiedot löytyy englanniksikin.

Vierailija
44/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse vielä rokotteita ottanut. Tuntuu älyttömältä, ettei näitä kuukautisvaivoja oteta tosissaan. Mulla vajaan viikon runsaat menkat kerran kuussa jo aiheuttaa anemiaa, mitä tuollainen jatkuva vuoto sitten tekee terveydelle ja hyvinvoinnille...

Vierailija
45/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.fhi.no/en/studies/ungvoksen/increased-incidence-of-menstrua… norjan terbeyslaitoksen tutkimus toissa päivältä

Vierailija
46/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka piikki syyskuussa, toinen lokakuussa. Kierto aivan sekaisin. Omalla kohdalla on nimenomaan lykännyt ovulaatiota kymmenellä päivällä, tiedän koska lasta on yritetty kohta vuosi ja tikuttelen ovista. Luteaalinen vaihe on myös aiempaa lyhyempi. Kierto on venynyt 31 päivästä sinne melkein neljäänkymmeneen ja ovulaatio tulee noin kp 26.

Eipä täällä ainakaan ole hedelmöittymistä auttanut tämä rokote :(

Vierailija
47/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raskaustoiveita ja tämän vuoksi piikit ottamatta. Toivottavasti tulee julki tutkimustuloksia ennen pakkorokotuksia.

Vierailija
48/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.fhi.no/en/studies/ungvoksen/increased-incidence-of-menstrua… norjan terbeyslaitoksen tutkimus toissa päivältä

Tämä oli mielenkiintoinen tutkimus. 

Vierailija
49/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä miten tyhmiä te naiset olette! Kuukautisiin vaikuttaa joku miljoona asiaa. Pelkästään se, että olette koko syksyn toitottaneet toisillenne, että piikistä tulee kuukautishäiriö, voi tehdä teille kuukautishäiriön.

Ehdotan, että voitte kaikki yhdessä taiteilla tällä ”piikkiverellä” taideteoksia, kuten esikuvana guru Maria Nordin.

Herätkää lampaat!

Ilmeisesti löytyi kuukautisten asiantuntija joka tietää kuukautisista paremmin kuin naiset itse 😅

Sattumalta olen nainen. Monen lapsen äiti vielä, joten todellakin tiedän jotain tästä asiasta.

Tämä menkkahäiriö keskustelu on typerimpiä mitä olen koskaan nähnyt. Maria Nordinhan tietää kertoa, että pelkkä rokotteenottajan läheisyydessä oleskelu aiheuttaa näitä häiriöitä. Ja keskenmenoja.

Herätkää jo joukkopsykoosista! Teitä viedään kuin pässiä narussa.

Vierailija
50/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei norjalaistutkimuksedta hiiskuttu täällä mitään. Saksan media julkaisi, Suomessa ei mikään taho. Näitä olisi tärkeä tiedottaa, epätietoisuuden hälventämiseksi.

Vierailija
51/74 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jenkkilässä on käynnissä jo useampi tutkimus aiheesta. Anekdotaalinen tieto kun on aina vain sitä, hyvin eri asia kuin tieteellinen tutkimustieto, joka tulee tottakai jonkin verran jälkijunassa. On tosi tärkeää, että jokainen tekee haittavaikutusilmoituksen. Mulla ollut kavereita, jotka tajusi asian vasta jälkikäteen. Ei Mika Rämet voi sanoa, että kuukautishäiriöitä tulee, jos sitä ei ole tutkittu. Siksi hän ei sano niin. Ei silti tarkoita, etteikö pitäisi mahdollisena, että voi tulla. Tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan.

Vierailija
52/74 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saaneet mitään apua tähän?

Toisesta annoksesta on kulunut 4 kuukautta ja homma vain pahenee - enää 6 vuodotonta päivää. Norjalaistutkimuksessa sanottiin että ekan annoksen jälkeen normalisoituu muutaman kuukauden jälkeen yleensä.

Aloitin näihin hormonaalisen ehkäisyn, joka aiemmin lopetti kuukautiset. Nyt ei vaikutusta…

Vierailija
53/74 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen modernarokotteen jälkeen kuukautiset tulleet 2vko-2kk välillä. Aikaisemmin tasainen kierto. 6 kk nyt ollu kierto sekaisin. Lisäksi ovulaatioita jäänyt tulematta (tiedän, koska tunnen selkeänä kipuna toisella puolella alavatsaa) tai ovulaatio on saattanut tulla esim. jo kuukautisten aikana.

Onneksi lapset on jo hankittuna. Kolmatta rokotetta en ota, irtisanokoon sitten vaikka minut sairaanhoitajan töistä.

Vierailija
54/74 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko rokotteessa olla jotain anabolisiin steroideihin kuuluvaa, tai jokin muu aiheuttaa äkillistä estrogeenin vajausta, virtsan hajusta päätellen.

Vierailija
56/74 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätkää lampaat!

Sattumalta olen nainen. Monen lapsen äiti vielä, joten todellakin tiedän jotain tästä asiasta.

Tämä menkkahäiriö keskustelu on typerimpiä mitä olen koskaan nähnyt. Maria Nordinhan tietää kertoa, että pelkkä rokotteenottajan läheisyydessä oleskelu aiheuttaa näitä häiriöitä. Ja keskenmenoja.

Herätkää jo joukkopsykoosista! Teitä viedään kuin pässiä narussa.

Kukahan se pässi narussa on?

Vierailija
57/74 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa raportoida häiriöt Fimealle. Nyt olen monelta tutulta kuullut haitoista omakohtaisesti, mutta haittavaikutusilmoituksia on tähän lähipiiriotantaan nähden tehty vähän.

Vierailija
58/74 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä, että miksei asioita voida selkeyttää. Hoetaan vain, että on rokote turvallinen, eikä kuukautisten häiriöt johdu itse rokotuksesta välttämättä. Sehän olikin se 'helpotus rokotuksen saamisesta'. Vaikka rokote olisi turvallinen (en ole lääkäri joten en voi ottaa kantaa suuntaan tai toiseen) niin miksi on niin vaikea sitten selittää tätä ilmiötä. Itseä asia mietityttää ja varmasti moni painii asian kanssa, niin ei tunnu reilulta tämän asian sivuuttaminen. En myöskään erityisemmin arvostanut Hanna Nohynekin vastausta kysyttäessä aiheuttaako rokote lisääntymiskyvyttömyyttä. Vastaus oli 'Ei tämänhetkisten tietojen valossa'. Vau, jopa helpotti. Varmasti luo luottamusta rokotteeseen niiden naisten puolelta, jotka ovat 6 kuukauden jälkeen kuukautiskierrossa aivan sekaisin.

Vierailija
59/74 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lähes 30 vuotta menkat päivälleen säännölliset. Niitä eivät ole sotkeneet laihdutus tai äärimmäinen stressi (avioero, potkut, äidin kuolema) millään lailla.

Kunnes sais heinäkuussa kakkospiikin. Sen jälkeen kuukautiset jäi yhdessä kierrossa kokonaan pois - tätä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Ei kertaakaan 30 vuoteen.

Tämän jälkeen menkat on tulleet ”noin” kerran kuussa, mutta ihan epäsäännöllisesti. Viimeksi olivat 10 päivää etuajassa ja vuoto kesti runsaana yli viikon. Eli lähemmäs puoli vuotta piikin jälkeen kierto vielä ihan sekaisin.

En ole rokotevastainen, ja otan tästä huolimatta kolmannen piikin.

Vierailija
60/74 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan rokotuksen kesäkuussa, toisen kesän lopulla.

Ekat menkat rokotuksen jälkeen alkoi juuri ennen joulua ja olivat kivuliaat mutta todella niukat. Ihan mustaruskeaa mönjää tuli ekat 4 päivää, ja sitten kirkasta verensekaista vuotoa 3 päivää.

Oireita oli heinäkuun alkupuolelta jolloin menkkojen piti olla siis, jatkuvasti tuonne jouluun asti mm. kipua, terävää vihlontaa, rintojen arkuutta ja turvotusta jne jne. Ei raskautta ja raskaustestejä tuli tehtyä kymmeniä kotitestejä ja pari labroissa.

Uskon että oli rokotuksen vika. Toivottavasti nyt alkaa normalisoitua tuo kierto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi