Kuukautiset ja koronarokote
Mulla on vuosikaudet ollut kierto kuin kello (28vrk ja illalla alkaa), nyt Pfizerin jälkeen niukka vuoto alkoi kiertopäivänä 10. Yritämme raskautta niin harmittaa tämä, jos kierto kokonaan sekoaa.
Onko muilla seurannut rokotteesta selkeitä kiertohäiriöitä?
Kommentit (74)
Tehkää kuule fimealle ilmotuksia! Niin minäkin tein
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä miten tyhmiä te naiset olette! Kuukautisiin vaikuttaa joku miljoona asiaa. Pelkästään se, että olette koko syksyn toitottaneet toisillenne, että piikistä tulee kuukautishäiriö, voi tehdä teille kuukautishäiriön.
Ehdotan, että voitte kaikki yhdessä taiteilla tällä ”piikkiverellä” taideteoksia, kuten esikuvana guru Maria Nordin.
Herätkää lampaat!
Herää itse.
https://www.fhi.no/en/studies/ungvoksen/increased-incidence-of-menstrua…
Vierailija kirjoitti:
Eka piikki syyskuussa, toinen lokakuussa. Kierto aivan sekaisin. Omalla kohdalla on nimenomaan lykännyt ovulaatiota kymmenellä päivällä, tiedän koska lasta on yritetty kohta vuosi ja tikuttelen ovista. Luteaalinen vaihe on myös aiempaa lyhyempi. Kierto on venynyt 31 päivästä sinne melkein neljäänkymmeneen ja ovulaatio tulee noin kp 26.
Eipä täällä ainakaan ole hedelmöittymistä auttanut tämä rokote :(
Miten oot voinut saada rokotukset noin tiheällä välillä?
Heippa,
luin tätä keskustelua ja haluaisin vain harmitella tilanteitanne. Olen itse hedelmällisessä iässä oleva nainen kuten myös kaikki ystävämme ja olemme tästä syystä keskustelleet myös rokotteen mahdollisista vaikutuksiin kuukautiskiertoon. Itselläni on kolmas piikki huomenna vuorossa, mutta en osaa olla huolissani sen vaikutuksesta kuukautiskiertoon vaikka toivonkin lasta. Itselläni kaksi aiempaa rokotetta ei ole vaikuttanut kiertooni mitenkään, vaikka muuten voin kyllä todeta itselläni esim stressin yleisesti vaikuttavan kiertooni sitä pidentäen. Itse haluan uskoa, että kyllä se lapsi sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin, jos se on näin tarkoitettu ja tähän ei muun maailmantilanne vaikuta sen enempää. Tsemppiä ja positiivisia fiiliksiä siis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä miten tyhmiä te naiset olette! Kuukautisiin vaikuttaa joku miljoona asiaa. Pelkästään se, että olette koko syksyn toitottaneet toisillenne, että piikistä tulee kuukautishäiriö, voi tehdä teille kuukautishäiriön.
Ehdotan, että voitte kaikki yhdessä taiteilla tällä ”piikkiverellä” taideteoksia, kuten esikuvana guru Maria Nordin.
Herätkää lampaat!
Ilmeisesti löytyi kuukautisten asiantuntija joka tietää kuukautisista paremmin kuin naiset itse 😅
Sattumalta olen nainen. Monen lapsen äiti vielä, joten todellakin tiedän jotain tästä asiasta.
Tämä menkkahäiriö keskustelu on typerimpiä mitä olen koskaan nähnyt. Maria Nordinhan tietää kertoa, että pelkkä rokotteenottajan läheisyydessä oleskelu aiheuttaa näitä häiriöitä. Ja keskenmenoja.
Herätkää jo joukkopsykoosista! Teitä viedään kuin pässiä narussa.
Niin, saisiko argumentteja? Tutkimusta, joka voisi hälventää näiden naisten huolta? Täällä on esitetty jo useampi linkki, että on aiheuttanut häiriötä kuukautiskierrossa. Miten voit noin kevyesti dissata nämä kokemukset ja tutkimukset, vaikka mitään asiapohjaa?
Meni sekaisin. Ekan rokotteen jälkeen menkat alkoivat myöhässä ja kestivät ja kestivät... Varmaan 2 viikkoa, minkä jälkeen seuraavat menkat alkoivat n. viikon etuajassa eli vuosin n. 2 kk. Toisen rokotteen jälkeen sama homma ja vielä kolmaskin kierto oli sekaisin, vuoti ja tiputteli vuoron perään 2 vko. Kierto normaali kun rokotteista kulunut 4 kk. Kolmannen otan vaan jos on pakko, en jaksa tota menkkahommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää lampaat!
Ilmeisesti löytyi kuukautisten asiantuntija joka tietää kuukautisista paremmin kuin naiset itse 😅
Sattumalta olen nainen. Monen lapsen äiti vielä, joten todellakin tiedän jotain tästä asiasta.
Tämä menkkahäiriö keskustelu on typerimpiä mitä olen koskaan nähnyt. Maria Nordinhan tietää kertoa, että pelkkä rokotteenottajan läheisyydessä oleskelu aiheuttaa näitä häiriöitä. Ja keskenmenoja.
Niin, saisiko argumentteja? Tutkimusta, joka voisi hälventää näiden naisten huolta? Täällä on esitetty jo useampi linkki, että on aiheuttanut häiriötä kuukautiskierrossa. Miten voit noin kevyesti dissata nämä kokemukset ja tutkimukset, vaikka mitään asiapohjaa?
Oletko lukenut niitä linkkien tutkimuksia? Ne kuukautiskiertohäiriöt ovat tutkimusten mukaan sitä, että kierto heittää keskimäärin yhdellä vuorokaudella suuntaan tai toiseen, ja palautuu normaaliksi parin-kolmen kuukauden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää lampaat!
Oletko lukenut niitä linkkien tutkimuksia? Ne kuukautiskiertohäiriöt ovat tutkimusten mukaan sitä, että kierto heittää keskimäärin yhdellä vuorokaudella suuntaan tai toiseen, ja palautuu normaaliksi parin-kolmen kuukauden sisällä.
Mitä se keskimääräinen yhden päivän heitto auttaa sitä, jolle on tullut kuukausia kestäviä ongelmia? On kyllä taas ihmeellistä vähättelyä.
Jos joku vaikka kuolee nuorena, niin lohdutatko läheisiä sanomalla, että lukekaa, ihmiset elää keskimäärin yli 80 vuotta?
Hmm menkat piti alkaa eilen, mutta ei oo kuulunut. Eka rokotteen jälkeen ei ollut kuukautishäiriöitä, mutta nyt jännittää miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Mekin yritetään lasta. Meinasin ottaa rokotteen mutta nyt en taida uskaltaa, mulla kun on ikää jo sen verran että hyviä munasoluja ei taida läheskään joka kiertoon riittää.
Tämä on ihan ymmärrettävä huoli, vaikka tutkimusten mukaan koronarokote ei vaikutakaan hedelmällisyyteen. Miestä kannattaa kuitenkin muistuttaa ottamaan rokotteen, sillä tutkimusten mukaan sairastettu korona heikentää miesten hedelmällisyyttä, rokote ei.
Rokotteen tarkoitushan on simuloida oikeaa tautia ja ilmeisesti on viitteitä, että etenkin long covid saa aikaan myös kuukautiskierron häiriöitä. (https://www.medicalnewstoday.com/articles/long-covid-and-periods-the-un…)
Näin ollen on loogista, että myös rokote voisi joillekin aiheuttaa samaa - ehkäpä juuri heille, jotka koronataudistakin saisivat näitä oireita.
Lopuksi vielä aiheen vierestä: jos oma hedelmällisyys huolettaa, suosittelen ehdottomasti käymään hedelmällisyystutkimuksissa. Munasolut eivät lopu ihan yhtäkkiä, mutta niiden laatu heikkenee loppua kohden. (Ts. ne eivät hedelmöity, tai hedelmöittyvät, mutta eivät lähde jakautumaan normaalisti ym.) Ja jos munasolusi ovat tosiaan jo vähissä, niin kannattaa hyödyntää ammattiapua, julkisella tai yksityisellä.
Minulla alkoi vuotohäiriöt ensimmäisen rokotteen jälkeen heinäkuussa 2021. Oireina hyvin lievä epämääräinen tiputtelu ennen 1-3pv ennen kuukautisvuodon alkua. Toisen rokotteen jälkeen tiputteluvuoto alkoi olemaan vielä selkeämpää ja alkaa nyt n. 5 vrk ennen kuukautisten alkua selvästi verisellä tiputtelulla. Lääkärissä on tutkittu ettei ole mitään vikaa missään ja aloitettiin keltarauhashormonit loppu kiertoon että tiputteluvuoto tasoittuisi. Tämä ei ole auttanut ollenkaan. Tällä hetkellä olen päätynyt tulokseen että en ota kolmatta rokotetta. Tutkimukset väittää että haittavaikutukset ja vuotohäiriöt ei ole pitkäaikaisia. En tiedä sitten mikä on se pitkäaikaisuuden mittari kun vaiva on kestänyt jo 8kk ja loppua ei näy.
Voiko tästä päätellä, että monien kehot reagoi niin, että lisääntymiselle ei ole otollinen aika? Irtoaakohan silloin huonompi munasolu, vähän niin kuin kana tekisi ns. nahkamunan 😁, eli vaikka raskautuisikin se olisi tavallaan manipuloitua.
Onko kenelläkään ollut kuukautiskierto sekaisin vielä 9kk toisen rokotteen saamisesta? Minulla on. Tähän asti kierto ollut täsmälleen 28 vrk, nyt 21-29vrk. Kyllä tuntuu paskalta kun töitten takia piti nämä ottaa.
Sekaisin meni molemmista piikeistä. Jäi välistä ja sitten tuli 2 vkon välein ekasta. Toisesta jäi pois noin 2,5 kk kokonaan. Gynelläkin kävin, eikä mitään syytä löytynyt. Muuten kierto aina 26 pv, max 1 pv heittoja joskus ollut.