Kuukautiset ja koronarokote
Mulla on vuosikaudet ollut kierto kuin kello (28vrk ja illalla alkaa), nyt Pfizerin jälkeen niukka vuoto alkoi kiertopäivänä 10. Yritämme raskautta niin harmittaa tämä, jos kierto kokonaan sekoaa.
Onko muilla seurannut rokotteesta selkeitä kiertohäiriöitä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasin on kuin Haminen kaupunki, mutta lapset onneksi jo tehty.
Ja tämäkö on mielestänne normaalia, että kuukautiset menee sekaisin tästä injektiosta?
Eikö tätä pitäisi ihmetellä enemmän?
Liika stressi aiheuttaa myös monille kiertohäiriöitä kuukautisten aikana.
Mielenkiintoinen näkemys, kun normaalisti ei stressistä ole ikinä käynyt mitään merkittäviä poikkeuksia kuukautisiin. Mutta nyt kun on aloitettu lääkitys jota ei ole ikinä aiemmin kokeiltu ihmisisssä, niin tietenkin se johtuu stressistä eikä tästä uudesta asiasta.
Tietenkin. Parempi vain lopettaa se ajattelu ja tehdä niinkun sanotaan, eiks jeh?
Kannattaa varmaan tehdä haittailmoitus!
Up nostan tätä ketjua, lisää kokemuksia olisi kiva kuulla.
Onko joku löytänyt aiheesta tehtyjä tutkimuksia? Suomeksi tai englanniksi.
Siis saattaako rokote vaikuttaa ovulaatioon vai aiheuttaako se jotain hormonaalista vuotoa alapäästä? Jos vaihdevuosien alkamisen jälkeenkin on tullut vuotoa. Normaalit kuukautisethan alkavat noin kaksi viikkoa ovulaatiosta.
1.rokotteen jälkeen ei omaan kiertoon vaikutusta. Toisen jälkeen yhdet alkaneet viikkoa oletettua aiemmin mutta niin on käynyt ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Siis saattaako rokote vaikuttaa ovulaatioon vai aiheuttaako se jotain hormonaalista vuotoa alapäästä? Jos vaihdevuosien alkamisen jälkeenkin on tullut vuotoa. Normaalit kuukautisethan alkavat noin kaksi viikkoa ovulaatiosta.
1.rokotteen jälkeen ei omaan kiertoon vaikutusta. Toisen jälkeen yhdet alkaneet viikkoa oletettua aiemmin mutta niin on käynyt ennenkin.
Vaikea sanoa, tuntuu ettei näistä löydy selkeää tutkimustietoa vaikka aika paljon tällaisia kokemuksia on ollut julkisuudessa. Mm.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/6bcd4001-52f1-4aa8-b642-06c55c0181fa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronarokotteen-jalkeen-jennin-kuuk…
https://kaksplus.fi/blogit/desirenymark/2021/10/03/no-ne-kirotut-pfizer…
https://bigmamashome.vaikuttajamedia.fi/2021/10/28/kuukautiset-sekaisin…
Mika Rämet kommentoi asiaa näin: "Kuukautiskiertoon vaikuttavat monet tekijät, kuten esimerkiksi stressi ja mahdollinen helpotus rokotuksen saamisesta sekä itse rokotteen aiheuttama reaktio kehossa, kertoi rokotustutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet haastattelussa." (tämä lainaus tuolta iltalehden uutisesta)
Käsittämättömän naurettava selitys tuo...
Eka rokote 2.6.2021, otin sen rokotteen kiertopäivä 3 eli kun menkat oli. Menkat normaalisti 5 päivää, rokotteen aikana menkat kesti 11 päivää. Säännöllinen 28 päivän kierto on historiaa. Toisen rokotteen otin elokuussa.
En pysy enää kärryillä ollenkaan. Koko ajan pitää pitää sidettä housuissa ja nukkua housut jalassa. Ikinä ei tiedä milloin vuotoa tulee. Saatan vuotaa 2 päivää kun niagara tai vuoto saattaa kestä 14 päivää. Taukoa ollut 8-42 päivää. Nyt edelliset vuodot 42 päivää sitten ja koko ajan odotan milloin vuodan. Raskaustestejä olen tehnyt paljon, negaa kaikki. Tosin eipä niitä yrityskertoja ole edes montaa ollut kun mulla menee tähän touhuun hermo ja miehellä kans. Aina on selvä ovulaatio ollut kiertopäivä 13. Ensimmäisen piikin jälkeen edes ovulaatiota ei ole ollut.
Saako sanoa kuinka paljon vituttaa. Toista lasta haluttais.
Elämä on tasapainossa, ei stressiä. Korona ei huoleta sen kummemmin, menin rokotteelle kun kaikki muutkin. Mutta alkaahan tämä vuotoepisodi stressaan hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Eka rokote 2.6.2021, otin sen rokotteen kiertopäivä 3 eli kun menkat oli. Menkat normaalisti 5 päivää, rokotteen aikana menkat kesti 11 päivää. Säännöllinen 28 päivän kierto on historiaa. Toisen rokotteen otin elokuussa.
En pysy enää kärryillä ollenkaan. Koko ajan pitää pitää sidettä housuissa ja nukkua housut jalassa. Ikinä ei tiedä milloin vuotoa tulee. Saatan vuotaa 2 päivää kun niagara tai vuoto saattaa kestä 14 päivää. Taukoa ollut 8-42 päivää. Nyt edelliset vuodot 42 päivää sitten ja koko ajan odotan milloin vuodan. Raskaustestejä olen tehnyt paljon, negaa kaikki. Tosin eipä niitä yrityskertoja ole edes montaa ollut kun mulla menee tähän touhuun hermo ja miehellä kans. Aina on selvä ovulaatio ollut kiertopäivä 13. Ensimmäisen piikin jälkeen edes ovulaatiota ei ole ollut.
Elämä on tasapainossa, ei stressiä. Korona ei huoleta sen kummemmin, menin rokotteelle kun kaikki muutkin. Mutta alkaahan tämä vuotoepisodi stressaan hulluna.
Oletko käynyt lääkärissä? Onko asiaa tutkittu jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt lääkärissä? Onko asiaa tutkittu jotenkin?
En ole käynyt vielä lääkärissä. Mutta pitäisi pikapuolin mennä, kun on nyt noin paljon myöhässä enkä usko raskauteen (testi negaa eikä mitään oireita). Sen verran kummallista tämä on.
Ilmoittakaa Fimeaan. Olisi ihana apu kaikille naisille ja tytöille ja tuleville sukupolville. Kyllä haittailmoitukset kuuluu tehdä. Voimia kaikille!! Toivon terveitä vauvoja ja iloa perheisiinne! Mummu52v
Rämet väheksyy tätäkin haittaa. Pfizer rahoittaa hänen työtään, ei voi purra ruokkivaa kättä, jos omatunnon ohitusleikkaus on jo tehty..
Vierailija kirjoitti:
Ehkä syötkin jo, mutta siis muista syödä rautalisää! Jos vuodat noin paljon sulla on kohta myös rauta loppu mikä vaikeuttaa raskautumista entisestään.
Mä en voi antaa luotettavaa vastausta, koska kiertoni on normaalistikin epäsäännöllinen, lisäksi valon määrä vaikuttaa voimakkaasti. Usein juuri tässä kohtaa vuotta jää helposti kuukautiset tulematta ja samoin keväällä ne hyppäävät huomattavan monta päivää eteenpäin. Kuitenkin rokotteen jälkeen on tullut tosi niukkoja kuukautisia ja nyt jäi tulematta kokonaan. Pms oireet kyllä tulivat silti.
Muistakaa ilmoittaa fimeaan haitta vaikutuksista
Minulla puolestaan olleet kuukautiset tavallista niukemmat. Ekan piikin jälkeen olivat muutaman päivän myöhässä ja hyvin lyhyet. Yhdet tavalliset menkat välissä, ja sitten oli aika toisen rokotteen. Tämän jälkeen kuukautiset olleet todella niukat jo kahden kierron ajan. Viimeksi kestivät päivän! (Normaalisti 4 päivää vuotoa + 1 pv pientä tiputtelua. )
Ikinä, koskaan, milloinkaan ei ole ollut kuukautiskierrossa mitään poikkeavaa, vaikka olen kokenut stressiä, sairastanut, urheillut ankarasti... Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Up nostan tätä ketjua, lisää kokemuksia olisi kiva kuulla.
Onko joku löytänyt aiheesta tehtyjä tutkimuksia? Suomeksi tai englanniksi.
Eikai nyt kukaan oleta, että tästä olisi nyt jo tutkimuksia? Nyt tulevia haittoja aletaan vasta jossain vaiheessa tutkimaan. Nyt kerätään dataa.
Mulla on ollut nyt kolme vuotta päivälleen tarkka kierto, seuraan sitä myös tarkkaan. Ekasta rokotteesta menkat alkoi viikkoa aikaisemmin mitä piti. Toisesta rokotteesta taas ovat venyneet nyt niin että kierto on 43 päivää ja ei menkkoja kuulu. Kolme raskaustestiä tehty, negana ovat tulleet. Viikon verran ollut sellainen olo että menkat alkaa mutta ei näy. Olen aika varma että rokote on se miksi näin käy, sillä vaikka olen stressannut välillä paljonkin ei tällaisia muutoksia ole koskaan ollut.
Ja tottakai sanotaan että rokotteesta ei olisi haittaa tai muutosta, eihän naistentauteja ole tähänkään saakka otettu tosissaan.
Kolmas piikki toissapäivänä ja menkat alkaneet, vaikka jääneet hormonikierukan myötä pois. Maha ja tissit kipeät.
Luulin että kierto meni sekaisin toisen rokotteen jälkeen mutta olinkin tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi pian rokotteen jälkeen. Yhdet kuukautiset taisi olla rokotteen jälkeen ja ne oli ajallaan ja normaalit.
Vaikeaa sanoa olisiko kuukautiset menneet sekaisin rokotteesta mutta hedelmättömyyttä se ei ainakaan aiheuttanut. Eli ei kannata pelätä rokotetta siksi että se veisi hedelmällisyyden, ei toimi siihen tarkoitukseen.
Voi elämä miten tyhmiä te naiset olette! Kuukautisiin vaikuttaa joku miljoona asiaa. Pelkästään se, että olette koko syksyn toitottaneet toisillenne, että piikistä tulee kuukautishäiriö, voi tehdä teille kuukautishäiriön.
Ehdotan, että voitte kaikki yhdessä taiteilla tällä ”piikkiverellä” taideteoksia, kuten esikuvana guru Maria Nordin.
Herätkää lampaat!
Mielenkiintoinen näkemys, kun normaalisti ei stressistä ole ikinä käynyt mitään merkittäviä poikkeuksia kuukautisiin. Mutta nyt kun on aloitettu lääkitys jota ei ole ikinä aiemmin kokeiltu ihmisisssä, niin tietenkin se johtuu stressistä eikä tästä uudesta asiasta.
Tietenkin. Parempi vain lopettaa se ajattelu ja tehdä niinkun sanotaan, eiks jeh?