Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?
Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?
Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu".
Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa.
Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi?
Kommentit (190)
Kamala nainsgyne synnytyksen jälkitarkastuksessa. Pyysin lähetettä sterilisaatioon, mutta irvaili ja totesi mm. "Mieti nyt, jos vaikka sun kaikki lapset kuolee niin mitäs sitten kun on putket kiinni?" Täysin asiatonta. Oli muutenkin nihkeä ja ilkeä, eikä suostunut kirjoittamaan lähetettä vaan väkisin tunki käteen kierukkareseptin, jota en todellakaan halunnut ja jonka heitin sittemmin roskiin.
Ensimmäistä poikaani odottaessa oli lääkärintarkastus. Vanha mies lääkäri tutki neuvolakorttia jossa oli merkintä yhdestä abortista (nuorena tehty) ja yhdestä keskenmenosta. Lääkäri sitten tokaisee että "Tämän lapsen ajattelit sitten pitää." Tyrmistyneenä en saanut mitään sanottua. Tottakai olisin sen keskemenneenkin pitänyt, mutta luonto päätti toisin.
Miesgyne, joka satutti naisia. Mulla oli todettu kysta munasarjassa ja gyne halusi vielä ennen leikkausta tutkia minut. Olin siis jo sairaalassa ja leikkaus samana aamuna. Tunki sormensa sisääni ja kahmaisi kipeästi. Huusin kivusta. Oli kirjoittanut papereihin, että erittäin kivulias kysta potilaalla.
Myöhemmin kuulin kavereiltani, että on aiheuttanut kipua monille naisille. Saikohan jotain säpinää elimiinsä noin.
Ensimmäinen käynti gynellä ja ik'' alle 20v. Aloin pukea vaatteita ja lääkäri pyysi pyllistämään hänen suuntaansa.
Synnytyksen jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että minulla on "priimatavaraa" (ulkonäöllisesti kun alapääni ei muuttunut laisinkaan, ja lihakset olivat kunnossa). Minusta hassusti ilmaistu. :D Lisäksi muistan ikuisesti lääkärin hämmästyneen reaktion, kun käskystä puristin lantionpohjanlihaksilla hänen sormiaan. Oli vissiin niin kova puristus.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..
[/quote]
Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.
[/quote]
Ei edes anteeksipyyntöä kuulunut. Olen miettinyt että kannattaisiko tästä valittaa jonnekin? Suht tuore tapaus..
[/quote]
Tietenkin valitat! Sitä varten on potilasasiamies.
Minut gynekologimies lisäsi seuraavana päivänä kaveriksi Facebookissa. Joo en hyväksynyt.
H.P Turusta. Kammoittava. Ehdotti mulle mm. silikonien hankkimista. Liittyen aiheeseen ei mitenkään, olin pillerireseptiä uusimassa.
Gyne tuikkasi sormen takapuoleeni kun olin teinityttönä ensimmäisen kerran gynellä. Varoittamatta ja kipeää teki, kiljuin vain ottamaan sen takalistostani pois. Olin e-pillereitä hakemassa. Soitin sitten perhesuunnitteluneuvolaan myöhemmin ja kysyin, että kuuluuko peppuun tuikkaaminen asiaan.
Mun gyne jutteli puhelimessa koko ajan ja laittoi jonkun kiinalaisen opiskelijan tekemään sisätutkimuksen
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:49"]Mitään supertöykeää ei ole omalle kohdalle osunut, mutta kerran oli sellainen vanhalle viinalle ja vanhalle valkosipulille haiseva, rasvanaamainen ukko. Muuten oli ihan asiallinen, mutta olemus oli vastenmielinen.
[/quote] Minkä näköinen itse olet? Onko oikein arvostella ihmisten ulkonäköä? Ei oma römpsäsikään varmaam niin ihana ole mitä luulet.
[/quote]
Vaginani ei haise vanhalle viinalle ja valkosipulille.
Yksi miesgynekologi harmitteli tutkimusta tehdessään, kuinka vaimo ei enää lähde Sveitsiin mökille, mutta mitenkäs, kiinnostaisko neitiä alppimajalla mökkeily? Siinä sitten selällään makoilin ja änkytin jotain että mitenkäs tohtorilla onko kiirettä pitänyt...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:36"]Opiskelijaterveydenhuollossa oli semmoinen vanhalta irstailijalta vaikuttava miesgyne, joka yritti olla aina vitsikäs jne. Hohhoijaa.
[/quote]
Arvaan että Turussa
[/quote] Ei kai ole sama kuin mun kohdalle osunut (Turku, YTHS). Menin gynelle hiivatulehduksen takia, ja hän mm. vitsaili että tuntuuko nyt siltä että kutinan takia pitää rassata pulloharjalla "sieltä"?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:58"]
Olin täyttämässä 19v enkä ollut aloittanut seksielämää vielä. Pillereitä söin kuukautiskipuihin ja olin uusimassa reseptiä. Lääkäri kysy että olenhan muistanut käyttää kondomia johon vastasin että ei ole ollut tarvetta kun ei ole ollut yhdyntöjäkään. Otettiin tai yritettiin ottaa papa koe kunnes lääkäri kysyi silmäyät pyöreinä "siis eks sä oo koskaan...?!" Vastasin naureskellen että en johon lääkäri vastas tuomitsevalla katseella takas ja kysyi miksi ylipäätänsä olin siellä.
Olin itse sinut asian kanssa mutta lääkärin ajatusmaailma jäi kyllä mietityttämään
[/quote]
Lääkäri varmaan ihmetteli papa-kokeen ottoa. Sille ei ole oikeastaan mitään tarvetta ennen seksielämän aloitusta ja noin nuorena.
Tampereen YTHS:n vanhempi gyne (mies): "Eihän sulla ole rintoja ollenkaan."
AMk Kuopiosta oli eka gyne, jolla kävin. Olin aloittanut seurustelun ja pillereille oli tarvetta. vakuutteli mulle, että pitää mennä klamydiatesteihin, koska paikat punoittaa niin paljon. Yritin hämmentyneenä selittää, että olin harrastanut seksiä siihen mennessä vain silloisen poikakaverin kanssa ja kondomia oli käytetty. Lääkärin mieliksi kävin testissä eikä sieltä mitään löytynyt.
Olin kerran gynellä uusimassa pillerireseptiä ja samalla tehtiin perus sisätutkimus. Siinä sitten gyne huokaisee: "vooi, sun häpyhuulet on kuin viis vuotiaalla lapsella!"
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:52"]
Töksäytti suoraan, että harrastatko seksiä, sanoin että en. Sitten seuraavaksi töksäytti, että: "miksi, oletko lesbo"?
[/quote]
Niin, homoseksuaalithan ei harasta seksiä, heterot vaan... Onpa taas ollut lääkäri kartalla. Not.