Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?
Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?
Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu".
Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa.
Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi?
Kommentit (190)
Eka kerta gynellä 14vuotiaana. kolme hoitajaa kävi ihmettelemässä, mut jätettiin siihen jalat auki ja hoitsuja yms. käveli ohitse ja minä siinä levällään kaikkien katseltavana. Sitten vasta pääsin varsinaiselle gynelle, jolla oli harjoittelija mukana. Harjoittelija otti papan noin metrin päästä hätäisesti tökkäisemällä. Ja olin siis hakemassa e-pillereitä.
Mistä te noita miesgynejä yleensä löydätte?
Mulla on ollu kaikki gynet ihan tavallisia mukavia naisia. Miesgynelle en uskaltais mennä ollenkaan.
Haukku mua jakorasiaks ja vihjaili koko ajan, et mul on joku tauti. Mahto pettyä, kun mitään ei löytynyt.
Omg, ehdottomasti Turun YTHS:än eräs tietty miesgyne, H. P. Kertoi heti ekaks, että on vaihtanut geriatriasta opiskelijoiden terveydenhuoltoon, koska nyt hän "näkee vähän nuorempaa värkkiä". Tökki mun täynnä olevaa virtsarakkoa ultraäänilaitteella ja hekotteli, sanoi mun siskoni olevan luultavasti kaupungin yleinen polkupyörä (oikeesti) ja valitti naisten hysteerisyydestä (kun joka vuosi pitää gynellä ravata)! Tästä henkilöstä on tehty valituksia ja alotettu netissä keskusteluja, joten ei oo vaan mun kokemus.
Ihan huippuja tarinoita :DD
"lipsutti kieltä" :DDDDDD
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:33"]
Omg, ehdottomasti Turun YTHS:än eräs tietty miesgyne, H. P. Kertoi heti ekaks, että on vaihtanut geriatriasta opiskelijoiden terveydenhuoltoon, koska nyt hän "näkee vähän nuorempaa värkkiä". Tökki mun täynnä olevaa virtsarakkoa ultraäänilaitteella ja hekotteli, sanoi mun siskoni olevan luultavasti kaupungin yleinen polkupyörä (oikeesti) ja valitti naisten hysteerisyydestä (kun joka vuosi pitää gynellä ravata)! Tästä henkilöstä on tehty valituksia ja alotettu netissä keskusteluja, joten ei oo vaan mun kokemus.
[/quote]
Jaahas, nyt luin ketjun läpi ja huomasin, että täällä on muitakin saman gynen asiakkaita :) t. Edellinen
[/quote]
Sanomalehdessäkin oli tästä aiheesta juttua muistaakseni, opiskelijatyttöjä haastateltiin siinä. Olin varaamassa aikaa Turun YTHS:ltä, mutta en ottanutkaan aikaa kun oli vain yksi gyne eikä muita vaihtoehtoja. Mikähän ihme tilanne tuossa on, ettei valituksellakaan saada mitään aikaiseksi.
Huumorintajua saa lääkärilläkin olla, mutta gynekologin tutkimuspöytä on vihoviimeinen paikka testata vitsejään potilaaseen. Hyi olkoon.
Tampereen YTHS:llä miesgyne näytti käsipeilillä tutkimuksen yhteydessä, miltä oma kohdunnapukka näyttää.
Myöhemmin työterveyshuollossa samoin Tampereella miesgyne taputti aina naista takapuolesta, kun tämä nousi tutkimuspöydältä. Tämän olivat kaikki hänellä käyneet työkaverit kokeneet.
Tämä oli se uutinen jota muistelin. Aika ympäripyöreä eikä sisällä mitään törkeyksiä, lienee kuitenkin samasta asiasta kysymys?
Naisgyne ihmetteli, että ajan säärikarvojani kun olin 18v ekaa kertaa pillereitä hakemassa.
Synnytystapa arvioinnissa miesgyne äkkiarvaamatta tunki kätensä emättimeeni ja väänsi vähän joka suuntaan. Kiljuin kuin syötävä ja noustuani ylös mulkoilin sitä tosi vihaisesti. Mutta diagnoosi oli, että mahtuu lapsi syntymään. Niin kuin en olisi sitä jo tiennyt kun yhden yli nelikiloisen olin synnyttänyt jo. Synnytystapa arviointi oli sen takia kai, että kun halusin aikaistaa synnytystä, ettei vauva kasva liian isoksi. Ja sen sainkin ja itse synnytys meni hyvin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:36"]
Opiskelijaterveydenhuollossa oli semmoinen vanhalta irstailijalta vaikuttava miesgyne, joka yritti olla aina vitsikäs jne. Hohhoijaa.
[/quote]
Nimiä kehiin!
Ei ole mitään erikoisia kommentteja irronnut, aina on vaan kehuttu kuinka on kauniit maisemat.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:26"]
Mistä te noita miesgynejä yleensä löydätte?
[/quote]
Minulla paras, hellin ja empaattisin gynekologi on ollut mies. Miespuolinen on kyllä ollut kamalinkin.
Yksi kehui, että on mulla niin näppärä pimpsa.
Teki tutkimuksen paljain käsin ja sain alapäätulehduksen gynekologin tutkimuksen seurauksena.
Ultrasi alakautta ja hieroi kikkeliä polveeni. Poistuin hieman epätietoisena, että olinko juuri harrastanut seksiä vai saanut gynetutkimuksen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:42"]
[/quote]
Sanomalehdessäkin oli tästä aiheesta juttua muistaakseni, opiskelijatyttöjä haastateltiin siinä. Olin varaamassa aikaa Turun YTHS:ltä, mutta en ottanutkaan aikaa kun oli vain yksi gyne eikä muita vaihtoehtoja. Mikähän ihme tilanne tuossa on, ettei valituksellakaan saada mitään aikaiseksi.
Huumorintajua saa lääkärilläkin olla, mutta gynekologin tutkimuspöytä on vihoviimeinen paikka testata vitsejään potilaaseen. Hyi olkoon.
[/quote]
Eiköhän gynenä nuita vittuja kyllästy kattelemaan jo viikossa, parisssa
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:26"]Mistä te noita miesgynejä yleensä löydätte?
[/quote]
No ainakin tällä pikkupaikkakunnalla on tasan kolme gyneä, kaksi miestä ja yksi nainen. :D aiemmin heitä oli neljä, tosin se neljäskin oli mies...
Kävin naisgynellä ja jälkeenpäin sain kuulla, että hän oli ollut ennen mies:)