Mitä sinä teit teininä viikonloppuiltoina?
Mikä oli kotiintuloaikasi? Käytitkö päihteitä? Mitä vuosikymmentä silloin elettiin?
Itse olin teini 90-luvulla, ei kotiintuloaikaa sen jälkeen kun olin täyttänyt 14v. ja join sekä poltin. Toivon näin jälkeenpäin, että vanhemmat olisivat pitäneet paremmin huolta.
Kommentit (63)
Dokasin, kuten suurin osa pikkulaupunkimme nuorista kasarilla. Ei ollut muuta.
Dokasin, kuten suurin osa pikkulaupunkimme nuorista kasarilla. Ei ollut muuta.
Olin kavereiden kanssa ulkosalla, joskus jossain bileissä, mutta en tyyliin ikinä kotona! Kotiintuloaika oli viimeistään kl 24.00, usein juotiin, valitettavasti. Omani nököttävät himassa, koska some :(
vm 1971
Ei ollut kotiintuloaikaa, vanhemmat soittivat perään jos ei näkynyt/kuulunut mitään. Iltoja vietin parhaan kaverin kanssa hänen luonaan tai kylällä, mutta ei juotu tai poltettu. Joskus olin yksin kotona ja opiskelin tai luin netistä fanfictionia. Sitten 15-v. aloin seurustella taas ja viikonloput meni jomman kumman kotona.
2000-luvun teini olen, varmaan tosi kiltti sellainen, sillä
Olin kotona. Aina. Ei kavereita. Vanhemmat eronneet ja äiti yleensä aina ilta/yötöissä eli olisin voinut tehdä mitä vain. Mutta tykkäsin olla rauhassa kotona ja katsoa telkkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:34"]Ei ollut kotiintuloaikaa, vanhemmat soittivat perään jos ei näkynyt/kuulunut mitään. Iltoja vietin parhaan kaverin kanssa hänen luonaan tai kylällä, mutta ei juotu tai poltettu. Joskus olin yksin kotona ja opiskelin tai luin netistä fanfictionia. Sitten 15-v. aloin seurustella taas ja viikonloput meni jomman kumman kotona.
2000-luvun teini olen, varmaan tosi kiltti sellainen, sillä
[/quote]
Lähti vahingossa kesken..
Siis, olin kai kiltti kun ei tulllut ryypättyä teini-ikää ja sama poikaystäväkin vielä on.
Runkkasin ja harrastin puhelinseksiä aikuisten naisten kanssa.
T. Mies
Olin teini 2000-luvun puolessa välissä. Yleensä olin kotona tai istuttiin oikeasti limulinjalla kaverin kotona, kunnes n.15-16-vuotiaana mukaan tuli alkoholi, bileet ja sekoilut. Ei kotiintuloaikoja, kunhan ilmoitin minne menen ja koska tulen takaisin (esim. seuraavana aamuna). Tämä oli mukavaa ja vapaata mutta pari kertaa tuli juotua liikaa ja jos vanhemmat ois tienneet mitä tekemässä varmaan ois tullut huutoa.
Kävin diskossa, 70-luvun teini olen. Silloin ei ollut kännyköitä, joilla soitella perään;)
Tosin silloin diskot, ja myös baarit meni aikaisemmin kiinni, ja viimeinen bussikin lähti muistaakseni klo 1.
En (vielä silloin) juonut enkä polttanutkaan, msustoin kyllä tupakkas.
Olin kotona, 90-luvulla. Mulla oli kyllä kavereitakin mutta ei me jotenkin nähty viikonloppusin tai iltasin juurikaan, varmaan se vaikutti kun asuttiin maalla niin oli pitkät välimatkat.
90-luvun teini myös täällä. Kavereilla oli tapana pitää kotibileitä, joten siellä tuli notkuttua 14-vuotiaasta lähtien. Alkoholia tuli käytettyä.
Kotiintuloaikaa ei ollut, usein tuli jäätyä yöksi sinne missä oli bileet. Piti aina ilmoittaa kenen luo menee ja humalaisten kyytiin ei saanut mennä (tästä harvemmin pelkoa, kun kaveriporukka suunnilleen samaa ikäluokkaa).
Pari vuotta tätä kesti, jonka jälkeen vähän rauhoituttiin. Alkoi muut asiat kiinnostaa enemmän ja osa porukasta tuli täysi-ikäiseksi ja siirtyi baariin.
Omien lasten suhteen pitäisin tiukempaa linjaa, varsinkin tuon alkoholin käytön suhteen. Omat vanhemmat olivat jopa ihmeen vapaamielisiä tuossa asiassa.
13-18 vuosien viikonloput meni kutakuinkin näin: vanhemmat olivat baarissa töissä tai kännäämässä vahdin sisaruksiani ja joka toinen pe-la yö olin leipomossa töissä.
Ekat kännit join 19 vuotiaana ja tokat 26 vuotiaana, se siitä.
vm -72
2000-luvun teini olen ollut.
Jos nyt kerron näin 15 vuotiaasta ylöspäin, niin 15 vuotiaana kesällä ajeltiin mopoilla ympäriinsä, hengailtiin yleensä keskustassa yöhön asti kavereiden kanssa, tupakkia poltettiin. Joskus käytiin kotibileissä jossain ja hommattiin kaljaa isoveljiltä tai vanhemmilta kavereilta. Sitten 15-16 vuotiaana tuli "autojätkät" kuvioihin ja istuttiin illat amiskotteroiden takapenkeillä... Sittenpä tuli rauhoituttua kunnolla kun löytyi poikaystävä.
Ryyppäsien kaverien kanssa. Ei äitiä kiinnostanut, milloin tulin ja menin, oli itsekin humalassa ja sammui yleensä alkuillasta.
Kuljettiin kylillä, ryypättiin, liftattiin toisen kylän väliä ja seurusteltiin poikien kanssa.
vanhemmat pojat saivat toimia kuskeina ja talvella lämmiteltiin heidän autoissaan.
Elämä oli jotenkin turvallisempaa silloin. (80-Luvun nuori)
Olin teini 90-luvulla. Diskoissa tuli käytyä ja ryypättyä kavereiden kanssa. Kotiintuloaika periaatteessa oli, mutta en vaan noudattanut sitä koskaan eikä siitä(kään) rangaistu millään tavalla.
Ysiltä asti, join pussikaljaa kavereidn luona ja kaupungilla. Onneksi oma lapsi on viisaampi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:19"]
Olin teini 90-luvulla. Diskoissa tuli käytyä ja ryypättyä kavereiden kanssa. Kotiintuloaika periaatteessa oli, mutta en vaan noudattanut sitä koskaan eikä siitä(kään) rangaistu millään tavalla.
[/quote]
Same here ja kivaa oli!
Useimmiten nyhjötin kotna. Ei ollu kavereita. Joskus oli diskoiltoja. Menin sinne olemaan seinäruusuna. Joskus sain armon, kun kavereilla ei ollut muita ts. olin viimeinen vaihtoehto. Noh, enpä juonut enkä polttanut enkä harrastanut suojaamatonta seksiä. Enkä siis suojattuakaan, ei sen puoleen...