Koska teillä on lopetettu vkl vierailut. Sellaiset
kun lapset on käynyt vkl isällä tai äidillä joka toinen vkl? Älkääkä sanoko, että miks pitäis lopettaa.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:16"]
Mun mielestä on kanssa outoa, ettei ole edes puhuttu siihen suuntaan, että miehen reilusti teini-ikäinen alkais vähentää vkl vierailujaan. Joka toinen viikonloppu käy säännöllisesti. Minusta vois käydä harvemminkin. Meillä on oma elämä ja hänelläkin kuitenkin kaikenlaista. Mutta "sopimus on sopimus". Milloinkohan voin odottaa tämän sopimuksen hellittävän!
[/quote]
jaa että teillä on oikein oma elämä... katsos kun miehelläsi on lapsi ja lapsi on osa teidän elämää. ois kannattanu varmaa miettiä ennen kun alat suhteeseen miehen, jolla on jo lapsi, kanssa. noloa mieheltä olisi jos haluis luopua viikonlopuistaan lapsensa kanssa sen takia että "teillä on oma elämä". jessus..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:32"]
Mun rakas ihana exäni on 26 vuotias ja joka helvetin viikonloppu vanhemmillaan. Ja kaikki lomat ja vapaapäivät. Tartteeko edes kertoa, miksi erottiin? :)
[/quote]
Nice. Onneks erosit moisesta. Mitenkähän miehen lapsista vois erota, olla kuitenkaan eroamatta miehestä.
[/quote]
Henkisesti ihan milloin vain, se on sun omien korvien välissä. Kun sen tajuat, vapautat itsesi, vaikka lasta näkisit yhtä usein kuin ennen.
En minä ainakaan ole kieltänyt näkemästä tai olla yötä. Mutta minusta olisi sopivaa tässä vaiheessa sopia, että lapset tulevat kun molemmille sopii. Tilanne ollut jo pitkään sellainen, että meillä ainoastaan viikonloput aikaa "elää". Kaikki mahdollinen tapahtuu vain ja ainoastaan viikonloppuisin. No, miehen lapset käyvät joka toinen viikonloppu täällä. Ja meno on sitten sitä, että nuo lapset sitten roikkuvat mukana, mennään tai tehdään mitä vaan. Juurikaan ei kerkeä hengähtämään. Siinä nuo lapset sitten roikkuvat mukana, halusivat tai eivät. Eipä tuosta ole iloa isälle eikä lapsille. Ja teineistä puhutaan tääläkin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:43"]Tämä ketju kuvastaa hyvin myös suomen vanhusten hoidon tilaa. Kuinka paljon on maita maailmassa joissa vanhempien ja isovanhempien kanssa tavataan säännöllisesti. Yökyläillään puolin ja toisin ja oma äiti tai isä otetaan omaan kotiin asumaan viimeisiksi vuosiksi.
Suomessa lasketaan päiviä ja vuosia koska päästään omasta perheestä eroon. 16-vuotiaan ei tarvitsisi tavata isää tai äitiä koska on liian vanha?
[/quote]
Suomessa on enemmän omien vanhempien hoitajia kuin muissa euroopan maissa... Juuri asiasta tehty tutkimus!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:16"]
Mun mielestä on kanssa outoa, ettei ole edes puhuttu siihen suuntaan, että miehen reilusti teini-ikäinen alkais vähentää vkl vierailujaan. Joka toinen viikonloppu käy säännöllisesti. Minusta vois käydä harvemminkin. Meillä on oma elämä ja hänelläkin kuitenkin kaikenlaista. Mutta "sopimus on sopimus". Milloinkohan voin odottaa tämän sopimuksen hellittävän!
[/quote]
jaa että teillä on oikein oma elämä... katsos kun miehelläsi on lapsi ja lapsi on osa teidän elämää. ois kannattanu varmaa miettiä ennen kun alat suhteeseen miehen, jolla on jo lapsi, kanssa. noloa mieheltä olisi jos haluis luopua viikonlopuistaan lapsensa kanssa sen takia että "teillä on oma elämä". jessus..
[/quote]
Mulla kans särähti korvaan. Se lapsi oli ENSIN, sinä uusi vaimo vasta sitten. Se lapsi ON yhtä kuin miehesi perhe. Ainakin jos miehesi on viisas. Arvostatko miestä joka on valmis hylkäämään lapsena ja rajoittamaan tämän pääsyä kotiinsa? Jos eroatte, hän tekee saman teidän lapsillenne.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:55"]
Ihan miten lapset ja etä sopivat
[/quote]
Hyvä pointti! Entäpä sen lähivanhemman mielipide tässä kohtaa? Onko ok, että etä ja lapset sopivat keskenään tapaavatko ja miten ja milloin vai eivätkö tapaa lainkaan?
Meillä tyttö alkoi 12-13-vuotiaana takkuamaan isälleen menoista ja jätti välillä menemättä linja-autoon, vaikka olikin jo pysäkillä. Nyt 14-vuotiaana ovat jo isän kanssa sopineet, että käynnit harvenee. Parempi niin, ettei sitten tarvitse joka toinen viikonloppu tapella asiasta. Nyt meinasi mennä isälleen, mutta ei mennytkään. Viimeksi ollut 5 viikkoa sitten. Taustaa sen verran, että isä asuu uuden perheensä kanssa eri paikkakunnalla ja ovat uskovaisia. Tyttö kammoa seurakunnan juttuja ja ikävöi kavereitaan siellä. Eikä äitipuoli ole kyllä mitenkään tehnyt helpommaksi hänen oloaan siellä.
Kovin on erilaista. Meillä miehen lapset tulee kuten sovittu, mutta jos syystä tai toisesta eivät tulekkaan niin ei mieheni maailma kaadu siihen. Seuraavan kerran mahdollista tulla sitten taas 2viikon päästä.
Tätä ketjua lukiessa kiitän luojaani, että vanhempani eivät ole eronneet. Näen heitä melkein joka viikonloppu ja tykkään käydä lapsuudenkodissani. Tätäkään iloa mulla ei ilmeisesti olisi jos kuvioissa olisi uusia puolisoita.
Säännölliset viikonlopputapaamiset loppu silloin kun vanhin meistä lapsista täytti 18, aika kurja kyllä kun nuorin oli vasta 11 silloin niin hänellä tapaamiset loppui liian aikaisin :/ Hän kävi kyllä enemmän sitten lomilla etän luona kuin me muut, itse en käynyt sen jälkeen kertaakaan varsinaisesti tapaamisessa vaan se oli sitten kyläilyä ihan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:34"]
Tätä ketjua lukiessa kiitän luojaani, että vanhempani eivät ole eronneet. Näen heitä melkein joka viikonloppu ja tykkään käydä lapsuudenkodissani. Tätäkään iloa mulla ei ilmeisesti olisi jos kuvioissa olisi uusia puolisoita.
[/quote]
Kuin myös! Tässähän onkin kyse lähinnä viikonloppulapsista etällä, etän näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:53"]En minä ainakaan ole kieltänyt näkemästä tai olla yötä. Mutta minusta olisi sopivaa tässä vaiheessa sopia, että lapset tulevat kun molemmille sopii. Tilanne ollut jo pitkään sellainen, että meillä ainoastaan viikonloput aikaa "elää". Kaikki mahdollinen tapahtuu vain ja ainoastaan viikonloppuisin. No, miehen lapset käyvät joka toinen viikonloppu täällä. Ja meno on sitten sitä, että nuo lapset sitten roikkuvat mukana, mennään tai tehdään mitä vaan. Juurikaan ei kerkeä hengähtämään. Siinä nuo lapset sitten roikkuvat mukana, halusivat tai eivät. Eipä tuosta ole iloa isälle eikä lapsille. Ja teineistä puhutaan tääläkin.
[/quote]
No jäähän teille noiden lasten vierailuiden lisäksi ne kaksi viikonloppua kuukaudessa "aikaa toisillenne". Eihän niitä teinejä tartte väkipakolla mukana raahata joka paikkaan. Kai ne hetken keskenäänkin pärjää... Kunhan Se isä sitten myös viettää aikaa niiden lasten kanssa näiden pakollisten menojen ohella.
Herranjestas!!!
Toivottavasti mun ex ei koskaan tapaa vatipäänaista, joka alkaa rajoittamaan hänen ja lapsiensa tapaamista. En kyllä usko, koska ex on hyvin kiintynyt lapsiinsa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:32"]
Mun rakas ihana exäni on 26 vuotias ja joka helvetin viikonloppu vanhemmillaan. Ja kaikki lomat ja vapaapäivät. Tartteeko edes kertoa, miksi erottiin? :)
[/quote]
Mä tiedän myös näitä tapauksia! Mulla oli muutamia vuosia sitten opiskelijakaveri, joka lähti joka viikonloppu kotipaikkakunnalleen (n. 100km) vanhempien helmoihin. Mun mielestä tämä oli todella kummallista. Omat vanhempani asuivat samassa kaupungissa, enkä silti käynyt heidän luonaan edes kerran viikossa kahvilla. Miksi ihmeessä aikuinen ihminen haluaisi mennä joka viikko pariksi yöksi vanhempiensa luokse? Ymmärtäisin ehkä, jos asuisi solussa ja kämppikset ärsyttäisivät, mutta tämä opiskelijakaveri asui poikaystävänsä kanssa. Poikaystävä lähti tietysti mukaan tytön vanhempien luokse. Miten aikuinen ihminen jaksaa viettää kaiken vapaa-aikansa mamman helmoissa! Ja puhutaan tosiaan ihan reilusti päälle parikymppisistä ihmisistä.
Mun miehen lapset lopetti meillä käymisen kun olivat 12 ja 10. Eivät enää jaksaneet tai siis halunneet. Mies kävi heitä aikansa pyytämässä ja soitteli, mutta nykyään yhteys on lähinnä puhelimessa välillä.
Minusta ei hyvä juttu - se on ok että voidaan sopia toisinkin, mutta tää pari kertaa vuodessa on aika harvoin.