Muita, jotka ovat lopettaneet alkoholin käytön kokonaan? Epäilen, että olen alkoholisti
Isälläni on alkoholiongelma, on juonut aina ja rikkonut juomisellaan perheeni ja aiheuttanut syviä traumoja.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että en voi jatkaa omaa alkoholinkäyttöäni. Juon suuria määriä lähes joka vklp, haen känniä ja nyt lähes jokaisena kertana mulla on tullut hirveitä riitoja muiden ihmisten kanssa. Haukuin mm. Toista naista yleiseksi naiseksi ja muuten rumasti, siis sanon asioita, joita syvästi kadun jälkeenpäin enkä aidosti tarkoita tuollaisia haukkumisia. Muutun aggressiiviseksi ja impulsiiviseksi. Olen todella ahdistunut ja masentunut.
Onko täällä muita joilla olisi samanlaisia kokemuksia? 😞 N26
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin alkoholin käytön, nykyään menee paremmin työssäkäyvänä ja viikonloppuisin pajauttelen.
Kun kasvatin ja pajauttelin ei edes tehnyt mieli ryypätä. Saatoin joskus juoda 1-2 saunakaljaa. Lopetin kasvattamisen niin repesi kunnolla. Töissä ollessa lähes joka vkl kunnon kännit. Lomilla ja työttömänä 4-5 päivän ryyppyputkia. Jokin addiktio mulla on ja laillisesti voin valita vain alkoholin joka on paljon haitallisempaa.
Eikö tuossa tilanteessa pitäisi pyrkiä eroon addiktioista, ei korvata toista toisella?
Me kaikki ihmiset ollaan jollain tavalla jostakin riippuvaisia, toiset kahviin, toiset rahapeleihin, sokeri, piristeet you name it. Kannabista ei taas ole pakko joka päivä saada kuten minun tapauksessani viinaa taas oli, ja ne vieroitusoireet oli helvetillisiä. Voin polttaa ja myös olla ilmankin ilman haittavaikutuksia, alkoholista en voisi sanoa samaa.
Kannattaa ehdottomasti testata, että miltä vaikkapa kolmen viikon juomattomuus tuntuu. Jos se ahdistaa jo ajatuksena, sitä suuremmalla syyllä se tauko täytyy pitää ihan tosissaan. Jos pinna on jatkuvasti kireänä, ajatukset alkoholissa, ryyppyreissussa tai juomisen ihanuudessa, jos et pysty olemaan edes kolmea viikkoa ilman alkoholia, jos alat kehittelemään syitä, miksi pitää juoda, jos kolme viikkoa ei onnistu: olet todella heikoilla jäillä. Silloin kannattaa pysähtyä kunnolla miettimään, haluatko olla viinan orja vai vapaa ihminen. Päätös on yksin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin alkoholin käytön, nykyään menee paremmin työssäkäyvänä ja viikonloppuisin pajauttelen.
Kun kasvatin ja pajauttelin ei edes tehnyt mieli ryypätä. Saatoin joskus juoda 1-2 saunakaljaa. Lopetin kasvattamisen niin repesi kunnolla. Töissä ollessa lähes joka vkl kunnon kännit. Lomilla ja työttömänä 4-5 päivän ryyppyputkia. Jokin addiktio mulla on ja laillisesti voin valita vain alkoholin joka on paljon haitallisempaa.
Eikö tuossa tilanteessa pitäisi pyrkiä eroon addiktioista, ei korvata toista toisella?
Ilman mitään leviää pää. Kokeiltu homma kun olin pidempään eli puolisen vuotta täysin päihteetön. Hermot oli niin pinnassa että pelkäsin tekeväni itselleni jotain. Pakko saada välillä rentoutua jollakin ja suomessa on hyväksyttävämpää ryypätä. Lisäksi tuo laillisuus on paljon helpompaa joskin haitallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki ihmiset ollaan jollain tavalla jostakin riippuvaisia, toiset kahviin, toiset rahapeleihin, sokeri, piristeet you name it. Kannabista ei taas ole pakko joka päivä saada kuten minun tapauksessani viinaa taas oli, ja ne vieroitusoireet oli helvetillisiä. Voin polttaa ja myös olla ilmankin ilman haittavaikutuksia, alkoholista en voisi sanoa samaa.
Mehän vastattiin samalle. Onneksi en ole juonut noin raskaasti. Ei silti eihän sitä koskaan tulevaisuudesta tiedä. Hitto kun tuo kukka sallitaisi niin olisi yksi suuri murhe vähemmän.
Mulle auttoi Allen Carrin "Korkki kiinni" kirjan lukeminen. Tajusin, että kun jätän alkoholin en luovu mistään vaan päinvastoin saan itselleni lisää energiaa.
Nyt kaksi kuukautta korkki kiinni. Hartain toiveeni on että näin pysyy.
Kun menin sairaalaan töihin, tajusin kuinka monet vaivat johtuvat pelkästään alkoholinkäytöstä ja päätin että minä en koskaan tule olemaan se jonka potilaskertomuksessa lukee "juo kirkasta pullon viikossa" tai "puhaltaa 3 promillea" tai "loukkasi itseään humalassa" tai "maksa-arvoissa näkyy suurkulutus" tai vastaavaa. Lopetuspäätös oli todella helppo enkä kyllä ennenkään juonut juurikaan muutoin kuin sosiaalisissa tilanteissa esim. jonkun syntymäpäivillä tms. Joskus joku kutsui terassille tms mutta oma-aloitteisesti en ole enää baareihin hinkunut sitten nuoruusvuosien.
Vierailija kirjoitti:
Kun menin sairaalaan töihin, tajusin kuinka monet vaivat johtuvat pelkästään alkoholinkäytöstä ja päätin että minä en koskaan tule olemaan se jonka potilaskertomuksessa lukee "juo kirkasta pullon viikossa" tai "puhaltaa 3 promillea" tai "loukkasi itseään humalassa" tai "maksa-arvoissa näkyy suurkulutus" tai vastaavaa. Lopetuspäätös oli todella helppo enkä kyllä ennenkään juonut juurikaan muutoin kuin sosiaalisissa tilanteissa esim. jonkun syntymäpäivillä tms. Joskus joku kutsui terassille tms mutta oma-aloitteisesti en ole enää baareihin hinkunut sitten nuoruusvuosien.
Tarkoitit varmaan ison pullon kirkasta päivässä.
Kirjoitteletko tänne kerjätäksesi sääliä vai kaipaatko hyväksyntää juomisellesi? Vai mitä haluat sanoa?