Hitaasti tuntevat miehet
Olen tutustunut kuukauden ajan mieheen pelkästään viestittelemällä. Jaetaan päivittäin tapahtumat ja illasta toivotellaan hyvät yöt. Tuntuu että mies on kyllä kiinnostunut, mutta kuinka paljon?
Miksi hän ei halua nähdä? Hän on alusta asti sanonut, kuinka ihastuu hitaasti eikä halua kiirehtiä mihinkään. Kertoi myös että hänellä on ollut muutama tosi vaikea suhde, jonka takia haluaa edetä hitaasti.
Mutta kuinka kauan jaksan itse odottaa? Mies on kertonut että vaikka ihastuu hitaasti, etsii kuitenkin naista johon ihastua. Joskus kysyin asiasta ja vastaus oli, ettei hän vielä osaa sanoa mitä fiiliksiä minua kohtaan on. Tiedustelin myös hänen kiinnostustansa, johon vähän suutahtaen vastasi? Mutta jos kiinnostusta ei ole tarpeeksi tapaamiseen, niin miksi hän on jatkuvasti yhteydessä? Mitä hän hakee minusta? Seksikumppania ei ainakaan, koska ei ole ehdottanut minkäänlaista tapaamista.
Annanko miehelle aikaa tutustua minuun ja saada luottamuksen välillemme. Miten minusta tuntuu, että hän on saanut siipeensä ja pahasti, joka näkyy nyt tällaisena etenemisenä. Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (41)
En ole tästä koskaan kuvitellutkaan mitään vakavaa, ennenkuin hänet tapaan. Mutta koska on ollut ihan mukava ja juttu luistanut, niin toki olen hänen kanssaan kirjoitellut. Mutta kysymyksenihän koskikin sitä, että mitä mies tällaisesta hakee? En ole tässä mitään suhdeterapiaa hakemassa, kyllähän nyt itsekin ymmärrän milloin kiinnostaa kukakin ja miten silloin toimitaan. Lähinnä jos ihminen näkee kuukauden ajan noin paljon vaivaa että jaksaa kirjoittaa toistakymmentä viestiä päivässä ja kertoa viesteistään itsestään sekä kyselee minulta paljon kaikesta, niin mitä tällä miehet hakee jos ei halua tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et ole edes ikinä nähnyt koko miestä, ja viestittelet sen kanssa jatkuvasti?
Epätoivo much?Mistä sä tiedät kuka siellä oikeasti on, vai ootteko soitellut videopuheluita?
Mies on luultavasti yksinäinen ja täyttää sinun kanssasi viestittelemällä jotain sosiaalisuuden tarvetta.Onko yksinäisyys jotenkin väärin? Sehän on syy, miksi ihmiset juuri pariutuvat. Jos mies haluaa tutustua hitaasti niin ei siinä mitään väärää ole, jos on demiseksuaali tai sapioseksuaali niin noinhan heihin tutustutaan. Harmi, että tuollainen helmi on menossa naiselle, joka ei ole jompaa kumpaa.
Ei ole väärin, mutta sitä vaan, että tuskin on mitään tapaamista tulossa jos on kyseessä tuollainen mies joka poistaa nettiviestittelyllä yksinäisyyttä.
Ja ei, itselleni ei olisi mikään helmi.
En ylipäätään alkaisi intensiiviseen viestittelyyn kuukaudeksi ihmisen kanssa, jota en ole edes nähnyt.
Ajan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen mies ei pelaa tai leiki….
...eikä saa naista. naiset eivät pidä rehellisyydestä, vaikka niin väittäisivätkin
Oletko siis videochatannut miehen kanssa jo? Jos sinulla ei ole mitään tietoa minkä näköinen henkilö langan toisella puolella on tai jos et ole saanut hänestä live-kuvaa niin kyseessä voi olla Catfish! Jotkut näistä käyttävät toisten ihmisten kuvia esim deittisovelluksissa ja siksi nämä henkilöt eivät esim voi livechatata koska muuten asia paljastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et ole edes ikinä nähnyt koko miestä, ja viestittelet sen kanssa jatkuvasti?
Epätoivo much?Mistä sä tiedät kuka siellä oikeasti on, vai ootteko soitellut videopuheluita?
Mies on luultavasti yksinäinen ja täyttää sinun kanssasi viestittelemällä jotain sosiaalisuuden tarvetta.Onko yksinäisyys jotenkin väärin? Sehän on syy, miksi ihmiset juuri pariutuvat. Jos mies haluaa tutustua hitaasti niin ei siinä mitään väärää ole, jos on demiseksuaali tai sapioseksuaali niin noinhan heihin tutustutaan. Harmi, että tuollainen helmi on menossa naiselle, joka ei ole jompaa kumpaa.
Voihan sitä silti naamatusten tavata, vaikka ei heti sänkyyn hyppäisikään. Sehän tässä oli ongelmana, ettei mies halua tavata ja tutustua oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku, että miehet viestittelevät vain yhden naisen kanssa kerrallaan?
Eihän se niin mene.
Silloin kun on haku päällä, silloin haetaan sitä kumppania monipuolisesti.
Ja kun ei olla kerta vielä tavattukaan, niin miksi jumittua yhteen ihmiseen, jos ja kun muitakin kiinnostavia on näköpiirissä.
Tottahan sitä viestitellään useampien kanssa, ja lopulta niistä valikoituu sellaisia, joita kannattaa tavatakin. Ei kaikki sentäs deittipalstoilla ole hakemassa pelkkää seksiä ja sitäkin mahdollisimman nopeasti.
Toiset pitävät myös "varalla" kivoja ihmisiä, eli kirjoittelevat, vaikka jo tapailevat muita.
Tämä on myös yleinen ohje, tutustu ihmisiin monipuolisesti.
Ei tavallisella miehellä ole mitään viestittelyhaaremia. Jotain rajaa nyt näihin juttuihin :D
Tämä. Ja monta kertaa olen joutunut naiselle vakuuttelemaan, että en tapaile muita. Eikö se tajua, että oon vaan iloinen että on kerrankin saanut edes jonkun:D
Vierailija kirjoitti:
En ole tästä koskaan kuvitellutkaan mitään vakavaa, ennenkuin hänet tapaan. Mutta koska on ollut ihan mukava ja juttu luistanut, niin toki olen hänen kanssaan kirjoitellut. Mutta kysymyksenihän koskikin sitä, että mitä mies tällaisesta hakee? En ole tässä mitään suhdeterapiaa hakemassa, kyllähän nyt itsekin ymmärrän milloin kiinnostaa kukakin ja miten silloin toimitaan. Lähinnä jos ihminen näkee kuukauden ajan noin paljon vaivaa että jaksaa kirjoittaa toistakymmentä viestiä päivässä ja kertoa viesteistään itsestään sekä kyselee minulta paljon kaikesta, niin mitä tällä miehet hakee jos ei halua tutustua.
Mitä jos vaikka kysyisit siltä itseltään? Saattaa tietysti valehdellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku, että miehet viestittelevät vain yhden naisen kanssa kerrallaan?
Eihän se niin mene.
Silloin kun on haku päällä, silloin haetaan sitä kumppania monipuolisesti.
Ja kun ei olla kerta vielä tavattukaan, niin miksi jumittua yhteen ihmiseen, jos ja kun muitakin kiinnostavia on näköpiirissä.
Tottahan sitä viestitellään useampien kanssa, ja lopulta niistä valikoituu sellaisia, joita kannattaa tavatakin. Ei kaikki sentäs deittipalstoilla ole hakemassa pelkkää seksiä ja sitäkin mahdollisimman nopeasti.
Toiset pitävät myös "varalla" kivoja ihmisiä, eli kirjoittelevat, vaikka jo tapailevat muita.
Tämä on myös yleinen ohje, tutustu ihmisiin monipuolisesti.
Ei tavallisella miehellä ole mitään viestittelyhaaremia. Jotain rajaa nyt näihin juttuihin :D
Tämä. Ja monta kertaa olen joutunut naiselle vakuuttelemaan, että en tapaile muita. Eikö se tajua, että oon vaan iloinen että on kerrankin saanut edes jonkun:D
Ei kukaan nainen halua olla "edes joku".
Aika moni on saanut siipeenä ja pahasti, kohdeltu huonosti, petetty jne. Niin on omallakin kohdalla. Parikin kertaa oikein kunnolla. Silti pystyn tutustumaan uusiin ihmisiin ja miehiin aika avoimin mielin ja haluan antaa reilun mahdollisuuden suhteelle. Toki olen vähän varovainen alkuun ja tiettyjä merkkejä tarkkailen (itsekkyydestä, empatiakyvyn puutteesta, päihteiden käytöstä yms.) Pidän tätä järjen käyttönä. Tämä ei kuitenkaan estä tapailun ja seurustelun aloittamista.
Sulle mies siis on ilmoittanut tähän erittäin hitaasti etenemiseen syyksi aiemmat todella vaikeat suhteet. Mun mielestä on kyllä silti aika epäilyttävää noin rankka itsensä ylisuojeleminen. Toki jos on miehellä on esim. väkivallan uhriksi joutumisen tms. takia ihan voimakasta traumareagointia (siis varsinainen mielenerveyden ongelma), niin se voisi olla selitys noin suojelevan käytökseen.
Kerro miehelle, että haluaisit tavata ja oikeasti tutustua. Ehdota suoraan näkemistä jonnekin kivaan paikkaan ja katso mitä mies vastaa?
Munkin seurustelukumppanini oli alkuun tavallista varoivaisempi pitkään ja syyksi sanoi todella hankalan edellisen suhteen. Piti kuukausikaupalla sellaista suojakuorta ja nähtiin aika harvoin (vaikka silloin oli myös tosi kivaakin ja mies osoitti välillä tunteitaankin). Kyllähän tuo itselle on ollut silti vähän hankalaa ja herättänyt monia kysymyksiä. Vieläkin mietin että tuleekohan tästä missään vaiheessa sellaista suhdetta, missä oikeasti luotetaan toisiimme ja eletään elämää enemmän yhdessä, vaikka onhan tuo varauksellisuus jo paljon karissutkin. En itsekään sitten kuitenkaan viitsi ihan täysillä heittäytyä kun ei toinenkaan tee niin muuta kuin hetkittäin.
Tykkään tästä miehestä valtavan paljon kuitenkin muuten. Saapa nähdä kuinka tässä vielä käy. Haluaisin kuitenkin suhteen, jossa molemmilla on turvallinen ja hyvä olla ja voidaan varauksetta jakaa elämää yhdessä. Välillä turhauttaa tuo sulkeutuneisuus ja kuten sanottua, ei itsekään sitten pysty olemaan niin avoin kuin haluaisi eikä suhde ole kehittynyt (vielä?) sen tyyppiseksi mitä itse toivoisin.
Väillä tulee kuitenkin ajatuksia, etteikö hän ehkä oikeasti nyt vaan pysty kunnon seurustelusuhteeseen? Tai ehkä pystyisi jonkun toisen kanssa? tai myöhemmin? hmm. Nähtäväksi jää. Kärsivälisyyttä tällainen on kyllä vaatinut ja koetellut ja aiheuttanut itselle epävarmuutta suhteen jatkosta.
Kuukausi on tosi lyhyt aika kehittää tunteita. Erityisesti kun ette ole vielä tavanneetkaan. Tuollaiset mitä tunnet mua kohtaan-kyselyt noin aikaisessa aiheessa alkaa vaan ahdistaa ja tekee needyä vibaa. Itse pysyn needyistä kaukana sillä myöhemmin siitä koituu cain ongelmia ja tunnetta kuin olisi vankina suhteessaan koko ajan täyttämässä aikuisen ihmisen tarpeita.
Elä sitä omaa elämääsi. Ei aina tarvitse vastata heti, olla saatavilla tai päivittää jokaikistä yksityiskohtaa. Vähän mysteerisyyttä kehiiin ihan vaan puhtaasti sillä, että elät kivaa elämääsi, johon et aivan välttämättä tarvitse miestä pitääksesi sen kivana.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi mitään mimosahipiää, se on toisen aliarviointia. Mieti mitä SINÄ haluat ja tavoittele sitä, ap.
Jos haluatte aidosti sitoutuvan miehen, niin tuollaiset mimosahipiät alkavat olla ainut vaihtoehto. Sitä on aika vaikea ihastua nykyään, kun naisten käytös on mitä on. Itsekin haluaisin mielelläni parisuhteen, mutta harva nainen osaa ihastuttaa. Auttaa teitä pitää koko prosessissa, ei tästä mitään muuten tule nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Hän luultavasti pelaa useampaa peliä samaan aikaan ja sinä et erityisemmin erotu joukosta eduksesi.
Tämä! Olet varapenkillä, sijalla 10. Miksi naisten pitää aina toimia näin? Pitää toimia, kuten mieher, eli monta miestä yhtäaikaa, joista valitsee sen parhaan ja josta saa eniten hyötyä. Rakastuminen ja ihastuminen on haitallista, siinä sumenee arvostelukyky. Ei miehetkään rakastu, se heidän rakkautensa on s eksuaalista himoa, ei muuta.
En ole sen enempää koskaan kysellyt, vaan olen kohteliaasti ilmoittanut, että koen ettei miehellä tunnu olevan minua kohtaan tunteita, koska ei halua nähdä. En ole koskaan ripustautunut enkä ole tyrkky. Tähän hän vastasi hyvin suoraan, etten minä sitä voi tietää.
Myös minä koen että miehellä on nyt todella suuri itsesuojelu päällä. Ihan kaikesta tämän huomaa. Ihan kuin ei uskaltaisi antaa mahdollisuutta suhteen aloittamiselle ja pyrkii toimimaan niin, ettei tulisi satutetuksi.
Voi luoja, kun tällaisten takia juuri tulevat satutetuksi, kun jutut kaatuvat ennenkuin ovat edes alkaneetkaan. Eihän kukaan jaksa kirjoitella kuukausi kaupalla ilman että toinen on valmis tapaamaan. Eli naiset häviää ennenkuin tavataan, jolloin kuukausien tutustuminen voidaan vetää vessanpöntöstä alas - onpa todella järkevää. Jos mies jaksaa noin paljon vaivaa yhteydenpitoon ja jaksaa vielä kertoa itsestään noinkin avoimesti ja on valmiina menettämään kaiken - saa hän mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilleni kävi noin. Hän "tutustui" Tinderissä yhteen työkaveriini. Kaverini pyysi miestä kahville, mutta mies vetosi kiireisiinsä, ettei just nyt ehdi. Kirjoittelivat pitkään, ja kaverini puhuikin, että hänestä tuntuu, että mies on sellainen hitaasti lämpiävä, joka tykkää ensin tutustua. En itse tuntenut miestä henkilökohtaisesti, joten paha sanoa. Jossain vaiheessa mies sitten lakkasi viestittelemästä ja myöhemmin näin yksissä työn puolesta järjestetyssä tilaisuudessa hänet avecin kanssa - olivat kuulemma alkaneet olla yhdessä vähän sen jälkeen kun mies lakkasi viestittelemästä kaverilleni. Eli ilmeisesti tämä roikotti varalla sitä kaveriani, joka ei ollut sitten niin kiinnostava ja hyvännäköinen, ja mies sitten innostui vasta kun tuli vastaan sellainen kiinnostava ja hyvännäköinen, jonka kanssa kävi flaksikin.
Veikkaan jotain samaa kuviota. Eli mies pitää varalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole sen enempää koskaan kysellyt, vaan olen kohteliaasti ilmoittanut, että koen ettei miehellä tunnu olevan minua kohtaan tunteita, koska ei halua nähdä. En ole koskaan ripustautunut enkä ole tyrkky. Tähän hän vastasi hyvin suoraan, etten minä sitä voi tietää.
Myös minä koen että miehellä on nyt todella suuri itsesuojelu päällä. Ihan kaikesta tämän huomaa. Ihan kuin ei uskaltaisi antaa mahdollisuutta suhteen aloittamiselle ja pyrkii toimimaan niin, ettei tulisi satutetuksi.
Voi luoja, kun tällaisten takia juuri tulevat satutetuksi, kun jutut kaatuvat ennenkuin ovat edes alkaneetkaan. Eihän kukaan jaksa kirjoitella kuukausi kaupalla ilman että toinen on valmis tapaamaan. Eli naiset häviää ennenkuin tavataan, jolloin kuukausien tutustuminen voidaan vetää vessanpöntöstä alas - onpa todella järkevää. Jos mies jaksaa noin paljon vaivaa yhteydenpitoon ja jaksaa vielä kertoa itsestään noinkin avoimesti ja on valmiina menettämään kaiken - saa hän mennä.
Aivan, lopeta viestittely. Voit toki tehdä sen tahdikkaasti, ghostaamatta, eli laita kohtelias viesti, että sinusta tuntuu, että hyvistä viestikeskusteluista huolimatta et koe että jutulla olisi tulevaisuutta sen syvällisempään. Voithan laittaa myös, että näyttää siltä, ettei kummankaan puolelta ole isompaa kipinää, joten sen vuoksi sinusta on viisainta lopettaa.
Mulle tuli tinderissä vastaan muutama tuollainen. Jossain vaiheessa tajusin ettei hepulla ole mitään aikomustakaan tavata, joten poistin mitään selittelemättä. Ei minua kiinnosta jakaa itsestäni ja elämästäni asioita ihmiselle, ketä en oikeasti edes tunne. Ties mikä huijari siellä viestittää.
Pitää varalla mihin? Eihän me olla nähty, joten jos me nähtäisiin niin yhtä hyvin myös minä voisin sanoa ettei kiinnosta. Ymmärtäisin tämän varalla pidon, jos me tapailtaisiin. Nythän ei olla todellakaan edes nähty..
Ja en usko että ainakaan ulkonäöstä tämä on ollut kiinni, kovin ahkeraan hän minun kuviani kehuu ja kutsuu kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varalla mihin? Eihän me olla nähty, joten jos me nähtäisiin niin yhtä hyvin myös minä voisin sanoa ettei kiinnosta. Ymmärtäisin tämän varalla pidon, jos me tapailtaisiin. Nythän ei olla todellakaan edes nähty..
Ja en usko että ainakaan ulkonäöstä tämä on ollut kiinni, kovin ahkeraan hän minun kuviani kehuu ja kutsuu kauniiksi.
Ei ulkonäössäsi välttämättä olekaan mitään vikaa. Mutta eihän me voida tietää, mitä hän hakee tai haluaa. Mutta selvästi hän ei halua tavata sinua ja tutustua oikeasti. Saattaa pitää varalla esim. niin, jos ei löydä ketään kiinnostavaa, voi sitten tulla tapaamaan sinua ja katsomaan, tulisiko siitä jutusta edes vaikka seksijuttu. Mutta kun toinen ei kerran vaikuta kiinnostuneelta, niin onko syyllä edes väliä?
Jos mies on kiinnostunut, haluaa tavata heti ja jatkuvasti.
Ei viestittelyn perusteella mitään tunteita voi olla.
Heivaa mäkeen. Ei ole kiinnostunut, valehtelee itsestään ja on hyvässä lykyssä joku perheenisä, joka etsii piristystä arkeensa vaimon selän takana.