Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö toistenne lomista puolin ja toisin? Suunnitteletteko yhdessä?

Vierailija
03.04.2024 |

Koskee siis niitä jotka asuvat yhdessä ja joilla on lapsia. Tiedättekö milloin puolisonne on lomalla ja toisinpäin? Suunnitellaanko lomat yhdessä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suunnittelemme lomat yhdessä. Pyrimme siihen että olisi yhteistäkin lomaa ja jos ei onnistu niin ainakin niin että jompikumpi on lomalla kun lapsetkin ovat.

Vierailija
2/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellaan alustavasti. Se on sitten työnantajista kiinni toteutuuko meidän suunnitelmat. Mun pitää tietää lomatoiveeni jo maaliskuussa ja ehdottaa niitä pomolle. Mies sitten toimii sen mukaan, miten minun lomatoiveet meni läpi ja sopii kollegansa kanssa omat lomansa.

Mulla on taas ensi kesänä lomat kolmessa osassa ja talvellekin jää osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut vähän outoa jos ei olisi tiedetty. Tai suunniteltu yhdessä? 

Nyt olemme kaksin ja vieläkin suunnittelemme ja vietämme lomat yhdessä. Lähden lomakotiin kuukauden kuluttua ja palaan joskus heinäkuussa 6 viikoksi Suomeen. Mies tulee perässä kesäkuussa. Sama syksyllä, olen yli 2kk etelässä ja mies tulee 2 viikoksi perässä

Vierailija
4/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on jo aikuisia, mutta edelleen lomaillaan aina samaan aikaan, päivälleen. Mies ei juurikaan voi lomiensa ajankohtaan vaikuttaa joten odotamme sen tiedon ensin, sitten vasta ilmoitan oman lomani samalle ajanjaksolle.

Ja ollaan lomat 24/7 yhdessä.

Vierailija
5/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa kyllä yleisesti jaetaan tietoa.

Vierailija
6/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole koskaan kesällä lomaa, joten emme lomaile yhdessä. Tai tavallaan, minä en isommin reissaille ja kesämökki on 10 km päässä, joten sinne pääsee hyvin, vaikka ei lomalla olisikaan. Voin olla lasten kanssa mökillä päivän, mies tulee illalla töiden jälkeen saunomaan ja ajetaan sitten yhdessä kotiin.

Vierailija
7/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme ja suunnittelemme yhdessä vaikka vain minulla on lapsi ( lapseni oli aina mukana reissuillamme, koska olen leski) .

Nyt lapsi on aikuinen. Me teemme myös erillään reissuja, mutta niistäkin puhutaan yhdessä ja esim. nyt etsin mieheni ulkomaan matkaa varten lennot ja hotellin. Itse en halua kyseiseen paikkaan ( olen siellä ollut työni puolesta enkä pitänyt) joten mies menee nyt yksin ja teemme yhteisen reissun toiveestani Suomeen ja saaristoon.

Vierailija
8/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme yhdessä lomatoiveet samoille viikoille ja tähän asti on aina saatukin samat loma-ajat (14 vuotta). Lomasuunnitelmia aletaan tehdä kevättalvella. Yleensä tehdään pari reissua, yksi aikuisille mieluisaan kohteeseen ja toinen lapsille. Loppuaika ollaan yhdessä kotosalla ja käydään lähikohteissa. 

Vierailija
9/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tiedetään ja yritetään aina sopia samaan ajankohtaan. Olemme myös samassa työpaikassa, joten olisi ehkä hieman outoa, jos asiasta ei ollenkaan keskusteltaisi yhdessä. 

Vierailija
10/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte olla sekä arjen että loman yhdessä?

Vierailija
11/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkimys olisi vähän suunnitella yhdessä ja ajankohdat saadaankin yleesä sovittua. Ongelma vaan on se, kun tuo puoliso ei selkeästi ilmaise, milloin haluaa olla missäkin. Sitten taas, jos on tyttären kanssa matka suunnitelmissa, niin sitä eikyllä miehelle kerrota, että mitä missä ja milloin.

Vierailija
12/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen salarakkaan kanssa yhdessä. Hänen vaimonsa on ihan pihalla kuviosta.

Vierailija
13/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdetaan kotia kollegan kanssa ja lähdemme sinne koko perhe. Lennot on ostettu jo hyvin kauan aikaa sitten, kun pistepaikkoja ei rajattomasti ole saatavilla. 

Vierailija
14/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina töissä, ei lomia ja hänellä kesäloma vain kaksi viikkoa. Emme suunnittele mitään yhteistä koskaan.

Vierailija
15/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelen salarakkaan kanssa yhdessä. Hänen vaimonsa on ihan pihalla kuviosta.

Niinhän sä luulet. Vaimo tietää kyllä, mutta ei voi asialle mitään. Ihmettelee vain miten pystyt moiseen.

Vierailija
16/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies aina töissä, ei lomia ja hänellä kesäloma vain kaksi viikkoa. Emme suunnittele mitään yhteistä koskaan.

Taitaa päivät kulua toisen luona. Mikä yllätys,

Vierailija
17/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitellaan alustavasti. Se on sitten työnantajista kiinni toteutuuko meidän suunnitelmat. Mun pitää tietää lomatoiveeni jo maaliskuussa ja ehdottaa niitä pomolle. Mies sitten toimii sen mukaan, miten minun lomatoiveet meni läpi ja sopii kollegansa kanssa omat lomansa.

Tiesithän että esimiehesi ei voi laillisesti kyykyttää sinua noin. Omasta toiveestasi voitte kyllä sopia niin että loma jaksotetaan, mutta jos haluat yhtenäisen loman niin esimiehesi on se järjestettävä.

Vierailija
18/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään saada loma puolison kanssa samaan aikaan. Aina se ei onnistu, mutta aika usein kuitenkin. Välillä puoliso matkustaa kaveriensa kanssa, välillä minä omieni. Joku yhteinen reissu yritetään kuitenkin tehdä myös loma-aikaan.

Silloin kun meillä vielä oli pieni koululainen, lomat jaettiin niin, että lapsella oli mahdollisimman vähän yksinäisiä päiviä. Nyt tuo lomailee jo kihlattunsa kanssa

Vierailija
19/24 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän että esimiehesi ei voi laillisesti kyykyttää sinua noin. Omasta toiveestasi voitte kyllä sopia niin että loma jaksotetaan, mutta jos haluat yhtenäisen loman niin esimiehesi on se järjestettävä.

Pitää olla yksi kahden viikon lomajakso. Kukaan meillä ei pidä kesällä koko lomaa yhteen pötköön, heinäkuussa varsinkaan kukaan ei saa kymmentä päivää enempää lomaa.

Ei kyllä mua hirveästi haittaa, parempi pilkkoa loma niin on niitä hengähdystaukoja fyysisesti ja henkisesti kuormittavassa työssä.

Vierailija
20/24 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte olla sekä arjen että loman yhdessä?

Kenes kanssa sitten? 😄 Tottakai sitä haluaa olla lomansa parhaassa seurassa. Yhdessä reissataan, sukuloidaan ja käydään ystävien luona. Ollaan nytkin oltu viikko lomalla. Yhdessä 24/7, paitsi kerran on mies käynyt kaupassa yksin ja kerran minä yksin, toinen odottanut autossa. Harmi kun lomaa ei voi jatkaa loputtomiin!