"Putinin juustojen" hamstraus alkoi - säälittävää!
Aina kun on jotain vähänkin erikoisempaa, oli kyse pitkästä pyhälomasta tai vähän halvemmasta ruuasta, meistä suomalaisista tulee susia kuin maailmanlopun kynnyksellä. Onneksi tuosta juusto-ilmiöstä uutisoitiin, taidan antaa hullujen hamstrata juustojaan ja käyn vasta huomenna kaupassa tilanteen rauhotuttua. *facepalm*
Kommentit (56)
Ostin 16 Oltermannia, niissä oli päiväys toukokuulle asti! Näitä voisi hakea lisääkin, jos niitä riittää.
Vieläköhän ois huomenna Putinin juustoa täällä stadissa missään?
Ei oo mitään väliä syödäänkö sunnuntaina kanan koipireittä ja maanantaina uunilohta jne.
Itse olen hakenut parempaa oltermannia jota aiemmin sai vain Valiolla tyskentelevältä sukulaiselta. Venäjän vientiin tehtiin 55% Oltermannia kun perinteinen suomalainen on vain 29% "kerma" juustoa.
Kuvassa keskellä: http://static.iltalehti.fi/uutiset/juustotetu1508kj_503_uu.jpg
On muuten täyteläinen juusto ja tosiaan ei saanut Suomesta ennen eikä välttämättä saa tulevaisuudessakaan kun Venäjän vientituotteiden valmistus loppu. Oli ainutkertainen mahdollisuus hamstrata.
Monille esim oltermanni on niin kallista, etteivät sitä koskaan osta. Nythän on heilläkin paremmat mahkut tuohon herkkuun
Saatpahan taas tuntea olevasi massakarjan yläpuolella.
Mitä ihmeen säälittävää siinä on, että haluaa ostaa huomattavasti halvemmalla kuin normaalisti?
Kermajuustoa saa tarjouksesta 4,90 kilo. Mä olen köyhä, mutta en niin köyhä, että 1,21 olisi älytön säästö kiloa kohti.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:58"]Kermajuustoa saa tarjouksesta 4,90 kilo. Mä olen köyhä, mutta en niin köyhä, että 1,21 olisi älytön säästö kiloa kohti.
[/quote]
Minulla on sama juttu. En siis todellakaan ole mikään varakas, vaan hyvin vähällä pitää tulla toimeen. Olen oppinut säästämään tietyissä asioissa ja ostamaan mitä tarvitsen. Minun ei tarvitse lähteä hullun kiilto silmissä hamstraamaan jotain ihmeen juustoa, joka voi monessa perheessä mennä sitten huonoksi kun huomataankin että ihan sen tarjouksen ilosta hamstrattiin jotain mikä ei sitten menekään niin nopeasti.
Ylväs ap tuomitsee meitä kaikkia korkealta tekopyhyyden tornistaan, suurta omahyväisyyttä tuntien :D
Aamulehdessä on kuva kuinka joku on lastannut kärryynsä 20 kiloa Oltermannia. Ihan oikeasti.. Ei se nyt ihan niin halpaa ole. No, ehkä hän vie naapureille kans, mutta epäilen syvästi..
Mäkin haluan. Mistä kaupoista löytyy "Putinin juustoa"?
Rikkaat on rikkaita juuri siksi, etteivät tuhlaa turhuuteen. Tyhmä maksaa ylihintaa kaikesta.
Mä haluisin maistaa niitä lisäaineettomia jogurtteja (miks Valio ei tee niitä Suomen markkinoille?) ja kinuskisulatejuustoa... Tuskinpa niitä kuitenkaan meidän kauppaan tulee, tai jos tulee, hamstraajat vie. Ainahan on hamstraajia, kun vaan joku on alennuksessa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:26"]Ylväs ap tuomitsee meitä kaikkia korkealta tekopyhyyden tornistaan, suurta omahyväisyyttä tuntien :D
[/quote]
Mitä tekopyhyyttä se on, etten hamstraa sellaista mitä en tarvitse ihan vain hamstraamisen ilosta? Sama juttu pyhien aikaan: pari pyhäpäivää peräkkäin, niin auta armias miten hyllyt katoavat ruokatarvikkeista ja Alkoissa käy kauhea kuhina. Ei se ruoka ihmiset hyvät lopu, ettekä te kuole nälkään tai janoon parin päivän takia!
ap
Onko mitä muita tuotteita tullut myyntiin kun tuo juusto?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:52"]
Mitä ihmeen säälittävää siinä on, että haluaa ostaa huomattavasti halvemmalla kuin normaalisti?
[/quote]
Aivan, minä en maksa mistään normaalia hintaa, jos voin saada tuotteen edullisemminkin. Käytiin aamulla Prismassa ja siellä oli pörräämässä paljon vanhempaa väkeä ostoskoriensa kanssa, ei ollut Putinin juustoja ei. Kun kysyin henkilökunnalta asiasta, sanoivat että iltapäivällä johonkin aikaan olisi tulossa. Kun kerran asiasta uutisoitiin jo eilen, olisin edellyttänyt, että juustot olisivat olleet myynnissä heti kaupan auetessa. Nyt moni jättä tyhjän korin kassoille ja käveli ulos. Eipä ollut ammattitaitoista toimintaa S-ketjulta. Me emme menneet kauppaan pelkästään tuon juuston perässä, mutta olisimme ostaneet sitä pari kappaletta, kun meillä syödään juustoa melko paljon, jos saadaan inhimilliseen hintaan. Useinmiten tulee ostettua noita kauppojen halpismerkkien juustoja.