Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri yrittää nyt ilmaistyöntekijäksi jonnekin

Vierailija
15.08.2014 |

kun ei oikeita töitä ole. Karenssin uhalla on hyvä kiristää ihmisiä. No ei minua, voin kyllä hakea sen rahan sossustakin. Minkä minä sille mahdan, että palkkatöihin ei pääse. Nytkin vain yksi alan paikka auki mutta siinä pitäisi näköjään lähes yksistään pyörittää koko paikkaa ja palkka tietenkään ei vastaa työmäärää.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:56"]

Mites sitten tilanne, kun kesän lopussa tuli työkkäriltä työtarjous. Ei tietenkään mahollisuutta vakipaikkaan vaan muutaman kuukauden kestävä palkkatukityö. Siinä lapussa ei mitään mainintaa milloin viimeistään otettava yhteyttä.

Ja samaan aikaan etsin itselleni oman alan töitä jota opiskelin keväällä. Unohtui sitten koko tarjous kun sainkin töitä. Vakituisen paikan omalta alalta.

Noh. Nyt kuitenkin työkkärissä uhkailtiin että saatan saada karenssin kun en ollut yhteydessä työtarjouksesta. Ja olen nyt töissä osa-aikaisena.

Etsin kuitenkin koko ajan toista paikkaa että saisi täydet päivät.

Miten käy rahatilanteen jos työkkäri ihan vaan kyykyttääkseen sen karenssin antaa? Joudunko lopettamaan tämän työn vaan sen takia että ei ole varaa ajaa toiselle paikkakunnalle ja elää jollain sopan rahalla...

Mielestäni työkkärin pitäisi olla iloinen että itse sain töitä hommattua ja edes yritän.

Palkkatukityössä kaupungilla ei ole mitään järkeä olla varsinkin kun tietää ettei ole aikomustakaan vakinaistaa.

Kysyin aijemmin että oisko mahollista saada vakipaikka. Haastattelija nauroi mulle ettei nykypäivänä enää vakituista työtä saa.

Noh. Nyt mulla ois vakipaikka.

[/quote]

Siinä lapussa lukee enemmän kuin selkeästi, että sinun tulee ottaa yhteyttä 5 arkipäivän kuluessa. Et voi vedota, että tekstiä ei ollut, koska se on siinä kirjepohjassa valmiina. Karenssi tulee ilman muuta.

Kaupungin palkkatukipaikat on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömille ja ns. toivottomille tapauksille, joita ei muualle saada ja niiden tehtävänä on aktivoida työnhakijaa etsimään oikeasti töitä.

[/quote]

Luin sen tarkkaan ja miehenikin luki. Ei mitään mainintaa "milloin pitäisi ottaa viim. Yhteyttä".

Sen takia se sitten unohtuikin.

Keväällä olin opiskelemassa ja opiskelin pelkällä päivärahalla. En saanut pienintäkään korvausta edes sitä 9€/pvä. Ne sai jälkikäteen työkkärissä seliteltyä miksi en saa mitään.

Ja viime talven olin työttömänä. Kesän töissä.

Nyt vaan mietityttää haluaako työkkäri tuhota mun hyvin alkaneen työn mitättömän asian takia. Pelkällä sopan rahalla ei paljoa autolla ajella.

Vai nytkö ruvetaan halveksimaan osa-aikaista työtäkin? Arvostan tätä omaa työtä enemmän kuin mitä työkkäri mulle tarjos.

[/quote]

No sitten sun pitää opetella tulemaan toimeen osa-aikatyön palkalla. Palkkatuetusta työstä olisit kuitenkin saanut tessin mukaisen palkan.

[/quote]

Niin on varmaan yritettävä. Se tarjottu työ olisi hyvin kelvannutkin jos muuta en olisi saanut. Pidän kuitenkin niin paljon tästä työstä mitä teen.

Mutta sitenhän sen näkee riittääkö rahat.

Mielestäni pitäisi enemmänkin olla kannustavampi eikä heti rankoa joka virheestä.

Keväällä ennenkuin olin opiskelemassa, työkkärin virkailija oli luvannut ottaa muhun yhteyttä, mutta ei sitä koskaan tehnyt. Siitä sain sitten syyt päälleni kun en ollut tajunnut että mun ois pitänyt ottaa virkailijaan yhteys, vaan luotin siihen että mulle soitetaan Näin en saanut mitään korvausta opiskeluajalta.

Työvoimavirkailijoitten ei tarvi ottaa mitään vastuuta virheistään eikä heitä kukaan "rango".

Mutta työtön saa kärsiä tekemistään virheistään.

Vierailija
2/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:55"]

Minun ei sinänsä tarvitse harjoitella alaani, osaan jo kaiken tarvittavan. ap

[/quote]Sinua, omahyväistä työnvieroksujaa, en ottaisi meille edes palkattomaksi harjoittelijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sanot että palkkatyötä ei ole, ja suunnilleen seuraavassa lauseessa kerrot että olisi yksi oman alan paikka avoinna? Ja lopusta saa sen käsityksen että et halua hakea sitä koska siellä pitää tehdä työtä ja ottaa jopa vastuuta.

Vierailija
4/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:37"]

Ap, miksi sanot että palkkatyötä ei ole, ja suunnilleen seuraavassa lauseessa kerrot että olisi yksi oman alan paikka avoinna? Ja lopusta saa sen käsityksen että et halua hakea sitä koska siellä pitää tehdä työtä ja ottaa jopa vastuuta.

[/quote]Erikoista että ap ei halua tai voi ottaa vastuuta vaikka toisessa viestissä sanoi jo osaavansa kaiken tarvittavan!

Vierailija
5/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:56"]

Mites sitten tilanne, kun kesän lopussa tuli työkkäriltä työtarjous. Ei tietenkään mahollisuutta vakipaikkaan vaan muutaman kuukauden kestävä palkkatukityö. Siinä lapussa ei mitään mainintaa milloin viimeistään otettava yhteyttä.

Ja samaan aikaan etsin itselleni oman alan töitä jota opiskelin keväällä. Unohtui sitten koko tarjous kun sainkin töitä. Vakituisen paikan omalta alalta.

Noh. Nyt kuitenkin työkkärissä uhkailtiin että saatan saada karenssin kun en ollut yhteydessä työtarjouksesta. Ja olen nyt töissä osa-aikaisena.

Miten käy rahatilanteen jos työkkäri ihan vaan kyykyttääkseen sen karenssin antaa? Joudunko lopettamaan tämän työn vaan sen takia että ei ole varaa ajaa toiselle paikkakunnalle ja elää jollain sopan rahalla...

Mielestäni työkkärin pitäisi olla iloinen että itse sain töitä hommattua ja edes yritän.

Palkkatukityössä kaupungilla ei ole mitään järkeä olla varsinkin kun tietää ettei ole aikomustakaan vakinaistaa.

Kysyin aijemmin että oisko mahollista saada vakipaikka. Haastattelija nauroi mulle ettei nykypäivänä enää vakituista työtä saa.

[/quote]

Siinä lapussa lukee enemmän kuin selkeästi, että sinun tulee ottaa yhteyttä 5 arkipäivän kuluessa. Et voi vedota, että tekstiä ei ollut, koska se on siinä kirjepohjassa valmiina. Karenssi tulee ilman muuta.

Kaupungin palkkatukipaikat on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömille ja ns. toivottomille tapauksille, joita ei muualle saada ja niiden tehtävänä on aktivoida työnhakijaa etsimään oikeasti töitä.

[/quote]

Luin sen tarkkaan ja miehenikin luki. Ei mitään mainintaa "milloin pitäisi ottaa viim. Yhteyttä".

Keväällä olin opiskelemassa ja opiskelin pelkällä päivärahalla. En saanut pienintäkään korvausta edes sitä 9€/pvä. Ne sai jälkikäteen työkkärissä seliteltyä miksi en saa mitään.

Nyt vaan mietityttää haluaako työkkäri tuhota mun hyvin alkaneen työn mitättömän asian takia. Pelkällä sopan rahalla ei paljoa autolla ajella.

Vai nytkö ruvetaan halveksimaan osa-aikaista työtäkin? Arvostan tätä omaa työtä enemmän kuin mitä työkkäri mulle tarjos.

[/quote]

No sitten sun pitää opetella tulemaan toimeen osa-aikatyön palkalla. Palkkatuetusta työstä olisit kuitenkin saanut tessin mukaisen palkan.

[/quote]

Niin on varmaan yritettävä. Se tarjottu työ olisi hyvin kelvannutkin jos muuta en olisi saanut. Pidän kuitenkin niin paljon tästä työstä mitä teen.

Mutta sitenhän sen näkee riittääkö rahat.

Mielestäni pitäisi enemmänkin olla kannustavampi eikä heti rankoa joka virheestä.

Keväällä ennenkuin olin opiskelemassa, työkkärin virkailija oli luvannut ottaa muhun yhteyttä, mutta ei sitä koskaan tehnyt. Siitä sain sitten syyt päälleni kun en ollut tajunnut että mun ois pitänyt ottaa virkailijaan yhteys, vaan luotin siihen että mulle soitetaan Näin en saanut mitään korvausta opiskeluajalta.

Työvoimavirkailijoitten ei tarvi ottaa mitään vastuuta virheistään eikä heitä kukaan "rango".

Mutta työtön saa kärsiä tekemistään virheistään.

[/quote]

näkyyhän se oma asioinnissa, kenen pitää ottaa yhteyttä ja koska. Ja sun tiedoissa järjestelmässä. Sitä kun ei voi hämätä, sieltä ei saa mitään pois.

Vierailija
6/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:56"]

[/quote] Minäkin olen kuullut tapauksesta, missä tyttö sai vakituisen paikan toisesta kaupungista. Hänen olisi pitänyt hakea jotain tukityöpaikkaa, mutta ei tietenkään hakenut, kun sai vakituisen työpaikan. Ilmoitti työkkäriin asiasta ja asian piti olla ok. Jonkin ajan perästä tuli päätös, että joutuu karenssiin, kun on kieltäytynyt hakemasta tukityöpaikkaa :)

[/quote]

Tuo menee tismalleen ohjeen mukaisesti! Jos ei ole töissä vaan työtön, ei auta selittää, että menen kyllä kohta töihin. Jos on työtön niin on työtön. Iso osa työttömistä selittää menevänsä ihan kohta töihin, ja hommat on jo sovittuna, vaikka mitää ei oikeasti ole.

Vierailija
7/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olette molemmat lukutaidottomia. Siinä lukee kissankokoisin kirjaimin, että sinun on otettava yhteyttä työnantajaan 5 arkipäivässä.

Vierailija
8/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:55"]

Minun ei sinänsä tarvitse harjoitella alaani, osaan jo kaiken tarvittavan. ap

[/quote]Sinua, omahyväistä työnvieroksujaa, en ottaisi meille edes palkattomaksi harjoittelijaksi.

[/quote]

enkä tulisi, noin vittumaisia työkavereitakin xD ap

Vierailija
9/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:37"]

[/quote]

en ala pienellä rahalla itseäni loppuun polttamaan

Vierailija
10/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä asenne. Jos haluaa töitä niin kannattaa aloittaa pohjalta. Tekee työn hyvin, luo suhteita ja parhaassa tapauksessa: tadaa työpaikka josta saa palkkaa!

Vierailija
11/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:29"]

Hitto mikä asenne. Jos haluaa töitä niin kannattaa aloittaa pohjalta. Tekee työn hyvin, luo suhteita ja parhaassa tapauksessa: tadaa työpaikka josta saa palkkaa!

[/quote]

mikä on tarpeeksi pohjalla?

Vierailija
12/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote] Ehkä se on vain sanonta. Jollekin se on tehdä työtä ilman palkkaa. Ihme ruikuttajat. Itse sain haluamani työpaikan juurikin palkattoman harjoittelun kautta.

Vierailija
13/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:29"]

[/quote]Työn voi tehdä hyvin, mutta yleensä jonkin kaltaista ohjausta siinä tarvitsee. Miten sellaisissa työpaikoissa voi tehdä työn hyvin, jos odotetaan valmista pakettia työnhakijan puolelta, eli suurinpiirtein telepaattia?

Vierailija
14/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:39"]

Minäkin näen nuo ilmaiset harjoittelut mahdollisuutena työntää jalka oven väliin enkä orjatyönä. Vaikka moni työnantaja saattaakin näitä sillä tavalla hyväkseen käyttää.

Nykyisen vakituisen työni sain juuri tälläisen 8e lisällä maksetun harjoittelun kautta. Kysyin ensin ko. paikkaan töihin pääsyä ja lopulta kyllästyin EI-OO vastauksiin ja päätin näyttää, että ne todella tarvitsee minut sinne. Tarjosin ilmaista harjoittelua ja sehän toki kävi.

Harjoittelun aikana aukesi uusi toimipiste ketjun sisällä, ja sinne menin vakituiseksi. Nyt olen edennyt firman sisällä esimiesasemaan.

Itsestään selvää toki on antaa sen harjoittelun aikana itsestään niin hyvä kuva kuin mahdollista. Eli olla mukava kaveri työkavereille (jos kutsutaan työajan ulkopuolella jonnekin illanistujaisiin ym, niin mukaan vain), ahkera ja omatoiminen työssä ja valmis joustamaan vuoroista ja tulemaan vaikka pää kainalossa töihin ennenmmin kuin jäädä saikulle jos vain mahdollista.

[/quote]

Täysin OT, mutta sairastakaa mielummin kotonanne. Itseäni ainakin ketutti kun reipas työparini raahautui töihin sekä flunssassa että mahataudissa, ja tartutti luonnollisesti myös minut sekä pari muuta molemmilla kerroilla. Eikä hänestä ollut paljon tekijäksi, kun olo oli niin huono. AIHEELLISET sairauspoissaolot on oltava ok työnantajalle, etenkin kun niitä oikeita mahatautejakaan nyt tuskin kovin montaa vuodessa tulee.

Vierailija
15/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:30"]

kun ei oikeita töitä ole. Karenssin uhalla on hyvä kiristää ihmisiä. No ei minua, voin kyllä hakea sen rahan sossustakin. Minkä minä sille mahdan, että palkkatöihin ei pääse. Nytkin vain yksi alan paikka auki mutta siinä pitäisi näköjään lähes yksistään pyörittää koko paikkaa ja palkka tietenkään ei vastaa työmäärää.

[/quote]Eli yhteiskunnalta pitäisi saada ilmaiseksi rahaa tekemättä mitään vastineeksi? Mikset hae jonkin muun alan töitä tai ryhdy yrittäjäksi, jos tuo oman alasi avoin paikka ei ole sinulle mieluinen?

[/quote]

Kyllä pitää ja en hae enkä rupea.

Vierailija
16/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote] Ehkä se on vain sanonta. Jollekin se on tehdä työtä ilman palkkaa. Ihme ruikuttajat. Itse sain haluamani työpaikan juurikin palkattoman harjoittelun kautta.

[/quote]

jaa minkä paikan?

Vierailija
17/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:37"]

[/quote]

en ala pienellä rahalla itseäni loppuun polttamaan

[/quote]

Jos oman alan työ on liian rankkaa niin alanvaihto voisi olla varteenotettava vaihtoehto! Ja jos niin kokenut ja ammattitaitoinen olet kuin väität niin en kyllä usko että voidaan niin pientä palkkaa maksaa ettei se kannattaisi. Montako tonnia sulle pitäs maksaa?

Vierailija
18/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:30"]

[/quote]Eli yhteiskunnalta pitäisi saada ilmaiseksi rahaa tekemättä mitään vastineeksi? Mikset hae jonkin muun alan töitä tai ryhdy yrittäjäksi, jos tuo oman alasi avoin paikka ei ole sinulle mieluinen?

[/quote]

Kyllä pitää ja en hae enkä rupea.

[/quote]

Aika paha asennevamma.

Vierailija
19/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko ap mikä se sinun alasi on?

Vierailija
20/115 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevamma, jolla saa elannon perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä