Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkui huoraksi - olen loppu

Vierailija
31.07.2021 |

En tiedä mitä ajatella. Olen niin väsynyt tähän. Nyt hän on tuolla olohuoneessa ja huudattaa televisiota täysin äänin eikä ymmärrä että mulla huomenna aamuvuoroon meno. Haukkui huoraksi koska olen seurustellut kahden miehen kanssa ennen häntä, nyt meillä suhdetta 4 vuotta takana. Henkinen väkivalta alkoi alkuvuodesta, ei onneksi ole käynyt vielä päälle.

Olen loppu, ja myöskin olen raskaana. Mikä on oikea ratkaisu tässä tilanteessa? Mieheni vaikutti alkuun ihanalta, mutta nyt on täysi hirviö. Haukkuu huoraksi jos sanon että menen käymään siskollani (luulee että menen muiden miesten luo), ja kyttää koko ajan mitä puen päälleni ja kenelle tekstaan/soitan. Olen niin väsynyt. Joka päivä sama homma. Mitä tehdä? Auttakaa!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haukkui huoraksi - suhde loppui siihen.

Korjasin otsikkoasi.

En tiedä mikä miestäsi vaivaa, ilmeisesti joku keskenkasvuisuus. On todella ikävää joutua toteamaan olevansa perheen ainoa aikuinen, mutta parempi nyt kuin myöhemmin.

Kilautapa miehen äidille, sille tulevalle mummolle. Itse ainakin tulisin paikalle saman tien ja sanoisin pojalleni kaikki ne asiat, jotka sen pitää nyt kuulla.

Eli kasvattaa munat ja ryhtyy aikuiseksi ja kiittää polvillaan onneaan elämässä.

Ei kyllä aina toimi. Minä kerroin lapseni isän äidille rehellisesti mitä poikansa oli tehnyt (huumeet, pettäminen, valehtelu, ei maksa elatuksia, ei tapaa lasta, levitteli minusta valheita yms.). Miehen äiti vain voivotteli poikaansa ja haukkui minut.

Oman lapseni aion kyllä kasvattaa niin toisin. Jos hänestä jonakin päivänä tulee vähääkään kuin isänsä, niin tiedän kyllä epäonnistuneeni täysin äitinä.

En enää koskaan usko vain toisen kertomaa. En ikinä. Susta sais aivan varmasti aikamoista törkyä sun suvulle. Mene peilin eteen.

Minun ja miehen perhe, kuten ystäväni ja terapeuttini tietää tasan kaiken mitä itse tein suhteemme aikana väärin. Minulla ei ole ongelmaa myöntää omia vääriä tekojani tai pyytää anteeksi, kun olen toiminut väärin. Olen itsekin miestä loukannut ja häneltä olen aina anteeksi pyytänyt. Mies ei ole koskaan pyytänyt minulta anteeksi. Peiliin on usein katsottu ja jotain aina opittu. Silti en ikinä levittelisi kenestäkään valheita tai tuo rahoja huumeisiin ja jättäisi maksamatta elatuksia ja sen jälkeen valehtelisi perheelleni, että hoidan asiat kunnialla.

Suomessa on se vialla, että huonot äidit (ja isät) eivät ole valmiita katsomaan peiliin ja myöntämään, että ovat tehneet huonoa työtä lastensa kanssa. Sen takia on huorittelevia miehiä, sen takia on Koskelan surmia. Ihmiset ei osaa olla kunnon vanhempia ja vaatia lapsiltaan tarpeeksi. Kasvatetaan selkärangattomia ja itsekkäitä yksilöitä, jotka eivät edes huomaa aina muita ihmisiä ympärillään ellei heistä ole jotain hyötyä.

Vierailija
42/68 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jonnekin, missä voit keskutella jonkun normaalin ja empaattisen kanssa nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavassa liitossa ja olen edelleen, suosittelen lähtemistä, ei muutu! Btw minä en voinut soittaa mieheni äidille, koska hänen äitinsä on kuollut suhteemme alkuvuosina

Jos kuvioon liittyy alkoholi, tosi paha juttu

Vierailija
44/68 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että miehelläsi on persoonallisuushäiriö. Hae pian apua. Tuosta ei hyvä seuraa

Vierailija
45/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sano miehellesi, että seuraavan huorittelun jälkeen tulee ero ja hän maksaa.

Vierailija
46/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita lapsen isäksi tuntematon. Muuten joudut olemaan miehen kanssa tekemisissä loppu elämäsi.

Ero ja äkkiä!

Vierailija
47/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen niin väsynyt. Joka päivä sama homma".

Minäkin olen niin väsynyt näihin paskoihin provoihin. Joka päivä sama homma.

"Ja myöskin olen raskaana".

Niin aina

Vierailija
48/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin otsikkoasi.

En tiedä mikä miestäsi vaivaa, ilmeisesti joku keskenkasvuisuus. On todella ikävää joutua toteamaan olevansa perheen ainoa aikuinen, mutta parempi nyt kuin myöhemmin.

Kilautapa miehen äidille, sille tulevalle mummolle. Itse ainakin tulisin paikalle saman tien ja sanoisin pojalleni kaikki ne asiat, jotka sen pitää nyt kuulla.

Eli kasvattaa munat ja ryhtyy aikuiseksi ja kiittää polvillaan onneaan elämässä.

Millä nimillä sinä haukut miestäsi?

En hauku.

Kun oikein on ärsyttänyt, niin olen sanonut ”haista paska”.

En pidä ihmisten nimittelyä riitatilanteessa mitenkään hyvänä.

Itseasiassa olen nimitellyt… tai sanonut, että asettuu ääritilanteessa yläpuolelle, ja se ärsyttää minua.

En edes halua ruveta siihen, että alkaisin läheisintä ihmistä kovasti nimittelemään.

Tuo aapeen tilanne on oikeasti hälyttävä.

Mies tarvitsee psykologin apua. Se anopin kutsuminen olisi hyvä ajatus.

Aapee kuulostaa siltä, että tarvitsee tukea ja sen ihmisen joka saa hänet ymmärtämään, että tuollaista tilanteessa yhteisen lapsen kasvattaminen on katastrofi ja syö molempien aikuisten itsetunnon.

Olen itse sellaisen perheen rikkinäinen lapsi.

Sieluni sopukat itkee tyhjyyttä, vaikka paljon olen tehnyt ja terapiassa käynyt.

En soisi lapsille kotia, jossa joutuu kuulemaan tai näkemään tai kokemaan pelkoa tai henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Se syö.

Vierailija
49/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen niin väsynyt. Joka päivä sama homma".

Minäkin olen niin väsynyt näihin paskoihin provoihin. Joka päivä sama homma.

"Ja myöskin olen raskaana".

Niin aina

Niinpä. Siinä vaiheessa niitä ongelmia useimmiten alkaa ilmenemään.

Se on vaan totuus.

Ilmeisesti et ole ollut raskaana tai parisuhteessa, jossa lasta odotetaan tai lapsia on.

Vierailija
50/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin otsikkoasi.

Omituinen ajatus. Miniäni on aikuinen ihminen, kuten myös poikani. Asuvat kaukana minusta. Pitäisin aika kummallisena, että minut kutsuttaisiin paikalle.

Miksi?

Olet kai ollut lapsesi kasvattaja?

Jos Suellä olisi ongelmia, niin etkö auttaisi?

Sinä lapsesi parhaiten tunnet. Jos oma lapsesi käyttäytyisi vastaa assa tilanteessa noin… niin eikö sinulla olisi siihen sanaasi sanottavana?

Vai ajatteletko niin, että hän ei enää ole lapsesi eikä enää kuuntele sinua?

Vierailija
51/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään kannata alkaa provosoimaan erinäisillä typeryyksillä,oli kuka tahansa. mitä heppoisemmin on perusteet yhteiselle rekiajelulle, sitä varmempaa että kaiiki aiheet kumuloituvat.

kuka esim. viitsisi katsoa perässä seuraileva aja stalkkaavaa taka-aasikko kun korttelissa ongelmiaan huutaa?

mitä enemmän on tonkinut missäkin aiemmin, se näkyy ja kuuluu. eri asia on kapulaa rattaisiin yrittävät joilla niitä ongelmia vasta onkin.

hyi.

Vierailija
52/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi käytöstä. Mies välittää sinusta ja haluaa pitää sinut. Hän on vain hiukan epävarma voiko sinuun luottaa, kun saatat käyttäytyä epäkypsästi miestäsi kohtaan.

Olet varmasti jättänyt kertomatta joskus menojasi ja valehdellut, suhde perustuu luottamukseen ja rehellisyyteen.

Vierailija
53/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole näihin passinsa hukanneisiin haksahtunut, voi olla henki kyseessä. Muuten mies vaikuttaa masentuneelta, joka projisoi ongelmiaan sinuun. Työttömyys/epäonnistumisen tunteet jne. Itsekään et välttämättä ymmärrä ja näe, miten vaikutat asiaan. Pariterapia tms. ei auta, vaan henkilö pitäisi ohjata esim. kuntouttavaan työhön, jonka kautta olisi mahdollista saada oma itsetunto takaisin.

Vierailija
54/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on tässä tilanteessa tärkeintä ja sinun hyvinvointi. Tee suunnitelma miten pääset väkivaltaisesta miehestä eroon. Tilanne hänen kanssaan tulee menemään vain pahemmaksi. Useimmiten väkivaltainen käytös alkaa vasta siinä vaiheessa, kun kumppani on saatu tiukasti sidottua itseen mm. avioliitto ja raskaus.

Äitini muutti suoraan synnytyksen jälkeen vanhempiensa luokse. Tavarat haettiin poliisin avulla. Isäni oli pahoinpidellyt häntä useita kertoja raskauden aikana. Onneksi hän uskalsi kertoa totuuden tilanteesta ja sai apua.

Vierailija
55/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen kanssa kannata jatkaa. Pidät lapsen ja aloitat uuden elämän. Tilanne ei varmasti parane jatkossakaan. Näin miehenä en ikinä pysty ymmärtämään, miksi niin monet naiset ryhtyvät väkivaltaisten miesten kanssa suhteeseen? En vaan tajua, kun normaaleja ja vastuullisia miehiäkin on maailma täynnä.

Surullista. Voimia sinne.

m56

Vierailija
56/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä, että miehelläsi on persoonallisuushäiriö. Hae pian apua. Tuosta ei hyvä seuraa

Ensin ulos suhteesta ja heti! Vasta sitten jotain apua ym. Välittömästi lähtö hotelliin tai tuttujen tai sukulaisten nurkkiin muutamaksi viikoksi. Sinä aikana uuden asunnon hankinta. Ei pidä jäädä minuutiksikaan tuollaiseen suhteeseen. Mitä nopeammin lähtee, sen nopeammin elämä alkaa helpottamaan.

Vierailija
57/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi hakata se ja kertoa miten naisia kohdellaan, vai kohdellaanko ollenkaan? Onko isää tai veljiä lähistöllä? Ei nyt hirveästi tarvitsisi hakata mutta niin että menee perille, pari läppäisyä.

Vierailija
58/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun kaupungissasi turvakotia?

On. Asun helsingissä. Mutta en tiedä onko tämä syy mennä turvakotiin..? Mieheni on välillä ns. "normaali" ja aina ihan yhtäkkiä muuttuu täysin kylmäksi hirviöksi ja vain haukkuu minut ja alistaa henkisesti. Ei ole lyönyt mutta pelkään että lyö. Mitä teen? Minulla on tunteita häntä kohtaan mutta ne ovat nyt horjuneet kuluneen n. 9kk aikana. Kaipaan lämmintä rakkautta, en huorittelua tai pakottamista näyttää viestit ja puhelut...

ap

Tuolta mieheltäet tule enää koskaan saamaan lämmintä rakkautta eikä syy ole sinussa vaan hänessä.

Eksäni aloitti huorittelun, kun olimme ostaneet yhteisen asunnon. Teillä ankkurina on lapsi. Mies kokee, että olet nyt satimessa.

Mitä nopeammin lähdet, sen parempi.

Vierailija
59/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisen kanssa kannata jatkaa. Pidät lapsen ja aloitat uuden elämän. Tilanne ei varmasti parane jatkossakaan. Näin miehenä en ikinä pysty ymmärtämään, miksi niin monet naiset ryhtyvät väkivaltaisten miesten kanssa suhteeseen? En vaan tajua, kun normaaleja ja vastuullisia miehiäkin on maailma täynnä.

Surullista. Voimia sinne.

m56

Johtuu siitä, että ne miehet eivät ole väkivaltaisia suhteen alussa vaan se tulee kuvaan myöhemmin.

Vierailija
60/68 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin otsikkoasi.

Omituinen ajatus. Miniäni on aikuinen ihminen, kuten myös poikani. Asuvat kaukana minusta. Pitäisin aika kummallisena, että minut kutsuttaisiin paikalle.

Omituinen äiti.