Missä te säilytätte ilmakuivatun kinkun tarjoilutelinettänne?
Meillä on tylsä puinen, haluaisin rosterisen tai marmorisen. Puinen on niin arkisen näköinen ja ruma, että piilotan sen aina kaappiin ja harvoinpa se tulee sieltä otettua esiin.
Onko teidän ilmakuivatun kinkun tarjoilutelineenne pöydällä? Jos on, millainen se on?
Kommentit (58)
16 kiitos illan parhaista nauruista !!!
Sain viime jouluna äidiltäni lahjaksi ilmakuivatun kinkun tarjoilutelineen. Olen ollut vegaani viimeiset 8 vuotta, ja äitini tietää sen VARSIN hyvin, mutta ei ilmeisesti vieläkään hyväksy asiaa. :( Tämän ketjun myötä muistin komeron perällä olevan tarjoilutelineen, en ole poistanut sitä edes laatikostaan kertaakaan... Pitäisi varmaan myydä se pois huuto.netissä tai tori.fissä... Vai onko fb:ssä jotain ilmakuivatun kinkun tarjoiluteline -kirppisryhmää?
Kuolen nauruun täällä, ylihyvä ketju :D :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:50"]http://hellanjaviinilasinvalissa.blogspot.fi/2013/04/i-love-kinkkulovers.html
[/quote]
Ei juma. Tuossa niinku sorkka tempastaan tiskiin ja kohti ääntä.
Ilmakuivatun kinkun säilytystelineestä jouduttiin valitettavasti luopumaan. Velipoika muurasi meille kunnon uunin, johon mahtuu koko possu kerralla vartaaseen. Vaatehuone sitten muunnettiin kuivatushuoneeksi, kun pikku-Geraldiinan saattaa hetkenä minä hyvänsä tehdä mieli kuivalihaa.
Tryffelihöylää meillä säilytetään Guildin-kankaalla verhoillussa laatikossa pöytähopeiden vieressä. Sen säilytyksestä kysyneelle vasta kysymys ihan mielenkiinnosta; kuinka usein teillä rasvataan höylän säätöruuvia? Mä olen öljynnyt sitä nyt paristi viikossa, että possu saa kaverikseen tarpeeksi ohuita tryffelisiivuja.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:50"]Meidän ilmakuivattu kinkku on joko sängyssä selällään tai sitten katsoo formuloita. Johonkin telineelle olisi kyllä hyvä nostaa, ainakin siivouspäivinä.
[/quote] Yövuorossa näitä lukiessa meinasin tippua tuolilta ja saada nauruhalvauksen :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:30"]Kiitos ap, säilytystä ei ollakaan mietitty, vaikka aihe meillä ajankohtainen. Täytyy alkaa keskustelemaan aiheesta. Mies on menossa kansalaisopiston ilmakuivatun kinkun säilytystelineentekokurssille syyskuun alusta.
[/quote] Ja tämä, *reps ja kops*
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:28"]
Ilmakuivatun kinkun säilytystelineestä jouduttiin valitettavasti luopumaan. Velipoika muurasi meille kunnon uunin, johon mahtuu koko possu kerralla vartaaseen. Vaatehuone sitten muunnettiin kuivatushuoneeksi, kun pikku-Geraldiinan saattaa hetkenä minä hyvänsä tehdä mieli kuivalihaa.
Tryffelihöylää meillä säilytetään Guildin-kankaalla verhoillussa laatikossa pöytähopeiden vieressä. Sen säilytyksestä kysyneelle vasta kysymys ihan mielenkiinnosta; kuinka usein teillä rasvataan höylän säätöruuvia? Mä olen öljynnyt sitä nyt paristi viikossa, että possu saa kaverikseen tarpeeksi ohuita tryffelisiivuja.
[/quote]
Meillä on Röslen tryffelihöylä. Kiikutetaan se Stockalle, jos ei saada läpinäkyviä siivuja aikaiseksi. Joko lähettävät sen Saksaan Röslelle tai antavat uuden. Yleensä saadaan aina uusi, tulee kuulemma halvemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:50"]
http://hellanjaviinilasinvalissa.blogspot.fi/2013/04/i-love-kinkkulovers.html
[/quote]
Oho! Taidan olla todellinen juntti, koska minusta tuollainen kinttu ruokapöydässä olisi kamala! Ja ei, en ole luonnosta vieraantunut. Olen mm. teurastanut kukkoja...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:00"]
Tuon voisi ostaa anopille joululahjaksi. Sillä kun on kuulemma "jo kaikkea".
Ihan vaan siitä ilosta, että näkisi sen ilmeen pakettia avatessa.
[/quote]
Loistava idea, kiitos!
Anteeksi, siis mikä teline? Meillä muuten sika paistetaan ihan vaan uunissa, ei kuivatella ulkona lintujen nokittavana.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:15"]
Anteeksi, siis mikä teline? Meillä muuten sika paistetaan ihan vaan uunissa, ei kuivatella ulkona lintujen nokittavana.
[/quote]
Miten et voi tietää, mikä on ilmakuivatun kinkun tarjoiluteline?? Asutko jossain Lapin tuntureilla?
Eikö sitä voi laittaa tavalliselle lautaselle saatanan kermaperseet?
Vierailija kirjoitti:
Ei siis häh, täähän on ihan oikea keittiöväline? Oli pakko googlata.
http://www.kori.fi/keittiotarvikkeet.php?tuotenro=693200
75 EUROA? WHAT THE..??? Tulee mieleen televisiosarja Frasier.
Oi! Ikävä Frasieria!
Siis ikänä kuullut ja mulla on kuitenkin tutkinto hotelli -ja ravintola-alalta :o Luulin että tässä tarkoitettiin sellaisia ilmakuivatun kinkun viipaleita ja piti tulla katsomaan, että miten niitä sitten kuuluisi oikein säilyttää :'D