Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä te säilytätte ilmakuivatun kinkun tarjoilutelinettänne?

Vierailija
14.08.2014 |

Meillä on tylsä puinen, haluaisin rosterisen tai marmorisen. Puinen on niin arkisen näköinen ja ruma, että piilotan sen aina kaappiin ja harvoinpa se tulee sieltä otettua esiin.

Onko teidän ilmakuivatun kinkun tarjoilutelineenne pöydällä? Jos on, millainen se on?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kuullutkaan tryffelihöylästä, enkä edes voikihartimesta, tyhmintä wt-luokkaa kai sitten..

Vierailija
22/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:04"]

Mä en ole koskaan kuullutkaan tryffelihöylästä, enkä edes voikihartimesta, tyhmintä wt-luokkaa kai sitten..

[/quote]

Meitä on sitten kaksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me purettiin varasto ja rakennettiin tilalle sellainen kylmätila/säilytysvarasto juurikin ilmakuivatulle kinkulle. Appiukko vuoli häälahjaksi Lapista löytämästään pahkasta tarjoilutelineen, tai enemmänkin sellaisen pidikenaulakon, näyttää ihan hyvältä. Itse olisin kyllä halunnut että olisi käyttänyt teakia, mutta anoppi varmaan pakotti tekeen tosta pahkasta, koska ei halunnut sitä jostain syystä omaan kotiinsa? 

Vierailija
24/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:50"]

Meidän ilmakuivattu kinkku on joko sängyssä selällään tai sitten katsoo formuloita. Johonkin telineelle olisi kyllä hyvä nostaa, ainakin siivouspäivinä.

[/quote]

Oluella marinoitu?

Vierailija
25/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, säilytystä ei ollakaan mietitty, vaikka aihe meillä ajankohtainen. Täytyy alkaa keskustelemaan aiheesta. Mies on menossa kansalaisopiston ilmakuivatun kinkun säilytystelineentekokurssille syyskuun alusta.

Vierailija
26/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkaapissa. Just oli hyvä grupontarjous kinkusta. Ostiko kukaan muu? Ostin syntymäpäivilleni ja se oli suosittu ruokalaji.

Vierailija
27/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:01"]

Meillähän ei mitään telineitä tarvita kun palvelija kipaisee hakemaan pari siivua kauppahallista aina kun mieli tekemään kinkkua ja ostaa samalla shampanjaa ettei kinkku takerru kurkkuun.

[/quote]

Se on muuten kovin vaivaannuttavaa jos tarttuu kinkku kurkkuun. Itsekin suosin shamppanjaa, monasti myös voileipien kanssa. Monasti otan shamppanjaa myös ilman voileipiä, joskus jopa ilman ilmakuivattua kinkkua.

Vierailija
28/58 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säilytetään ilmakuivattua kinkkua maurilaisessa palatsissa espanjan etelärannikolla, jonne lennämme omalla koneella, jossa työskentelee ympärivuorokautisesti valmiustilassa oleva henkilöstö.

Vierailija
29/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Nostetaanpas taas kinkku pöydälle!

Vierailija
30/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:04"]

[/quote]

Meitä on sitten kaksi..

[/quote]

Mennään hiljaa käsi kädessä :/

Vierailija
31/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ilmakuivattu kinkku on joko sängyssä selällään tai sitten katsoo formuloita. Johonkin telineelle olisi kyllä hyvä nostaa, ainakin siivouspäivinä.

[/quote]

Apua!! Mä nauran vedet silmissä:). Mun oma ilmakuivattu kinkku heräsi "päiväuniltaan" mun nauruun.

Vierailija
32/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä on ihan oikeasti ilmakuivatun kinkun teline. Sen sai kerran 5kg ilmakuivatun kinkun mukana eräästä nettikaupasta. Vein kinkun loputtua telineen varastoon :) Enpä tiedä tuleeko tuolle kovin nopeasti uutta käyttöä.

Vierailija
33/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kesän hauskin ketju :D En ollut ikinä kuullutkaan tuollaisesta keittiövälineestä, mutta kaikkea sitä täällä AV:lla oppii :D

Vierailija
34/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:50"]

http://hellanjaviinilasinvalissa.blogspot.fi/2013/04/i-love-kinkkulovers.html

[/quote]

..olen sanaton..

[/quote]

Minusta hyvin kiinnostavaa mutta mitenköhän tuo kinkku säilyy telineessä kissaperheessä? :D

Vierailija
35/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Niksi-Pirkasta aivan mainion ilmakuivatun kinkun kinkkutelineniksin enkä sen koommin ole haaveillut kalleista ja epäkäytännöllisistä design-telineistä. Valmistustarpeiksi tarvitaan vain sukkahousut joissa on noin kämmenenkokoinen reikä säären tai pohkeen tienoilla ja rautalankahenkari. Kinkku sujautetaan sukkaan ja sukka kiinnitetään ruokapöydän yläpuolelle kattoon.  Rautalankahenkari ripustetaan sukan teräosaan vedettyyn solmuun. Henkari toimii kahvana josta herkkupalaa himoitseva voi vetää kinkun leikattavaksi. Reikä sukassa myös rajoittaa leikkuualaa sopivasti niin että leikattavaa riittää kaikille! Kinkku voi killua katossa niin kauan kuin herkkua riittää. Ekstrabonus tässä on myös se, että katossa riippuva kinkku on lemmikeiltä turvassa.

Tiedän että hienohelmat nyrpistelevät mutta meidän perheelle tämä toimii.

Vierailija
36/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt lopettakaa, kuolen just nauruun.

Vierailija
37/58 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua :)

Vierailija
38/58 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon voisi ostaa anopille joululahjaksi. Sillä kun on kuulemma "jo kaikkea".

Ihan vaan siitä ilosta, että näkisi sen ilmeen pakettia avatessa.

Vierailija
39/58 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/58 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:48"]

http://hellanjaviinilasinvalissa.blogspot.fi/2013/04/i-love-kinkkulovers.html

[/quote]

Oho! Taidan olla todellinen juntti, koska minusta tuollainen kinttu ruokapöydässä olisi kamala! Ja ei, en ole luonnosta vieraantunut. Olen mm. teurastanut kukkoja...

[/quote]

Hauska ketju! Tosiaan kyseessä on juurikin kinkun säilytys- tai leikkausteline, eikä tarjoiluteline :) eikä siis todellakaan ole tarkoitettu ruokapöytään. Täällä Espanjassa tämmöinen löytyy varmaan melkein joka kodista, vaikkei ihmisillä varmaan jatkuvasti ole kokonaista kinkkua kotonaan (vaan ostetaan valmiiksi siivutettuna), mutta esim. jouluna se on ihan tavallista.