Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelaavatko 25+ -ikäiset aikuiset paljonkin TIETOKONEPELEJÄ?

Vierailija
31.07.2021 |

En käsitä - vaikka mitäpä se minulle kuuluu, miten jokainen haluaa aikaansa käyttää ja elämäänsä elää - miten kohta 26 vuotta täyttävä sisarenpoikani voi käyttää kaiken vapaa-aikansa tietokonepelien pelaamiseen. Hän ei harrasta mitään liikuntaa tai mitään "miesten" hommia. Onneksi on sentään töissä, se on hyvä, mutta muuten kaikki aika menee pelien maailmassa.

Onko tämä nykyään oikeasti todellisuutta nuorten aikuisten elämässä vai onko sisarenpoikani poikkeus?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 52 -vuotias nainen ja pelaan joka päivä tietokonepelejä.

Hurahdin pelaamiseen 45 -vuotiaana ja tällä hetkellä omistan useita ei pelejä. Pelaaminen on kivaa ajanvietettä ja saa ajatukset pois stressistä sun muista ikävistä asioista.

En kadu päivääkään pelaamistani, päinvastoin olen kiitollinen siitä että päiväni kuluvat viihtyisämmin.

Vierailija
42/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo aloittajan mainitsemat "miesten hommat" ovat? Ja miten se että pelaa jotain, sulkee nuo hommat  pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä parempaa tekemistä sitten näillä ihmisillä olisi kuin pelata?

Käpylehmiä pihalla? Roikkua ostarilla? Rakennella pienoismalleja? Lukea kirjoja? Tuijottaa telkkaria? Kutoa mattoa?

Varmaan joku liikuntaharrastus olisi toki terveellistä kenelle tahansa, mutta toisaalta ei liikunta ja pelaaminen sulje toisiaan pois.

Vierailija
44/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-vuotias nainen ja jos vain aikaa olisi pelaisin varmasti. Nyt työ ja pieni lapsi pitää liian kiireisenä mutta vielä se aika taas tulee.

Vierailija
45/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on rentoutumis tapa. Itse en pelaa ja itselläni sen vastike on elokuvien katselu. Kaikilla on omat juttunsa, eikä ne ole yhtään sen vähempiä kuin toisten jutut. Relax

Vierailija
46/69 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parempi koneen tai konsolin ääressä kuin kittaamassa kaljaa ostarilla, varsinkin näin korona-aikana.

Vierailija
47/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää se on kun tuijottaa pienestä puhelimen ruudusta jotain instaa tai pilipali- tiktokhaasteita.

Vierailija
48/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suurin osa pelaajista on vanhempaa porukkaa.

Vierailija
49/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempaa tekemistä sitten näillä ihmisillä olisi kuin pelata?

Käpylehmiä pihalla? Roikkua ostarilla? Rakennella pienoismalleja? Lukea kirjoja? Tuijottaa telkkaria? Kutoa mattoa?

Varmaan joku liikuntaharrastus olisi toki terveellistä kenelle tahansa, mutta toisaalta ei liikunta ja pelaaminen sulje toisiaan pois.

Pääasiassa kirjoitan lyhyitä fantasia tarinoita omista fetisseistä tai oikeastaan tarinan runkoja ja teen taustakuvia ja hahmoja 3d ohjelmalla niihin tarinoihin, teen miniatyyri ukkeleita 3d printterillä ja maalailen niitä ja tietty pelaan tietokoneella sekä satunnaisesti käsitöitä.

m

Vierailija
50/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo aloittajan mainitsemat "miesten hommat" ovat? Ja miten se että pelaa jotain, sulkee nuo hommat  pois?

No onhan se todella noloa jos aikuinen mies pelaa tietokonepelejä, käyttäis senkin ajan johonkin hyödyllisiin miestentöihin tai naistentöihin.

Vierailija
51/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se todella noloa jos aikuinen mies pelaa tietokonepelejä, käyttäis senkin ajan johonkin hyödyllisiin miestentöihin tai naistentöihin.

kuten?

Vierailija
52/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyypillinen naisen ajattelutapa kun ei edes tiedä mitä haluaa

Vierailija
53/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset onkin järkityyppejä, nämä pleikkaria hakkaavat ukot on jääneet pikkulapsen asteelle.

Vierailija
54/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan tietokoneella lähinnä lomilla, muilla päätelaitteilla päivittäin (konsolit, emulaattorit, mobiili). En tiedä mitä on nämä sukupuolittuneet harrastukset, mutta leipomisesta tykkään, ja pelaamisesta huolimatta luen noin 70 kirjaa vuodessa, teen musiikkia ja koodaan vapaa-aikana, mikä nyt sattuu kiinnostamaan. Ja kohtuullisen hyvä työkin mahtuu tähän kuvioon.

- 42-vuotias rouvashenkilö

Vierailija
55/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset onkin järkityyppejä, nämä pleikkaria hakkaavat ukot on jääneet pikkulapsen asteelle.

harmittaako ettet saa huomiota vai miksi sua edes kiinnostaa mitä joku jossain tekee.

Vierailija
56/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat.

Vierailija
57/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös lapsen tasolle jääneitä nelikymppisiä jotka pelaavat tietokonepelejä, esimerkiksi minun työkavereissani.

Vierailija
58/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tekee mitä haluaa.

Vierailija
59/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä teistä olisi tuntunut lapsena, jos vanhempanne olisivat pelanneet sen sijaan että lukivat kirjoja? "Meillä pitää olla sitten hiljaa, äiti pelaa Nintendoa."

Meillä ei tarvinnut olla hiljaa kuin öisin, kun nukuttiin. Päivällä kun nuoremmat sisaret nukkuivat.

Mä olen syntynyt -72 ja meillä oli tv-pelit ja commodore kasarin alussa. Niillä pelas lapset ja vanhemmat yhdessä ja erikseen.

Vimoset kakskytä vuotta pelannut Simseja, taas uusi innostus, kun tuli uusi kiva lisäosa. Puhelimella pelaan haydayta, tetrista, candycrushia...

Itse olen pelannut simssejä niiden ensi pelistä lähtien, olen -79. Uusi kiva lisäosa? Phah, joka ikinen uusi lisäosa mikä on tullut parin viimeisen vuoden aikana on vaan enemmän ja enemmän cash grab. Mutta hei, sateenkaarilehmiä jeeee 

Minäkin pelaan Simsiä, itse tykkään enemmän rakennuselementeistä ja olenkin rakentanut kivaa maalaismökkiä uudessa lisäosassa :) Ja laamatkin on ihania. Kun kotona on 8kk huomiota vaativa vauva ja mies, joka pelaa kaiken vapaa-ajan, en itse valitettavasti ehdi pelata kovin usein tai pitkään. Mies 33v taas pelannut nyt kesälomalla ollessaan varmaan 14h päivässä. Huomenna palaa takaisin töihin onneksi, mutta työpäivinäkin pelaa töiden jälkeen jopa 6h.

Myös isäni (syntynyt -52) pelasi myös tietokoneella, kun olin lapsi ja opetti minut ja veljenikin pelaamaan. Ei tosin pelannut kuin satunnaisesti, pari kertaa viikossa. PacMan, Keen 4, Battle Chess, ja myöhemmin Colin McRae Rallyt ja Max Paynet.

Isäni on vieläkin ylpeä siitä, miten reilu 1v pikkuveljeni oli itse onnistunut avaamaan tietokoneen ja käynyt pelaamaan PacMania. Tuli taas puheeksi, kun kerroin miten oma lapsi oli onnistunut kähvelmään ps4-ohjaimen, avaamaan laitteen, kirjautumaan siihen ja avaamaan vielä pelinkin. Miehen kanssa ihmeteltiin vain miksi pleikkari on päällä ja kun avasi töllön, katsottiin että NioH 2 se siellä pyörii :D

t. N32

60/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seksististä puhua ”miesten töistä”, samoin kuin ”naisten töistä”.