Onko vammaisen lapsen pukeminen kauniisti mielestäsi outoa tai turhaa?
Mulla on kaveripiirissä yksi äiti kenellä on 3v vammainen lapsi. Lapsi on kehitysvammainen, tasoltaan ehkä 1v ja ulkonäöltäänkin jonkinverran poikkeava.
Tämä kaveri on sellainen jolla on kaunis koti ja on aina pukeutunut itse tyylikkäästi. Nyt lapsellaan on kaunis huone ja kauniit vaatteet, äiti sellainen lastenvaatefani joka aina odottaa että suosikkimerkkinsä julkaisevat uudet mallistot ja puhuu noista vaatteista niin kuin muutkin jotka ovat niistä kiinnostuneita.
Monien tuttujen mielestä tuo on outoa. Ovat sitä mieltä ettei äiti ole oikeasti hyväksynyt lapsensa vammaa ja peittää sen tuohon vaatteilla koreiluun. Jonkun mielestä hän on todella todella pinnallinen ihminen kun ei ole oppinut lapsen vammastakaan mitään. Näitä puhuu myös ihmiset jotka itse pukevat omia lapsiaan samalla lailla.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:17"]Kauniit vaatteet kiinnittää myös ihmisten huomion. Jos häpeilis lastaan, koittais se myös piilotella sitä ehkäpä. Noloa toimintaa aikuisilta?? ihmisiltä, ette itse taida hyväksyä kaverin lapsen vammaisuutta. Ihminen se on siinä missä muutkin. Kasvakaa!
[/quote]
Vahinkoalapeukku.