Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vammaisen lapsen pukeminen kauniisti mielestäsi outoa tai turhaa?

Vierailija
14.08.2014 |

Mulla on kaveripiirissä yksi äiti kenellä on 3v vammainen lapsi. Lapsi on kehitysvammainen, tasoltaan ehkä 1v ja ulkonäöltäänkin jonkinverran poikkeava.

Tämä kaveri on sellainen jolla on kaunis koti ja on aina pukeutunut itse tyylikkäästi. Nyt lapsellaan on kaunis huone ja kauniit vaatteet, äiti sellainen lastenvaatefani joka aina odottaa että suosikkimerkkinsä julkaisevat uudet mallistot ja puhuu noista vaatteista niin kuin muutkin jotka ovat niistä kiinnostuneita.

Monien tuttujen mielestä tuo on outoa. Ovat sitä mieltä ettei äiti ole oikeasti hyväksynyt lapsensa vammaa ja peittää sen tuohon vaatteilla koreiluun. Jonkun mielestä hän on todella todella pinnallinen ihminen kun ei ole oppinut lapsen vammastakaan mitään. Näitä puhuu myös ihmiset jotka itse pukevat omia lapsiaan samalla lailla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samalla tavalla se mun mielestä pitää pukea kun muutkin. Jos joku kuvittelee äidin pukevan vammaisen lapsen kauniisti sen takia että "peittelisi" vammaisuutta vaatteilla, niin tässäpä miettimistä: Pitäiskö sen pukea lapsi rumempiin vaatteisiin kuin muut lapset, ja tällä tavalla tehdä numero siitä vammaisuudesta?

Vierailija
22/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on oksettavaa, että pieni lapsi puetaan viimeisen päälle kalliisiin ja tyylikkäisin vaatteisiin. Rakastan pukeutua hyvin mutta kyllä lapsi saa näyttää lapselta. Riittää että on jotkut hosut ja paita päällä. Tai mekko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Mä olen näiltä tutuilta kysynyt mitä he oikein meinaavat noilla jutuillaan. Että kuinka se lapsi oikein pitäisi pukea ja mitä äidin olisi pitänyt lapsensa vammasta oppia, ennen kaikkea miten tuon oppimisen pitäisi näkyä hänen vaate- ja sisustusmaussaan. Vastaukset ovat vaan olleet että "älä viitsi esittää tyhmää! Kyllä sä tiedät ihan hyvin mitä mä tarkoitan."

Tarkoittaako toi nyt sitten että he ovat jotenkin kadehtineet tätä äitiä ja sitten ovat olleet vahingoniloisia kun tämän lapsi onkin vammainen, toivoneet että se rikkoo tuon naisen kauniin elämän. Nyt sitten harmittaa kun hän yhä laittaa kotiaan kauniiksi ja pukee lastaan niin kuin pukisi tervettäkin lasta. On kiinnostunut samoista jutuista kuin muut äidit sen sijaan että pyörisi vaan omissa ahdistuksissaan.

Voiko ihmiset olla noin ilkeitä vai onko noissa jutuissa jotain muuta logiikkaa?

Sen verran vielä lisänä että tuo äiti tosi aktiivisesti kuntouttaa ja treenaa lastaan, on mukana erilaisissa yhdistyksissä minkä kautta mm tarjoaa ensitukea muille saman vamman omaavien lasten tuoreille vanhemmille jne. Eli ei todellakaan ole jättänyt lapsen vammaa huomioimatta vaikka samalla osallistuu tavallisten lapsiperheiden juttuihin niiltä osin kuin pystyy.

Vierailija
24/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:21"]Mielestäni on oksettavaa, että pieni lapsi puetaan viimeisen päälle kalliisiin ja tyylikkäisin vaatteisiin. Rakastan pukeutua hyvin mutta kyllä lapsi saa näyttää lapselta. Riittää että on jotkut hosut ja paita päällä. Tai mekko.

[/quote]

Housut

Vierailija
25/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa erittäin hyvältä äidiltä.

Vierailija
26/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:21"]

Voiko ihmiset olla noin ilkeitä vai onko noissa jutuissa jotain muuta logiikkaa?[/quote]

Ilkeiltä juoruämmiltä vaikuttavat.

Vierailija
27/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo

Voiko ihmiset olla noin ilkeitä vai onko noissa jutuissa jotain muuta logiikkaa?

Sen verran vielä lisänä että tuo äiti tosi aktiivisesti kuntouttaa ja treenaa lastaan, on mukana erilaisissa yhdistyksissä minkä kautta mm tarjoaa ensitukea muille saman vamman omaavien lasten tuoreille vanhemmille jne. Eli ei todellakaan ole jättänyt lapsen vammaa huomioimatta vaikka samalla osallistuu tavallisten lapsiperheiden juttuihin niiltä osin kuin pystyy.

[/quote]

Nyt olet asian ytimessä. Ihmiset vain ovat ilkeitä ja petoja toisilleen.

Vierailija
28/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammainen lapsi ja merkkivaatteet, voi kamalaa mikä rikos. Yks puolituttu äiti kirjotti ihan blogissaan vaateharrastuksestaan. Jos en väärin muista, niin vammasia lapsia oli jopa kaks, jos ei kolme.

Vierailija
29/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kauhea keskustelu ja ajatuksia. Ei taida sopia täydelliseen elämään.

Mies

Vierailija
30/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä just luin? Oli lapsi vammainen tai ei, sillä on yhtä suuri ihmisarvo kuin ei-vammaisella lapsella. Häpeä mitä päästät näppäimistöltäsi!

Vierailija
31/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:07"]Mitä ihmettä mä just luin? Oli lapsi vammainen tai ei, sillä on yhtä suuri ihmisarvo kuin ei-vammaisella lapsella. Häpeä mitä päästät näppäimistöltäsi!

[/quote]

Mitä hävettävää mulla on siinä että ihmettelen joidenkin tuttujen suhtautumista tohon vammaisen lapsen äitiin?

Ap

Vierailija
32/41 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:07"]Mitä ihmettä mä just luin? Oli lapsi vammainen tai ei, sillä on yhtä suuri ihmisarvo kuin ei-vammaisella lapsella. Häpeä mitä päästät näppäimistöltäsi!

[/quote]

Mitä hävettävää mulla on siinä että ihmettelen joidenkin tuttujen suhtautumista tohon vammaisen lapsen äitiin?

Ap

Vierailija
33/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta äidiltä kuulostaa! Selvästi osoittaa välittämistään myös vaatteiden ja kauniin pukemisen kautta! Ihmeellisiä tuttuja. Minusta taas tuntuisi pahalta, jos vammainen lapsi puettaisiin jotenkin rumasti tai välinpitämättömästi!

Vierailija
34/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs logiikka siinä on että vammainen lapsi = rumat ja halvat vaatteet = osoitus lapsensa vammaisuuden hyväksymisestä tai että on oppinut elämästä jotain :O

Vierailija
35/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää kyytiä. Ap äänestää varmaankin kokoomusta.

Vierailija
36/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein pukea sairasta epämukavasti.

Vierailija
37/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:38"]

Ei ole oikein pukea sairasta epämukavasti.

[/quote]Ai kauniit vaatteet on epämukavia vai ne rumat? Ja onko vammainen sama kuin sairas?

Vierailija
38/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on outo aloitus. Vammaista lasta/aikuista pitää kohdella normaalisti. Kauniit vaatteet niin kuin kenelle tahansa. Ei myöskään tarvitse lässyttää yms.

Vierailija
39/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ap niiltä tutuiltasi, mitä he yrittävät peitellä pukemalla lapsensa kauniisti. Ehkä sitten tajuavat.

Vierailija
40/41 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö se laittaa makuupussiin? On semmonen sanontaki ku lähtee ku...... kehkehkeh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän