Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinnasänky, josta pohjaa ei voi säätää, kokemuksia?

Vierailija
14.08.2014 |

Eli olisi ihana vanha pinnasänky kaupan, mutta mietityttää, kun siinä ei voi pohjan korkeutta säätää ollenkaan. Onko huono nostella vauvaa sieltä pois ja laittaa nukkumaan? Kumartelua vaatii ainakin :P Minkä ikäiseksi vauvat yleensä nukkuu pohja ylhäällä, milloin se pitäisi jokatapauksessa laskea alas?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi juurikin tuon nostelun takia. Raskasta nostella eestaas vauvaa matalalta

Vierailija
2/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan voi nukkua pohja ylhäällä kun ei itse nouse istumaan tai muuten ylös. Meillä nyt 9,5kk ja vielä pohja ylhäällä. Tosin taidan varmuuden vuoksi sen tässä piakkoin laittaa jo alas. On ollut helppo kun vauva ei ole siellä lattian rajassa, matkasänkyä käyttäessä sen huomaa miten paljon enemmän ottaa selkään ne kumartelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi tuollaista. Pikkuvauvaa on todella rasittavaa nostella sieltä lattiatasosta asti. Pohjan laskeminen riippuu siitä, miten nopeasti vauva kehittyy motorisesti (toisin sanoen koska voi odottaa että saattaisi joku kaunis päivä nousta sängyssä seisomaan). Meillä vasta viikko sitten laskettiin pohja ja vauvalla ikää nyt 8 kk.

Vierailija
4/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se nousee sieltä viimeistään muutaman kuun ikäisenä? Vai milloin teidän lapset ovat alkaneet opetella seisomaan nousua tukea vasten? Ei sitä yläasentoa tarvitse välttämättä.

Vierailija
5/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:41"]

Kyllä kai se nousee sieltä viimeistään muutaman kuun ikäisenä? Vai milloin teidän lapset ovat alkaneet opetella seisomaan nousua tukea vasten? Ei sitä yläasentoa tarvitse välttämättä.

[/quote]

No sulla on kyllä joku erittäin kehittynyt vauva tai sitten ei paljon oo vauvoista kokemusta :D

Vierailija
6/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:41"]

Kyllä kai se nousee sieltä viimeistään muutaman kuun ikäisenä? Vai milloin teidän lapset ovat alkaneet opetella seisomaan nousua tukea vasten? Ei sitä yläasentoa tarvitse välttämättä.

[/quote]

No sulla on kyllä joku erittäin kehittynyt vauva tai sitten ei paljon oo vauvoista kokemusta :D

[/quote]

Ei kai tuo mikään erikoinen ollut. Kävelemäänkin oppi vasta pitkälti yli vuoden ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvat ovat nukkuneet ensi kuukautensa korissa, sitten viimeistään viisikuisina siirtyneet pinnasänkyyn, jossa aina pohja alhaalla, joten emme sitä säädettävää pohjaa koskaan tarvinneet.

Peerimätiedon mukaan olen itse pudonnyt kyseisestä korista nelikuisena. Suunnilleen saman ikäisenä oma poika pungersi itsensä ulos vaunuista, onneksi oli hyttysverkko päällä, siinä roikkui ja ähisi pää alaspäin.

Riippuu siis lapsesta, kuinka kauan säädettävää pohjaa tarvitsee.

Vierailija
8/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.vauva.fi/artikkeli/vauva_ja_taapero/kasvu_ja_kehitys/vauvan_kehitys_8_kk

Tuon mukaan vasta 8kk paikkeilla alkaisivat nousemaan. Toisaalta kiireisimmät kyllä jo kävelevät tuolloin - ainakin tuen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta riippuen pinnasänky voi jäädä muutenkin lyhytikäiseksi. Meillä luovuttiin pinnasängyn sivulaidasta vähän yli vuoden ikäisen kohdalla, kun alkoi nostella jalkaansa pinnasängyn laitaa vasten ja punnertaa sen näköisenä, että pyrkii siitä yli.

Vierailija
10/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:39"]Lapsesta riippuen pinnasänky voi jäädä muutenkin lyhytikäiseksi. Meillä luovuttiin pinnasängyn sivulaidasta vähän yli vuoden ikäisen kohdalla, kun alkoi nostella jalkaansa pinnasängyn laitaa vasten ja punnertaa sen näköisenä, että pyrkii siitä yli.

[/quote]

Meillä samoin. Tosin pinnasänky sellaista mallia, että sivulaidan poistamalla ja laittamalla tilalle turvalaidan sängyn käyttöä voitiin jatkaa. Eli sängyn alin taso niin matala, että taapero pääsi hyvin itse sänkyyn ja pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ehkä sitten pitää tyytyä uudempimalliseen sänkyyn, voisi olla pitkäikäisempikin. Tuo laidan poisottaminen ja sen tilalle turvalaita kuulostaa hyvältä :) Ei tarvi heti juniorisänkyä olla ostamassa. Ja alkuun tosiaan voi nukuttaa vaikka äitiyspakkauslaatikossa, kun sen vaan laittaa nätiksi ;)  t.ap