Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset tulee koirat lähtee?

Vierailija
14.08.2014 |

Meidän perheeseen kuulun minä, mieheni, 1,5 v lapsi sekä 2 koiraa (keskikokoisia 15 ja 20kg). Asumme kaupungissa kerrostalossa jossa ei ole hissiä. Koirat on 7 ja 5 vuotiaita ja ihan "normaaleja", peruskoulutettuja koiruleita. Vanhempi koira tuli minulle kun asuin vielä yksin, toisen hankimme mieheni kanssa seurustelun alkuaikoina.

Yhtälö lapsi + koirat on osoittautunut hankalaksi. Kun olin vielä äitiyslomalla, kuvio vielä jotenkin meni. Lastenvaunujen kanssa ulkoilutin päivällä koiria, mies hoiti aamut ja illat vaihdellen.
Nyt ongelmia/haasteita:
- kun työpäivään lisätään lapsen viennit ja hakemiset, koirien yksinolo venyy -> ovat alkaneet ulista ikäväänsä (ja kyllä asiaa on työstetty kouluttajan kanssa, parempaan on mennyt, ei kokonaan loppunut)
- lapsi repii koiria turkista, eikä meinaa millään oppia että on kiellettyä. Toinen koirista jämettyy paikallee ja murisee, toinen juoksee pakoon sängyn alle (murisija ei sinne mahdu, joten sille ainoa selviytymiskeino on odottaa että aikuinen tulee sitä auttamaan ja murisee ikäänkuin meille merkiksi hädästään) Molemmat koirat kyllä tykkäävät lapsesta ja lapsi niistä.
- Olemme miettineet toisen lapsen hankintaa, mutta käytännössä mahdotonta. Nyt pääsen raput alas niin että lapsi kainalossa tai pidän kädestä kun kävelee itse, toisessa kädessä koirat. Alueellamme on hyvin vähän hissitaloja ja vanhojen talojen hissit lastenvaunuille on liian pieniä muutenkin.
- koirat pilasivat remonttimme raapimalla lakatun parketin heti piloille eroahdistuksessaan (mikä on rahakysymys, mutta silti aargh)
- Omaa aikaa ja peheen yhteistä ei käytännössä jää lainkaan. Aamulla aikuisista toinen hoitaa koirat, toinen lapsen hoitoon, iltapäivällä sama juttu. Päivällisen jälkeen jää noin 1-2 h aikaa kunnes alkaa lapsen iltatoimet ja toisella koirien iltaruokinta+lenkki. Olisi ihanaa joskus käydä töistä tullessa kotimatkalla uimahallissa tms mutta ei koskaan ole mahdollista. 2 kertaa viikossa olen saanut salireissun järjestettyä, miehelläni jää yhteen koska hänellä työpäivät pidemmät (teen vielä osa-aikaista elokuun loppuun)

Mietinnässä on koirista luopuminen. Onko ihan tajuttoman itsekästä? Typerää on se että siskonikin juuri hankki koiran, oltaisiin annettu toinen omistamme jos olisi tiedetty. Hän ei myöskään tunnu tajuavan sitä että koiran pito muuttuu paljon haasteellisemmaksi kun on lapsi ja työ (on vielä opiskelija). Jos ihmisten kanssa tästä puhuu, niin kommentit on lähe aina sitä että eihän niitä eläviä olentoja voi kiertoon laittaa jne. Rakkaitahan ne on, mutta välillä tuntuu ettei koirillakaan ole meillä enää hyvä olla :(

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ottanut elävän olennon vastuullesi niin se on vastuullasi. Älä hankin enempää eläviä olentoja kun et kerran niistä selviä. Kanna vastuusi.

Vierailija
62/65 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä raivostuttava aihe. Ihmiset ottaa koiria kasapäin ja sitten kun saadaan ihmisjälkikasvua ni jo tulee kiire päästä niistä koirista eroon. Voi hel va ton hel vat ti mitä sakkia. Sinä olet ne koirat ottanut, hoida ne hautaan asti. Se joka rakastaa, keksii keinot miten asia hoidetaan niin että jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa lapsi vaikka hukuta.

Vierailija
64/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempaa olisi ollut antaa vain toinen koira siskolle. Miten aattelet, että koirat olisivat silloin reagoineet yksinoloon? Ovat tottuneet olemaan yhdessä.

Vierailija
65/65 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, joku olikin nostanut ikivanhan ketjun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan