Siis miten tota eläkettä muka kertyy näin paljon?
Joskus tuli eläkeote ja siinä oli 6€/kk. Oon 37-vuotias ja suurimman osan elämästäni opiskellut tai ollut työttömänä. Välillä pätkätöissä 3-6kk. Yhden kerran 2,5 vuotta. Yhteensä vuosina ehkä 7 vuotta. 1,5 vuotta olin vanhempainvapaalla. Valmistuin vuosi sitten ja olin töissä vuoden. Nyt muka olis 192€/kk. Siis ihan hyvä vaan, mutta jotenkin musta tuntuu että tossa on joku virhe!
Kommentit (9)
No siitä on matkaa summaan jolla täällä pärjää.
No onpa paljon. Olin tavallinen työntekijä ja mun eläke on 3460e. Toki opiskelin vain 4 v ja tein vuosien varrella pari lasta.
Voihan se 192€/kk juuri nyt tuntua hyvältä, mutta kertymä ei todellakaan vuodessa kasva tuota summaa. Muutenhan kymmenen vuoden työteon jälkeen voisi jäädä parin tonnin kk-eläkkeelle. Ehkä maalaisjärki taas vaihteeksi tekisi aloittajalle terää..
Oot jo keski-iässä ja oot iloinen 192 euron eläkekertymästä?
Vierailija kirjoitti:
No onpa paljon. Olin tavallinen työntekijä ja mun eläke on 3460e. Toki opiskelin vain 4 v ja tein vuosien varrella pari lasta.
Hyvä on duunarille 7000e palkka! Siihen ei moni esimies-/johtotehtävissäkään pääse!
Mun viimeisten vuosien bruttopalkka oli 3500e ja tk eläke nyt 1700e/kk, vanhuuseläke jotain 1950e muutaman vuoden kuluttua. Toimistotyö IT alalla
Valmistumisesta saa könttäkorotuksen eläkkeeseen 34,07 e/kk - 56,79 e/kk riippuen tutkinnosta.
Siis pointti ei ollut se, että tuleeko sillä toimeen. Aion kyllä työskennellä seuraavat 30-40 vuotta. Onneksi hoitoalalla töitä riittää.
Ihmettelen vaan mistä tuo summa on kertynyt näin lyhyestä työssäolosta.
Tuota en tiennyt, että valmistumisesta tulee joku könttäsumma. Eli voi olla jo näistä 4 tutkinnosta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis pointti ei ollut se, että tuleeko sillä toimeen. Aion kyllä työskennellä seuraavat 30-40 vuotta. Onneksi hoitoalalla töitä riittää.
Ihmettelen vaan mistä tuo summa on kertynyt näin lyhyestä työssäolosta.
Tuota en tiennyt, että valmistumisesta tulee joku könttäsumma. Eli voi olla jo näistä 4 tutkinnosta?
Ap
Täältä lisätietoa tuosta: https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/opiskelija-saa-elaketta-… ja https://www.kela.fi/tyoelaketta-tutkinnosta
Heti kun tutkinto on rekisteröity, niin sen summa saapuu laskelmaasi.
Hyvä palkka?