Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten tota eläkettä muka kertyy näin paljon?

Vierailija
31.07.2021 |

Joskus tuli eläkeote ja siinä oli 6€/kk. Oon 37-vuotias ja suurimman osan elämästäni opiskellut tai ollut työttömänä. Välillä pätkätöissä 3-6kk. Yhden kerran 2,5 vuotta. Yhteensä vuosina ehkä 7 vuotta. 1,5 vuotta olin vanhempainvapaalla. Valmistuin vuosi sitten ja olin töissä vuoden. Nyt muka olis 192€/kk. Siis ihan hyvä vaan, mutta jotenkin musta tuntuu että tossa on joku virhe!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka?

Vierailija
2/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä on matkaa summaan jolla täällä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa paljon. Olin tavallinen työntekijä ja mun eläke on 3460e. Toki opiskelin vain 4 v ja tein vuosien varrella pari lasta.

Vierailija
4/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se 192€/kk juuri nyt tuntua hyvältä, mutta kertymä ei todellakaan vuodessa kasva tuota summaa. Muutenhan kymmenen vuoden työteon jälkeen voisi jäädä parin tonnin kk-eläkkeelle. Ehkä maalaisjärki taas vaihteeksi tekisi aloittajalle terää..

Vierailija
5/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot jo keski-iässä ja oot iloinen 192 euron eläkekertymästä?

Vierailija
6/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa paljon. Olin tavallinen työntekijä ja mun eläke on 3460e. Toki opiskelin vain 4 v ja tein vuosien varrella pari lasta.

Hyvä on duunarille 7000e palkka! Siihen ei moni esimies-/johtotehtävissäkään pääse!

Mun viimeisten vuosien bruttopalkka oli 3500e ja tk eläke nyt 1700e/kk, vanhuuseläke jotain 1950e muutaman vuoden kuluttua. Toimistotyö IT alalla

Vierailija
7/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisesta saa könttäkorotuksen eläkkeeseen 34,07 e/kk - 56,79 e/kk riippuen tutkinnosta.

Vierailija
8/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pointti ei ollut se, että tuleeko sillä toimeen. Aion kyllä työskennellä seuraavat 30-40 vuotta. Onneksi hoitoalalla töitä riittää.

Ihmettelen vaan mistä tuo summa on kertynyt näin lyhyestä työssäolosta.

Tuota en tiennyt, että valmistumisesta tulee joku könttäsumma. Eli voi olla jo näistä 4 tutkinnosta?

Ap

Vierailija
9/9 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pointti ei ollut se, että tuleeko sillä toimeen. Aion kyllä työskennellä seuraavat 30-40 vuotta. Onneksi hoitoalalla töitä riittää.

Ihmettelen vaan mistä tuo summa on kertynyt näin lyhyestä työssäolosta.

Tuota en tiennyt, että valmistumisesta tulee joku könttäsumma. Eli voi olla jo näistä 4 tutkinnosta?

Ap

Täältä lisätietoa tuosta: https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/opiskelija-saa-elaketta-… ja https://www.kela.fi/tyoelaketta-tutkinnosta

Heti kun tutkinto on rekisteröity, niin sen summa saapuu laskelmaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä